دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت درد چشم در افراد چیست؟
91
زمان مطالعه: 3 دقیقه
علت درد چشم در افراد چیست؟- درمان خانگی برای رفع خستگی چشم -چشم درد - احساس ناراحتی چشم - پزشکی بالینی - درد در چشم آرام و فاقد قرمزي

علت درد چشم در افراد چیست؟

علت درد چشم در افراد چیست؟

درد سطح چشم به شکل خارش، سوزش و درد ناگهانی و تند دیده می شود. درد سطح چشم معمولاً به دلیل وجود یک ماده خارجی در چشم است، مثل عفونت چشم یا هر چیزی که پرده پوشاننده سطح چشم را اذیت کند.ولی درد قسمت های عمقی تر چشم مربوط به مشکلات جدی پزشکی است. درد شدید چشم، خصوصاً اگر با کاهش بینایی همراه باشد، بایستی سریعاً توسط پزشک تحت بررسی و درمان قرار بگیرد.

علل بروز درد چشم- آلرژی (حساسیت)- بلفاریت (التهاب و ورم پلک چشم)- بسته شدن مجرای اشکی- شالازیون (توده متورمی در لبه پلک)- سردرد خوشه ای (یک نوع سردرد)- مشکلات ناشی از لنز تماسی چشم- ساییدگی و خراش قرنیه چشم- خشکی چشم- اکتروپیون (برگشت لبه پلک به سمت بیرون)- انتروپیون (برگشت لبه پلک به سمت داخل چشم)

- وجود یک ماده خارجی در چشم- گلوکوم (آب سیاه چشم)- التهاب و ورم صلبیه (سفیدی چشم) آسیب و جراحت چشم مثل سوختگی یا وارد شدن ضربه- ورم عنبیه (قسمت رنگی چشم)- التهاب اعصاب چشم- ورم ملتحمه چشم یا چشم صورتی (ملتحمه، غشای موکوسی روی کره چشم و پلک هاست)- گل مژه- التهاب یووه آ (یووه آ، لایه ای از چشم است که دارای رگ های خونی و رنگدانه های چشم است)عللی که در بالا ذکر شد معمولاً باعث ایجاد درد چشم می شوند، ولی برای تشخیص دقیق علت باید به چشم پزشک مراجعه کنید.

کمبود خواب، حساسیت، خستگی چشم، ورم ملتحمه، گریه بیش از حد، خستگی و عدم رسیدن کافی اکسیژن به قرنیه و آلودگی علل این مشکل می باشند که با علائمی مانند احساس سنگینی در چشم، سوزش و قرمزی چشم خود را نشان می دهند.در اینجا چند مورد درمان خانگی برای رفع خستگی چشم ذکر می کنیم اما از این موضوع غافل نباشید که هر شش ماه باید برای بررسی وضعیت چشمانتان به پزشک مراجعه کنید:

۱. یکی از ساده ترین راهها این است که دو قاشق را داخل فریزر بگذارید.بعد از اینکه سرد شدند آنها را زیر چشمان خود قرار دهید تا پف چشمانتان کم شود.توجه داشته باشید که قاشقها یخ نشوند!

۲. روش موثر دیگر این است که تکه ای از پنبه را به صورت گلوله ای در یک استکان چای بیندازید و بعد از چند ثانیه آنها را روی پلک چشمانتان چند دقیقه ای قرار دهید.

۳. از قرار دادن تکه های خیار بر روی پلک چشم جهت کاهش پف کردگی استفاده کنید.

۴. روش موثر دیگر این است که به طور مرتب چشمان خود را با آب سرد بشویید.این عمل باعث آرامش چشم می شود و هرگونه خستگی را برطرف می کند.

۵. گلوله های پنبه ای را داخل یک فنجان شیر خنک بیندازید و سپس آنها را روی پلک چشم قرار دهید.

۶. در یک فنجان آب، چند قطره روغن اسطوخودوس بریزید و سپس گلوله پنبه را در آن بخیسانید و بعد آن را روی پلک چشمتان بگذارید.

۷. یک توت فرنگی را که در فریزر بوده به مدت چند دقیقه روی پلکتان قرار دهید.برای رفع خستگی بسیار موثر است.

۸. در دو فنجان آب جوشیده، مقدار کمی اسید بوریک بریزید.بعد از سرد شدن از آن برای شستن چشم استفاده نمایید.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (91 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

سمیرا | ۶ سال پیش
من عفونت یا علائم خاصی نداشتم، دیشب که خوابیدم وقتی صبح بلند شدم زیر چشم راستم بشدت درد میکرد طوری که دستمو روش گذاشته بود، و تا الان دردش هس ولی نسبتا کمتر از صبح، علتش چی میتونه باشه؟!
0
0
کامبیز | ۷ سال پیش
با تشکر توضیحات خوبی بود چند روزی هست چشمام درد گرفته
0
0

hits