دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه خمیدگی شانه ها و قوزِ پشت را صاف کنیم؟
263
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خمیدگی شانه ها و به اصطلاح قوزی که در پشت ایجاد می شود در اثر اشتباه نشستن و یا عادتهای غلط در ایستادن می باشد. در این مقاله مجله دلگرم به بررسی چند نوع تمرین حرکتی برای بهبود افتدگی و خمیدگی شانه ها می پردازد.

کسانی که برای مدت زمان طولانی و طبق عادت دستهایش را به سمت جلو می دهند و شانه ها را نزدیک به هم و افتاده می گیرند، به مرور زمان دچار خمیدگی شانه و پشت می شوند.همچنین نشستن طولانی مدت دریک حالت، بدون تغییر وضعیت بدن منجر به افتادگی و خمیدگی شانه ها می شود. تغییر وضعیت بدن و قدم زدن هر چند دقیقه یکبار به شما کمک می کند که دچار خمیدگی شانه و درد در آن ناحیه نشوید.

مجله دلگرم در این مقاله شما را با چند نوع حرکت برای بهبود خمیدگی شانه و یا اصطلاحا قوز پشت آشنا می کند.چگونه خمیدگی شانه ها و قوزِ پشت را صاف کنیم؟

1. تقویت قسمت فوقانی پشت و بهبود انعطاف پذیری سینه اهمیت زیادی دارد. خمیدگی ناحیه پشت منجر به سفت شدن و دردناک شدن عضلات سینه می شود.


2. یکی از نرمش هایی که برای بهبود خمیدگی پشت می توانید انجام دهید این است که صاف بایستید و شانه هایتان را از پشت به همدیگر نزدیک کنید، 5 ثانیه نگه دارید و اینکار را 10 مرتبه تکرار کنید. نگه داشتن عضلات خمیده در این حالت سبب افزایش استقامت آنها می شود و باعث می شود که شانه ها به سمت عقب حالت بگیرند.


3. پشتتان را به دیوار تکیه دهید و صاف بایستید. سر، شانه ها، باسن و پشت دستانتان باید دیوار را لمس کنند. بدن و دستانتان را به دیوار فشار دهید.به سمت جلو خم نشوید. 5 تا 6 نفس عمیق بکشید و خودتان را به دیوار فشار دهید. استراحت کوتاهی بکنید و به مدت چند ثانیه گشتی دور و برتان بزنید و سه مرتبه دیگر این کار را انجام دهید. این تمرین سبب صاف شدن شانه ها و بهبود فرم بدن می شود.


4. تمرین دیگری که برای بهبود خمیدگی شانه ها پیشنهاد می شود این است که، به پشت دراز بکشید و دستانتان را مستقیم به سمت بالا بکشید. حالا به آرامی دستانتان را به سمت پایین بیاورید و کف دستها را روی زمین بگذارید در این حالت دستان شما با بدنتان زاویه 90 درجه دارد و شما به شکل T روی زمین خوابیده اید.


5. همینطور که ایستاده اید دستانتان را به موازات زمین صاف نگه دارید و بکشید. آرنجتان را خم کنید و دور گردنتان را با دو دست بگیرید و از پشت حلقه کنید و 5 ثانیه نگه دارید.


6. برای بهبود خمیدگی شانه همچنین می توانید کف دستانتان را به هم بچسبانید و دستانتان را از پشت بکشید. این نوع کشش به سرعت، درد شانه را بهبود می بخشد.

اگر می خواهید شانه هایتان صاف و بدون خمیدگی باشد تمرین های بالا را انجام دهید و همیشه صاف بنشینید تا دچار افتادگی شانه و خمیدگی در ناحیه پشت نشوید.


برگردان توسط مجله دلگرم
(اعظم بهادر)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (263 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۹ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

لیلی | ۴ سال پیش
هر چقد میخوام صاف بشینم یه مدت میتونم بعد دوباره یادم میره
0
4
عمار | ۵ سال پیش
سلام
من پشتم داخل رفته و استخوان های کتف پشتم در امده
هرموقع هر چی میپوشم استخوان کتفم کاملا معلومه
راهی را برای درمانش دارید
که پشتم صاف بشه لطفا جواب بدید
0
4
سحر | ۶ سال پیش
خوببببببببببببب
بب بود
0
0
زهرا | ۶ سال پیش
باانجام این ورزش ها چقدر طول میکشه تا شانه ها درمان بشه.خواهش میکنم اگه میدونین بگین.
0
1
پاسخ ها:
سعیده | ۶ سال پیش
همینقدر که زمان برده تا کمر قوز شده
0
2
تینا | ۷ سال پیش
مطالبتون عالیه ولی برای بهتر شدن این مطالب اگه یه عکس از حرکت هایی که نوشتید بود دیگه عالی میشه
0
1
فیروزه | ۸ سال پیش
عالی بود
1
0
ارینا | ۹ سال پیش
میشه حرکات اصلاحی رو با عکس نشون بدید
0
0
احمد | ۹ سال پیش
ممنون از سایت خوبتون
3
0

hits