دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان درد کلیه
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
نسخه پیچی گیاهی برای درمان درد کلیه/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان درد کلیه آشنا شوید.

نسخه پیچی گیاهی برای درمان درد کلیه

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان درد کلیه آشنا شوید.

نسخه پیچی گیاهی برای درمان درد کلیه

نشانه های "عفونت کلیه" و درمان گیاهی کلیه درد

سنگ کلیه، از جمله شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه ادراری است که مردان زیادی در سراسر جهان، آن را دست‌کم یک بار در طول زندگی خود، تجربه می‌کنند. این بیماری، اغلب، به‌دلیل رسوب کردن و تجمع مواد کلسیمی و تشکیل کریستال‌ یا سنگ‌ در کلیه‌ها به وجود می‌آید. حرکت و جابه‌جایی این سنگ‌ها در کلیه‌ها، به‌ویژه مجاری ادراری، اغلب، با درد شدید و بی‌قراری زیادی همراه است. همین مساله هم موجب می‌شود مردان، از درد سنگ کلیه، به‌عنوان کشنده‌ترین درد در طول زندگی‌شان یاد کنند.

اگر با درد ناگهانی در قسمت پایین پشت‌تان مواجه شدید، ممکن است به عفونت کلیه مبتلا شده باشید. در حالیکه بسیاری از این دردها، درد کلیه نیستند اما در بعضی موارد مربوط به اعضای داخلی بدن به ویژه مشکلات کلیوی مانند سنگ کلیه، عفونت‌ها یا بیماری‌های دیگر کلیه هستند. گاهی این دردها دقیقاً در ناحیه تُهیگاه – ناحیه بین آخرین دنده و باسن- هستند . درد تُهیگاه معمولاً در یک طرف بدن و شدید است و به شکل موجی می‌آید و می‌رود. گاهی این درد به ناحیه‌ی باسن و کشاله ران نیز سرایت می‌کند.

اگر این درد مربوط به کلیه باشد، ممکن است نشانه‌های دیگری مانند درد هنگام ادرار، تب، و سوزش به همراه خون در ادرار داشته باشد که البته خون در ادرار ممکن است با چشم بدون ابزار، قابل دیدن نباشد. حتی اگر ذره‌ای شک دارید که دردتان، درد کلیه است باید با پزشک مشورت کنید تا درمان شوید.

درمان‌های گیاهی که در زیر می‌آوریم می‌توانند به عنوان درمان‌های کمکی و با نظارت پزشک یا کارشناس انجام شوند:

آب درمانی

مقدار زیادی آب بنوشید تا از درد کلیه خلاص شوید. نوشیدن آب به مقدار کافی نه تنها از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می‌کند بلکه سبب دفع سنگ‌های تشکیل شده در کلیه از طریق مجرای ادرار نیز می‌شود. آب باعث رقیق شدن ادرار و پیشگیری از رسوب نمک‌ها و املاح معدنی در کلیه می‌شود. اما نکته‌ی مهم این است که نوشیدن مقدار زیادی آب می‌تواند به سرعت سبب رفع درد کلیه شود. به این منظور به محض اینکه درد شدیدی در نواحی کلیه‌ها احساس می‌کنید، شروع به نوشیدن آب تصفیه شده کنید. ممکن است مجبور باشید ۱ تا ۱٫۵ لیتر آب بنوشید. آب درمانی به ویژه برای از بین بردن درد کلیه ناشی از سنگ و عفونت کلیه بسیار مؤثر است.

آب لیموترش تازه

آب لیموترش یکی از بهترین درمان‌های برای سنگ کلیه و رفع درد ناشی از آن است. اسید استیک موجود در مرکباتی مانند لیموترش، سنگ کلیه را حل می‌کند. اما برای این کار فقط باید آب لیموترش تازه و طبیعی بنوشید و نوشیدنی‌های لیمویی مصنوعی چنین اثری ندارند. به این منظور، روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب مخلوط شده با آب یک لیموترش تازه آغاز کنید. در هنگام درد شدید، چهار قاشق غذاخوری آب لیموترش را با یک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید. اگر بدنتان به این درمان پاسخ دهد در طی ۲۰ دقیقه باید درد برطرف شود. علاوه بر این می‌توانید به این مخلوط ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون هم بیافزایید.

چای قاصدک

گیاه قاصدک خاصیت ادرارآوری دارد به این معنی که میزان ادرار را افزایش می‌دهد. بنابراین استفاده از آن می‌تواند سنگ کلیه را دفع و درد کلیه را تسکین بخشد. علاوه براین قاصدک باعث افزایش جریان خون در کلیه می‌شود. به این منظور ۱ تا ۲ قاشق چایخوری برگ قاصدک را در یک فنجان آب داغ بریزید و ده دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید. سپس محلول را صاف کنید و بنوشید. هر روز ۲ تا ۳ فنجان چای قاصدک می‌توانید بنوشید.

چای تخم هندوانه

ادرارآور مؤثری است و برای تحریک کلیه‌ها به دفع ادرار بسیار مناسب است. در واقع اگر کلیه‌ها کم کار باشند، دانه‌ی هندوانه می‌تواند کلیه‌ها را تحریک کند. به این منظور یک قاشق غذاخوری دانه‌ی هنداونه (آسیاب شده) را در دو فنجان آب جوش بریزید. محلول را صاف کنید و بگذارید سرد شود. از این چای سه بار در روز بنوشید.

تخم کرفس

سرعت دفع مواد زاید در کلیه‌ها را افزایش می‌دهد. بعضی از مطالعات پزشکی که در چین انجام شده نشان داده است که کرفس میزان ادرار را افزایش می‌دهد و به همین دلیل سبب تسکین درد کلیه می‌شود. روغن فرّاری که در کرفس موجود است خاصیت ضدقارچ دارد و در حذف باکتری‌ها بسیار مؤثر است. بنابراین برای درمان عفونت‌های کلیوی بسیار مفید است. به این منظور یک قاشق غذاخوری تخم کرفس آسیاب شده را در یک فنجان آب داغ بریزید و بگذارید سرد شود. محلول را صاف کنید و بنوشید. روزی یکبار و سه روز در هفته از این چای بنوشید.

هشدار: چون کرفس، ممکن است سبب تحریک رحم شود، زنان باردار نباید از تخم کرفس استفاده کنند. اما برای تسکین درد قاعدگی بسیار مفید است.

کلاله‌ی ذرت

اگر سنگ یا عفونت کلیه داشته باشید، ادرارکردن همراه درد خواهد بود، چای کلاله‌ی ذرت این درد را تسکین می‌دهد. بسیاری از مطالعات، خاصیت ادرارآوری و ضدباکتری بودن کلاله‌ی ذرت را نشان داده است. کلاله ذرت خشک را در فروشگاه داروهای گیاهی می‌توانید پیدا کنید.

پماد خردل

گاهی بجای درد فقط حساسیت کلیه‌ها را احساس می‌کنید. استفاده از پماد خردل یا پماد پودر دانه خردل این حساسیت را از بین می‌برد. به این منظور از پماد خردل بر روی پوست تمیز ناحیه‌ی کلیه‌ها استفاده کنید تا احساس گرما و حرارت در آن ناحیه بوجود آید. از این پماد برای کودکان کمتر از ۶ سال استفاده نکنید.

-------------------------------------------------------------------------

درمان درد کلیه

درمان درد کلیه

یکی از بهترین نسخه‌های گیاهی برای درمان درد کلیه، لیمو می‌باشد. برای فرونشاندن درد کلیه بر حسب بنیه بیمار در هر روز از پنج تا هفت لیمو خورده شود. در هفته اول هر روز یک لیمو را آب گرفته و با کمی آب، صبح ناشتا، ده دقیقه بعد از حمام صبح آن را بنوشید. در هفته دوم آب دو لیمو را باید به همین ترتیب بنوشید. این عمل می‌بایست تا هفته هفتم که تعداد لیمو در هر روز به هفت عدد می‌رسد ادامه پیدا کند.

برای معالجه درد کلیه و همچنین تقویت کلیه‌ها معمولاً رژیم‌های خاصی به کار می‌برند که در دوران آن رژیم‌ها فقط آب انگور، لیمو و آب معدنی مصرف می‌گردد. یکی از مهم‌ترین و کاراترین این رژیم‌ها، رژیم پیاز می‌باشد که معمولاً در فصل بهار که میوه‌های نامبرده در بالا در بازار موجود نمی‌باشند، گرفته می‌شود. رژیم پیاز زمانی تجویز می‌شود که بدن احتیاج به تخلیه و دفع سموم دارد و یا بافت‌های بدن اشخاص چاق پر از آب شده است و آب آن باید تخلیه گردد.

* روغن بادام در گرمی و سردی معتدل است و مصرف آن در افرادی که خروج قطره‌قطره ادرار دارند مفید بوده و به دفع سنگ‌های ادراری کمک می‌کند.

* روغن کنجد نیز دارای خواص کنجد بوده و در رفع سوزش ادرار مۆثر است.

* مارچوبه شکننده سنگ‌های مثانه و پاک‌کننده کلیه و ادرارآور و از بین برنده بیماری‌های کلیه و مثانه است.

* سیر ادرارآور است و برای کسانی که ادرارشان قطره‌قطره خارج می‌شود مفید است و سنگ‌های کلیه را از بین می‌برد.

* کرفس ادرارآور است و کلیه و مثانه را پاک‌سازی می‌کند و سنگ مثانه را از بین می‌برد.

* کنگر مقوی دستگاه گوارش بوده و برگ آن ادرارآور است.

* شوید نیز ادرارآور بوده و برای دفع سنگ کلیه و مثانه مفید است و درد کلیه و مثانه را بهبود می‌بخشد.

*همچنین پونه نیز ادرارآور است.

-------------------------------------------------------------------------

گردآوری شده مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits