دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خطرات آنژیوم(خال های قرمز)روی بدن چیست؟
11
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آنژیوم گیلاسی و درمان آن:اگر پوست شما دارای برآمدگی‌های قرمز رنگ کوچک این چنینی بود باید نگران باشید؟آنژیوم (Angioma) یک تومور خوش خیم است که از سلولهای جدار عروق خونی یا لنفاوی منشا میگیرد.به دلیل رنگ قرمز آن به گیلاسی معروف است .با دلگرم همراه...

آنژیوم گیلاسی و درمان آن

اگر پوست شما دارای برآمدگی‌های قرمز رنگ کوچک این چنینی بود باید نگران باشید؟

آنژیوم (Angioma) یک تومور خوش خیم است که از سلولهای جدار عروق خونی یا لنفاوی منشا میگیرد.به دلیل رنگ قرمز آن به گیلاسی معروف است .با دلگرم همراه باشید.

آنژیوم گیلاسی شکل: تعریف، علل و درمان های خانگی

آنژیوم گیلاسی شکل: تعریف، علل و درمان های خانگی

در دیکشنری پزشگی به عنوان آنژیوم کهنسالی و یا نقاط کمپل دمرگان نامیده می شود. این پاپول های قرمز ناشی از تضعیف پوستی دیواره های مویرگی بوده که اغلب به دلیل بالانس نبودن فشار خون ایجاد می شود که بیشتر در افراد بالای سی سال دیده می شود. به طور خلاصه این نقاط گیلاسی شکل گاهی کوچک و بزرگ در جاهایی که رگهای خونی در سطح سطح پوست گسترش پیدا کرده اند دیده می شود مانند صورت، پوست سر، لب و یا سایر نقاط بدن.

متاسفانه، علل دقیق آنژیوم گیلاسی در حال حاضر توسط جوامع علمی تایید نشده است، اما از دلایل اصلی بروز آنها می توان به بارداری، شرایط آب و هوایی خاص و قرار گرفتن در معرض عناصر سمی اشاره کرد. بسیاری از اوقات، این انژیوم ها در روند کهنسالی و معمولاْ بعد از سی سالگی بروز می کنند. . ولی همانند دیگر موارد استرس یکی از موارد اصلی این نقاط قرمز رنگ هستند. این نقاط کاملاْ بی خطر بوده و نشانه ای از سرطان نیستند.برای درمان این نوع آنژیوم، لیزر و یا فریز کردن انجام می پذیرد، که گاها بسیار هم پر هزینه می باشند ولی چند روش خانگی ساده برای درمان این نقاط را توضیح خواهیم داد.

آنژیوم گیلاسی شکل: تعریف، علل و درمان های خانگی

چهار روش درمان خانگی برای کمک به حذف و درمان آنژیوم گیلاسی با یک روش سالم و طبیعی بدون صرف مقدار زیادی هزینه :

روش اول:سرکه سیب

یکی از بهترین داروهای خانگی تا به امروز در مبارزه با بیماریهای مختلف و به عنوان یک راه حل قابل اعتماد برای حذف این نوع آنژیوم،یک تکه پارچه تمیز رو آغشته به سرکه سیب کنید و به مدت نیم ساعت روی نقاط قرمز رنگ فشار دهید. اگر شما این روند را روزانه تکرار کنید به زودی نتایج لذت بخش اون رو مشاهده خواهید کرد.

آنژیوم گیلاسی شکل: تعریف، علل و درمان های خانگی

از دیگر مزایای بهداشتی سرکه سیب:

  • کالری سوز ( بعنوان مصرف خوراکی روزانه یک قاشق غذا خوری)
  • دارای خواص ضد باکتری معجزه آسا
  • حفظ سطح قند خون (که بسیار عالی برای مبارزه با دیابت است)
  • سالم نگه داشتن قلب (جلوگیری از انواع مختلف بیماری های قلبی عروقی)
  • کمک به بدن برای جلوگیری از سرطان

روش دوم: روغن درخت چای

همانند سرکه سیب، یکی ازروشهای درمانی مناسب برای درمان این نوع آنژیوم است. مهمتر از آن خواص ضد باکتریایی آن است. ترکیب این روغن با کمی روغن زیتون یک مخلوط قدرتمند برای حذف دانه های گیلاسی خواهد بود. (حداقل یک بار در روز)

از دیگر مزایای بهداشتی روغن درخت چای

  • دارای خواص ضد باکتریایی
  • دارای خواص ضد ویروسی و ضد قارچی
  • خلاص شدن از شر آفات، عفونت های قارچی، آکنه و عوارض جانبی از باکتری ها
  • مسواک و ضد عفونی کردن دهان و دندان
  • تازه نگهداشتن لباسها، با اضافه کردن چند قطره در ماشین لباسشویی

روش سوم: استفاده از مکمل های دارای ید

  • معمولا یکی از علایم ایجاد آنژیوم گیلاسی را کمبود ید عنوان می کنند. هرچند این وضعیت علمی هنوز ثابت نشده است ولی استفاده از مکمل های دارای ید برای روشن کردن و صاف کردن پوست بسیار مفید است.
  • نمک بیشترین میزان ید را در خود دارد ولی باید مراقب مقدار استفاده از آن هم بود.
  • ما با ید از طریق ارتباط آن با نمک، یکی از مواد تشکیل دهنده ضروری ترین در هر آشپزخانه خانگی آشنا هستند.

روش چهارم: سوزاندن

  • این روش به دلیل کم هزینه بودن معمولا در کلینیک های کوچک اجرا می شود. کاملا بی درد است ولی بهتر است در این مورد با پزشک مشورت نمایید تا مطمین شوید برا شما عوارض و خطری در پی نداشته باشد.
  • نخست ناحیه خال قرمز را با الکل ضد عفونی نمایید. ته یک سنجاق تمیز را با الکل استریل کرده روی آتش بگیرید تا داغ شود سپس روی آنژیوم بزنید تا بسوزد.
  • در ابتدا یک احساس سوزش مختصری که شدید هم نیست خواهید داشت. سپس آنژیوم گیلاسی زخم خواهد شد و بعد پوسته پوسته شده و بعد از یک هفته به طور کامل از بین خواهد رفت.

منبع:چی و چه های زندگی،مجله سلامت

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (11 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits