دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نسخه‌ی دستی تویوتا GR سوپرا
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
زمانیکه تویوتا GR سوپرا برای نخستین بار در سال 2019 روانه‌ی بازار شد، یک گیربکس دستی جذاب تنها تجهیزاتی بود که جای خالی آن به شدت احساس می‌شد.

موتور شش سیلندر اینلاین 3.0 لیتری دو اسکرول توربو شارژ کنونی که توسط کمپانی BMW توسعه یافته تنها به همراه یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک مبدل گشتاور هشت سرعته ZF ارائه شده که علیرغم عملکرد فوق العاده‌ای که به نمایش می‌گذارد اما با این حال به طور کلی تجربه رانندگی جذاب لازم را در اختیار راننده قرار نمی‌دهد. به گفته وبسایت 311 Creative اطلاعیه‌ای که به نمایندگی‌های فروش کمپانی تویوتا فرستاده شده به شایعات مبنی بر اضافه شدن آپشن گیربکس دستی، بیش از پیش دامن می‌زند.

تویوتا GR سوپرا

طبق اظهارات این سند نسخه‌ی دستی این خودرو در راه روانه شدن به بازار قرار داشته و احتمالاً تا ماه اکتبر سال جاری که همزمان با معرفی مدل 2023 این خودرو است، عرضه خواهد شد. این اطلاعیه به کلیتی از آنچه نمایندگی‌های فروش می‌توانند انتظار داشته باشند و دستخوش تغییر خواهد شد، اشاره دارد.

احتمالاً جزئیات رسمی در این رابطه طی ماه آینده اعلام می‌گردد.طبق یافته‌های در این گزارش، آپشن گیربکس دستی شش سرعته تنها در نسخه‌ی پرچم‌دار RZ که در بازار آمریکا با نام پریمیوم شناخته می‌شود، موجود خواهد بود.

همچنین بر خلاف آنچه پیش از این گزارش شده بود، احتمالاً نسخه‌ی مجهز به موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری این خودرو به همراه گیربکس اتوماتیک باقی خواهند ماند. ظاهراً یک ست چرخ‌های 19 اینچی آلیاژ آلومینیمی منحصر به فرد نیز وجه تمایز این خودرو با نسخه‌ی اتوماتیک آن خواهد بود.

عقب تویوتا GR سوپرا

مشخصات تویوتا GR سوپرا

عنوانمشخصات
موتورشش سیلندر اینلاین 3.0 لیتری دو اسکرول توربو شارژ
قدرت335 اسب بخار
سیستم انتقال قدرتهشت سرعته ZF

نسخه‌ی به روز شده‌ی سوپرا شامل نسخه مجهز به آپشن گیربکس دستی، در کنار BMW Z4 در کارخانه Magna Steyr در منطقه Graz اتریش مونتاژ خواهد شد. طرفداران نسخه کنونی سوپرا احتمالاً به خاطر دارند که به گفته کمپانی تویوتا کانسپت نسخه دستی سوپرا صرفاً به منظور انجام آزمایش ساخته شده و این کمپانی متوجه تقاضای مشتریان است.

علاوه بر این، اعضای کلیدی این خودرو ساز ژاپنی نیز اشاره داشته‌اند که آپشن گیربکس دستی هیچگاه تبدیل به واقعیت نخواهد شد، اما ظاهراً نظرات در این رابطه تغییر کرده است.در حالیکه مدل تولیدی نسخه‌ی دستی GR سوپرا می‌تواند پدیده‌ی جدید جذابی باشد اما کمپانی‌های تیونینگ در سراسر دنیا پیش از این نیز دست به کار شده‌اند.

اتاق تویوتا GR سوپرا

به عنوان نمونه می‌توان به کمپانی European Auto Group که در سن آنتونیو واقع شده اشاره کرد که نسخه‌ی دستی تویوتا سوپرای کنونی را تولید کرده است. این کمپانی همچنین قدرت تولید شده این خودرو را از 335 اسب بخار به بیش از 420 اسب بخار افزایش داده است. به گفته‌ی گزارشات قبلی، نسخه‌ی محدود GRMN تویوتا سوپرا با خروجی قدرت 500 اسب بخار در آینده روانه بازار خواهد شد.

پیش از این نیز رویکرد مشابهی را در مورد مدل GR یاریس شاهد بودیم اما این نسخه‌ی محدود مختص بازار خودرو ژاپن خواهد بود. این موضوع می‌تواند برای مدل مخصوص آینده‌ی سوپرا نیز صادق باشد. علاوه بر این،‌ نشانه‌ای مبنی بر اینکه نسخه GRMN از سیستم انتقال قدرت دستی پیش رو نیز بهره مند خواهد شد، به چشم نمی‌خورد.

بیشتر بخوانید:

محبوب‌ترین سدان‎های تویوتا در بازار ایران

حضور تویوتا در SEMA با سیه‌نا، یاریس و کمری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits