دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
7 ترفند کاربردی و عالی برای پیدا کردن ماشین دزدیده شده
2
زمان مطالعه: 9 دقیقه
چگونه ماشین دزدیده شده را پیدا کنیم ؟ یکی از سوال های مهم فرد مال باخته هست، در اینجا به چند مورد از موارد مهم در یافتن خودرو به سرقت رفته اشاره میکنیم.

چگونه ماشین دزدیده شده را پیدا کنیم؟

به سرقت رفتن خودرو کابوس بی‌پایان صاحبان اتومبیل است. امکان ندارد کسی این کابوس بی‌تکرار را نادیده بگیرد؛ چراکه مسئله امنیت خودرو و خطر همیشگی سرقت آن، مشکلات زیادی را برای صاحبان اتومبیل به وجود آورده است. چنانچه خودرو به سرقت رفت چه کنیم؟ ما در این مقاله از دلگرم قرار است شما را با 7 مورد از بهترین راهکار‌های کاربردی برای پیدا کردن خودرو سرقتی شما آشنا کنیم. اگر شما نیز نگران به سرقت رفتن اتومبیل خود هستید یا به دنبال اتومبیل سرقت شده می‌گردید،

1.اعلام سرقت خودرو؛ تماس با پلیس آگاهی یا ثبت اینترنتی

سرقت خودرو اتقاق ناگواری است که از سر بدشانسی‌گریبان‌گیر بسیاری از افراد می‌شود. این اتفاق دلایل بسیاری دارد و سهل‌انگاری تنها یکی از دلایل است. برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی باید با خرید دزدگیر و ردیاب خودرو برای حفظ امنیت ماشین خود بیشتر تلاش کنید.
احتمالاً برای شما هم پیش آمده به هنگام شنیدن خبر سرقت اتومبیل بستگان خود از آن‌ها این نکته را می‌پرسید که آیا در مورد سرقت خودرو خود به پلیس آگاهی اطلاعی داده‌اند یا خیر! اولین قدم و به عبارتی راحت‌ترین اقدام پس از سرقت اتومبیل، اعلام سرقت خودرو به پلیس آگاهی است.

همچنین می‌توانید از طریق سامانه اعلام سرقت آگاهی یا ثبت اینترنتی سرقت خودرو، شکایت خود را با آگاهی مطرح کنید. به محض ثبت شکایت شما، فرایند جستجو برای خودرو سرقت شده آغاز می‌شود.
پلیس آگاهی با اعلام شماره پلاک خودرو سرقتی به تمامی مراکز پلیس، در پیدا کردن خودرو به سرقت رفته کمک می‌کند. همچنین اگر سرقت خودرو را سریعاً به پلیس آگاهی اطلاع دهید، به موقع از خارج شدن اتومبیل از شهر جلوگیری خواهید کرد. پلاک خودرو سرقت رفته در هنگام خروج از عوارضی‌های شهر چک خواهد شد و به این صورت می‌توان سارق را به دام انداخت.

اگر ماشین به سرقت رفت چه کنیم؟

2.چک کردن دوربین‌های مدار بسته در نزدیکی محل پارک خودرو

برای پیدا کردن اتومبیل به سرقت رفته، تنها اطلاع دادن به پلیس کافی نیست. چراکه مالک خودرو باید مانند یک کاراگاه تیزبین عمل کند و هر آنچه باعث پیدا کردن سرنخ در مورد خودرو سرقتی می‌شود را مورد بررسی قرار دهد. یکی از همین راهکار‌ها که می‌تواند اطلاعات خوبی برای پیدا کردن سارق به صاحب خودرو بدهد، چک کردن دوربین‌های مداربسته است.

برای چک کردن دوربین هوشمند منازل ابتدا باید در صورت نگهداری اتومبیل در پارکینگ منزل، دوربین مداربسته ساختمان را چک کنید. در مرحله بعدی می‌توانید از کسبه محل نیز کمک بگیرید و فیلم دوربین مداربسته آن‌ها را نیز مشاهده کنید تا شاید از زمان دقیق سرقت و چهره سارق اطلاع دقیقی پیدا کنید و با ارائه فیلم و مستندات بیشتر به پلیس، هر چه زودتر خودرو خود را پیدا کنید.

در مورد دسترسی به فیلم دوربین‌های مداربسته، بد نیست این نکته را در نظر داشته باشید، بیشتر ساختمان‌های مسکونی، مراکز خرید و حتی مراکز اداری بدون رویت نامه و مجوز پلیس آگاهی فیلم دوربین را در اختیار تقاضا‌کننده قرار نمی‌دهند. پس در صورت مراجعه و درخواست تماشای فیلم دوربین‌های مداربسته حتماً مجوز دسترسی را از مراجع قانونی کسب کنید.

3. چک کردن جریمه‌های راهنمایی و رانندگی، تله‌ای برای سارقین

بیشتر سارقان اتومبیل هیچ ترسی از جریمه دوربین‌های پلیس ندارند. به همین دلیل با سرعت غیرمجاز و همچنین عبور از چراغ قرمز جریمه می‌شوند. این نوع جریمه‌ها می‌تواند شیرین‌ترین جریمه برای مالک خودرو به حساب بیاید؛ چراکه با دریافت پیامک آن می‌تواند از محدوده و موقعیت‌مکانی اتومبیل خودش اطلاع کافی پیدا کند و با گزارش این مورد به پلیس، به پیدا کردن هر چه سریع‌تر ماشین خود کمک کند. پلیس با بررسی زمان و مکان دوربین‌های توشهری و جاده‌ای شناسایی و ردیابی ماشین با شماره پلاک را آغاز می‌کند.

4. پیدا کردن اوراق‌چی خودرو، سرنوشت خودرو‌های سرقتی پیدا شده

برای پیدا کردن خودروی به سرقت رفته، راه‌های پیچیده دیگری هم وجود دارد. یکی از این راه‌ها پیدا کردن اوراق چی‌های خودور است. چراکه بیشتر سارقان خودرو پس از درآوردن موتور خودرو و قطعات ارزشمند آن، اوراق ماشین را به گارا‌ژ‌ها و اوراق فروش‌ها می‌سپارند. به همین دلیل شاید در نظر گرفتن تمام این احتمالات بتواند به پیدا کردن و مهم‌تر از همه دستگیری سارق خودرو کمک کند.

حتماً بخوانید:
دعایی اعجاب انگیز برای پیدا شدن مال دزدیده شده

دعایی اعجاب انگیز برای پیدا شدن مال دزدیده شده

برای پیدا کردن دزد و اشیاء گمشده این ذکر را بخوانید ، دعا برای مال گمشده يا دزديده شده : اگر كسی با شرایط گفته شده آنرا انجام دهد محال است كه به گم…

5. ردیابی اتومبیل سرقتی با انتخاب ردیاب ماهواره‌ای

حتماً شما هم با جمله معروف پیشگیری بهتر از درمان است آشنایی دارید و بار‌ها این جمله را شنیده‌اید. به همین منظور برای جلوگیری از خطرات احتمالی به سرقت رفتن اتومبیل، بهتر است کمی جدی‌تر به مسئله نگاه کنیم؛ چراکه درصورت بروز این اتفاق با طی کردن راه آسان‌تری به هدف مورد نظر یعنی پیدا کردن اتومبیل به سرقت رفته دست پیدا کنیم.
یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای حفظ امنیت و همچنین پیدا کردن راحت خودرو حتی در صورت سرقت، استفاده از ردیاب و دزدگیر ماهواره‌ای خودرو است. با استفاده از این دستگاه کاربردی می‌توانید برای همیشه دغدغه به سرقت رفتن اتومبیل خود را فراموش کنید. چراکه حتی پس از به سرقت رفتن اتومبیل، می‌توانید به راحتی و با کمک این دزدگیر ماهواره‌ای موقعیت مکانی ماشین را به پلیس گزارش دهید و سارق را به دام بیندازید.

6. استعلام خودرو سرقتی در پارکینگ؛ خوشبین باشید!

استعلام ماشین سرقتی را جدی بگیرید. چراکه اگر خودروی خود را در مناطق ممنوع پارک کرده‌ باشید، ممکن است پلیس راهور خودروی شما را به پارکینگ منتقل کرده باشد. به همین دلیل الزامی است قبل از هر چیزی تلفن همراه‌تان را چک کنید. ممکن است پیامکی از جانب پلیس مبنی بر انتقال خودرو به پارکینگ برایتان ارسال شده باشد. البته توجه داشته باشید که اگر سیم‌کارت خود را تغییر داده‌اید و شماره جدید را ثبت نکرده‌اید، یا خودرو را قولنامه کرده و شماره مالک را تغییر نداده باشید، برای شما پیامکی ارسال نمی‌شود! در این مرحله باید با پلیس 110 تماس بگیرید و خودروی خود را استعلام بگیرید.

راهکار دوم این است که شماره پلاک خودرو را به شماره 30005353 ارسال کنید؛ چنانچه پس از دریافت پاسخ متوجه شدید خودرو به پارکینگ منتقل شده است؛ با در دست داشتن مدارک مورد نیاز می‌توانید برای دریافت خودروی خود به پارکینگ مراجعه کنید.

ردیابی ماشین سرقت شده

7. استعلام خودرو سرقتی با شماره پلاک از سامانه پست و پلیس من

متاسفانه سرقت ماشین در ایران آمار بالایی دارد. اگر مدتی است خودرو شما به سرقت رفته است و به پلیس نیز اطلاع داده‌اید از سامانه آنلاین پست یا با دانلود نرم‌افزار استعلام خودرو سرقتی پلیس من، لیست ماشین‌های دزدیده شده را استعلام بگیرید؛ ممکن است خودروی شما پیدا شده باشد. در سامانه پست می‌توانید برای پیدا کردن ماشین از پلاک خودرو نیز استفاده کنید.
گاهی اوقات سارق با خودرو تصادف می‌کند و خودرو را در خیابان ر‌ها می‌کند. به همین دلیل از سامانه‌های در دسترس استعلام خودرو سرقتی پیدا شده را پیگیری کنید. امیدواریم که با همکاری پلیس بتوانید خودروی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا کنید.

ردیاب خودرو انواع مختلفی دارد. یکی از کاربردی‌ترین انواع ردیاب‌ها برای اتومبیل ردیاب آهنربایی است. جی پی اس و موقعیت یاب خودرو، اندازه بسیار کوچک و وزن سبکی دارد. به همین دلیل هیچ سارقی متوجه وجود آن نخواهد شد و مالکان خودرو به راحتی می‌توانند با جاسازی این ابزار، تله خوبی برای به دام انداختن سارقان در دست داشته باشند.

استفاده از جی پی اس و ردیاب، بهترین راه برای جلوگیری از سرقت خودرو به حساب می‌آید. چراکه مالک اتومبیل می‌تواند از این ابزار در هر ساعت از شبانه روز استفاده کند و در هر لحظه از حرکت اتومبیل خود اطلاع داشته باشند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از بروز هرگونه حوادثی، با خرید ابزار‌های کاربردی مانند ردیاب و جی پی اس، از امنیت خودرو مطمئن شوید.

حتماً بخوانید:
مراحل و اقدامات مورد نیاز بعد از سرقت خودرو

مراحل و اقدامات مورد نیاز بعد از سرقت خودرو

در صورتی که ماشین شما به سرقت رفت نخستین اقدام تماس با پلیس ۱۱۰ است. باید به پلیس محل و زمانی دزدی را اطلاع دهید. به این ترتیب پلیس مشخصات را ثبت و…

بهترین راه کار برای پیدا کردن خودرو سرقتی چیست؟

یکی از بهترین راه های ممکن برای پیدا کردن خودرو سرقتی استفاده از انواع ردیاب هاست. با این ابزار علاوه بر پیشگیری می توانید برای پیگیری سرقت نیز اقدام کنید. استفاده از ردیاب سریعترین راه ممکن برای پیدا خودرو به سرقت رفته است.

نیروی انتظامی چگونه خودرو سرقتی را پیدا می کند؟

در پیدا کردن خودرو سرقتی توسط نیرو انتظامی، شماره پلاک خودرو به تمام مراکز اعلام می شود تا پیگیری های لازم حتی از طریق نیروی راهنمایی و رانندگی نیز انجام شود. بدین طریق از خروج اتومبیل از شهر جلوگیری می شود.

به صورت اینترنتی هم می توان پیگیری خودرو سرقتی را انجام داد؟

بله، اگر خودروی شما به سرقت رفته، می توانید به صورت آنلاین استعلام خودروی سرقتیتان را از طریق سامانه postyafteh.post.ir انجام دهید. با وارد کردن اطلاعات مشخصات فردی از قبیل نام و نام خانوادگی و نام پدر و یا از طریق وارد کردن کد ملی مالک وسیله می‌ توانید پیگیری خودروی به سرقت رفته را انجام دهید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits