دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جزئیات نایاب شدن ماکارونی در بازار !
0
درست زمانی که قرار بود سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت دقیق و جدید ماکارونی را رسانه ای کند این کالای اساسی در بازار نایاب شد

کمبود ماکارونی در بازار

دلگرم : زمزمه افزایش قیمت ماکارونی از دو روز پیش به گوش خورد تا اینکه امروز برخی فعالان حوزه صنایع غذایی از توافق دولت و تولیدکنندگان برای افزایش ۷۰ درصدی قیمت این کالا خبر دادند.

«کاوه زرگران» دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در این ارتباط به ایرنا گفت: با افزایش دو برابری قیمت گندم «آسیابانی» و «دروم»، مجوز افزایش ۷۰ درصدی قیمت ماکارونی صادر شد.

وی اظهار داشت: پیش از این قیمت هر کیلوگرم گندم آسیابانی ۹۵۰ تومان بود که دولت بابت آن یارانه پرداخت می‌کرد، اما با توجه به مشکلات دولت در تامین بودجه مورد نیاز خود و افزایش قیمت گندم، این یارانه برای صنایع غذایی قطع شده است.

«سید داود موسوی» معاون نظارت بر کالا‌های مصرفی و شبکه‌های توزیع اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در گفتگو با ایرنا، ادعای زرگران را تائید کرد و گفت: اعلام افزایش قیمت ماکارونی به دلیل بررسی مجددی که اتحادیه مربوطه باید انجام دهد، به فردا (دوشنبه) موکول شده است؛ هرچند افزایش قیمت حدود ۷۰ درصدی تقریبا قطعی است.

به گفته این مقام مسئول، نرخ گندم مورد استفاده برای تولید ماکارونی که تا پارسال کیلویی ۹۰۰ تومان بوده، از آغاز امسال به حدود یک هزار و ۸۰۰ تومان افزایش یافته که با احتساب سایر هزینه‌ها به یک هزار و ۹۰۰ تومان رسیده و همین موضوع بر افزایش قیمت این ماده غذایی تاثیرگذار شد.

اخبار مرتبط با قیمت ماکارونی – که قیمت آن نسبت به سایر اقلام سبد غذایی خانوار در یک سال اخیر ثابت مانده بود – عرضه را کاهش داد و عطش بازار را به دنبال داشت و صف خالی کردن ماکارونی‌ها از قفسه مغازه‌ها به سرعت تشکیل شد.

«محبوبه شهبازی» یک شهروند ساکن تهران در اعتراض به نایاب شدن ماکارونی در بازار، در تماس با خبرنگار ایرنا گفت: «امروز من اطلاعی از گران شدن ماکارونی نداشتم؛ به یک سوپر مارکت که همیشه قفسه‌ای بزرگ برای ماکارونی داشت مراجعه کردم، اما با قفسه خالی مواجه شدم».

وی گفت: «وقتی علت خالی بودن قفسه را از فروشنده سوال کردم و پرسیدم که آیا جای ماکارونی را در قفسه‌های فروشگاه تغییر داده اید؟، فروشنده گفت: مردم با شنیدن خبر گرانی ماکارونی، کل ماکارونی‌های فروشگاه را خریداری کرده اند».

وی اضافه کرد: «پس از آن فروشگاه، به چهار سوپر مارکت دیگر سر زدم، اما قفسه ماکارونی‌های این فروشگاه‌ها نیز خالی بود».



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits