دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روشهایی برای درمان بیماری ام اس
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روشهایی برای درمان بیماری ام اس-نشانه های بیماری ام اس -نشانه های اولیه بیماری ام اس - بیماری -بیماری ام اس و علل ابتلا به آن-حقایقی از بیماری ام اس-بیماری ام اس چیست؟ دلایل و علایم ام اس

روشهایی برای درمان بیماری ام اس

روشهایی برای درمان بیماری ام اس

بیماری ام اس یکی از جمله بیماری هایی است که امروزه اکثریت افراد به آن ابتلا می شود ولی در متن زیر راه هایی برای درمان بیماری ام اس برای شما قرار داده ایم.مدت‌های طولانی است که محققان معتقدند سلول‌های بنیادی می‌توانند آسیب‌های مغزی و نخاعی را در بیماران مبتلا به ام.اس نصف کرده و حتی متوقف کنند.اکنون و برای اولین بار محققان انگلیسی این نظریه را با موفقیت آزمایش کرده و درست بودن آن را به اثبات رساندند.

یک تیم تحقیقاتی از دانشگا بریستول ادعا کرده‌اند که با استفاده از این روش توانسته‌اند این بیماری را به حالت پایدار برسانند.پروفسور نیل اسکولدینگ که این تیم را رهبری کرده است در این باره گفت: نتایج تحقیقات امیدهای بسیاری را به وجود آورده است. ما معتقدیم سلول‌های بنیادی که از مغز استخوان به داخل خون حرکت کرده‌اند در این بیماری موثر هستند و به شکل‌های گوناگون باعث بدتر شدن بیماری می‌شوند.

روشهایی برای درمان بیماری ام اس

بیماری ام.اس یکی از بیماری‌های غیرقابل درمان است که سالانه نزدیک به 85 هزار نفر را در کشور انگلستان به خود دچار می‌کند. این بیماری به آرامی به سیستم اعصاب مرکزی حمله کرده و در نهایت قربانیان خود را ناتوان کرده و به روی ویلچر می‌نشاند.در این بیماری، به دلایل خاصی سیستم ایمنی بدن انسان سلول‌های سالم را هدف قرار داده و به آن‌ها آسیب می‌رساند.مطالعات قبلی در آزمایشگاه نشان داده بود که سلول‌های بنیادی می‌توانند به سلول‌های دیگری تبدیل پیدا کرده و از طریق جریان خونی به سمت مغز حرکت و توسط قسمت‌های آسیب‌دیده جذب شوند.

در نهایت دانشمندان توانستند برای اولین بار و با استفاده از سلول‌های مغز استخوان خود بیمار، ام.اس را درمان کنند.در این روش، مغز استخوان از لگن 6 بیماری مبتلا به ام.اس خارج شد. سپس محققان این مواد را از استخوان و چربی جدا کرده و سلول‌های بنیادی خالص را به بازوی بیماران تزریق کردند.در طول یک سال بعد از انجام این کار، بیماران ام.اسی به دقت توسط پزشکان تحت نظر قرار گرفتند تا تاثیر این روش درمانی را بررسی کنند.

روشهایی برای درمان بیماری ام اس

آزمایشات محققان نشان داد، این روش هیچ اثر جانبی جدی به همراه ندارد و بعد از مدتی این بیماری به حالت پایدار درآمده و حتی بخشی از عصب‌های آسیب دیده شروع به بهبود کردند.مغز استخوان شامل سلول‌های بنیادی است که قادرند جای‌گزین انواع مختلف بافت‌ها و اعضا در بدن انسان شوند. به همین دلیل دانشمندان به سختی در حال انجام تحقیقات روی این سلول‌ها هستند تا بتوانند درمان‌های برای انواع گوناگونی از بیماری‌ها خصوصا بیماری‌های سیستم عصبی مانند ام.اس پیدا کنند.


زعفران حاوی ترکیب فعالی به نام کروسین است که از سلول‌های مغزی در برابر بیماری ام اس محافظت می کند.این ماده در واقع از آسیب دیدن سلول‌هایی که غلاف میلین را در مغز تولید می‌کنند، جلوگیری می‌نماید. میلین لایه‌ای است که مانند عایقی محافظ در اطراف نورون‌ها (سلول‌های مغزی) قرار دارد.بیماری ام اس در اثر التهاب سلول‌های مغزی ایجاد می شود. در حقیقت در این بیماری سلول‌های مغزی این لایه محافظتی خود را از دست می‌دهند.نتایج این پژوهش که در نشریه ایمونولوژی امریکا به چاپ رسید، امیدهای تازه ای را در جهت تولید داروهای جدید برای درمان بیماری ام اس به همراه داشته است.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits