دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
7 ترفند طلایی برای باز کردن در ماشین در صورت جا ماندن کلید در آن
11
زمان مطالعه: 6 دقیقه
در این مقاله بهترین ترفندهای باز کردن در ماشین در صورت جا ماندن کلید در خودرو را در اختیارتان قرار خواهیم داد. با ما در دلگرم همراه باشید .

ترفند باز کردن در ماشین در صورت جا ماندن کلید در آن

شاید برای شما نیز پیش آمده ‌باشد که کلید را درون ماشین جای بگذارید و برحسب اتفاق درب خودرو شما قفل شود یا اینکه وسیله‌ای ضروری را درون ماشین گذاشته‌اید و کلید ماشین پیش شما نباشد؛ در چنین مواقعی اکثر افراد دچار اضطراب می‌شوند.

برای باز کردن درب ماشین بدون کلید، راه‌های مختلفی وجود دارد که بستگی به نوع سوییچ و خودرو شما خواهد داشت؛ زیرا نوع قفل درب ماشین های مختلف با هم متفاوت است، برخی با ریموت کنترل، برخی با سوییچ معمولی و به صورت دستی و مدل ماشین‌های جدیدتر با قفل برقی و اثر انگشت باز می‌شوند. در این مقاله به آموزش ترفند باز کردن در ماشین در صورت جا ماندن کلید در آن خواهیم پرداخت با دلگرم همراه باشید.

جا ماندن کلید در ماشین و باز کردن درب با بند کفش

جا ماندن کلید در ماشین و باز کردن درب با بند کفش

استفاده از بند کفش یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که با آن خواهید توانست قفل‌هایی را که به سمت بالا کشیده می‌شوند را باز کنید.با استفاده از بند کفش خود یک حلقه دایره ای شکل بسازید به خوبی دو طرف بند را بکشید که حلقه تشکیل شده سفت شود. از لا‌به‌لای دو درب جلو و عقب ماشین حلقه را به داخل ماشین فرستاده و قفل را بالا بکشید. اگر که بین درب جلو و عقب ماشین فاصله نیست و نمی‌توانید حلقه را رد کنید، نوار لاستیکی پنجره‌ی ماشین را جدا کنید تا فاصله بین شیشه پنجره و لبه در را مشاهده نمایید. اکنون‌ کافی‌ است که حلقه بند کفش را از این فاصله به قفل درب رسانده و آن را به سمت بالا بکشید.

جا ماندن کلید در ماشین و باز کردن درب با استفاده از کاغذ تا شده

یک برگه کاغذ را به صورت چند لایه تا بزنید تا صفحه‌ای سفت ولی نازک از جنس کاغذ داشته باشید. اکنون صفحه نازک کاغذی را از لا‌به‌لای درب جلو و عقب ماشین به سمت داخل برده و قفل را بالا بکشید تا درب ماشین بدون استفاده از کلید باز شود. همین کار را با استفاده از یک نوار نازک لاستیکی نیز می‌توان انجام داد.

باز کردن درب ماشین با استفاده از اسلیم جم در هنگام جا ماندن کلید در ماشین

از فضای مابین نوار پنجره و لبه پنجره اسلیم جم را به درون ماشین برده و قفل ماشین را بدون بهره گیری از کلید باز کنید. نیروی انتظامی اکثرا برای باز کردن درب ماشین ها بدون کلید از اسلیم جم استفاده می‌کند. توجه کنید که قبل از وارد کردن اسلیم جم به داخل ماشین محل دقیق قفل را بررسی و شناسایی کنید تا به سیم های موجود در درب خودرو آسیبی وارد نشود.

باز کردن درب ماشین با استفاده از سیخ در هنگام جا ماندن کلید در ماشین

 باز کردن درب ماشین با استفاده از سیخ در هنگام جا ماندن کلید در ماشین

با استفاده از وسیله ای مانند چاقو یا هر چیز دیگری بین درب و بدنه خودرو کمی فاصله ایجاد کنید، وقتی که فاصله مورد نظر برای داخل کردن سیخ به وجود آمد آن را به داخل ماشین برده و قفل را به سمت بالا بکشید.

باز کردن درب ماشین از راه صندوق عقب ماشین

چنانچه در هنگام بسته شدن درب ماشین صندوق عقب آن باز است و سوییچ در داخل ماشین جا مانده است، به بررسی برای پیدا کردن سیم اضطراری در درب صندوق عقب بپردازید. معمولا این سیم در درب صندوق یا سقف صندوق جای دارد. وقتی که سیم را یافتید آن را بالا بکشید تا با انجام این کار صندلی های عقب ماشین کمی به سمت جلو بروند. با آزاد شدن صندلی های عقب ماشین می‌توانید از این راه وارد ماشین شده و سوییچ جا مانده را بردارید و درب ماشین را باز نمایید، سپس صندلی های عقب را در جای اصلی قرار داده و و درب صندوق عقب را نیز ببندید.

کمک گرفتن از آتش نشانی یا پلیس نیروی انتظامی

اگر که خودتان موفق به باز کردن درب ماشین بدون داشتن کلید نشدید ویا طریقه کار را به خوبی فرا نگرفته بودید کافی است که با آتش نشانی یا پلیس نیروی انتظامی تماس گرفته و درخواست کمک کنید. آنان قطعا ابزارها وسایلی برای این کار خواهند داشت که به کمک شما بیایند.

باز کردن درب در صورت جا ماندن کلید در ماشین با روش های خلاقانه

از روش‌های خلاقانه نیز می‌توان برای بازکردن درب ماشین بدون کلید بهره گرفت. خلاقیت به خرج دهید و روش‌ها و ابزارهای جدیدی را به‌کار بگیرید. مثلا اگر پیچ گوشتی در دسترس دارید سعی کنید که با استفاده از پیچ گوشتی به عنوان اهرم برای ایجاد فاصله بین درب و بدنه ماشین استفاده نمایید یا از راه‌های ساده‌تر مثل بررسی دستگیره درب ماشین برای بازکردن آن بدون استفاده از کلید بهره ببرید.

باز کردن قفل ماشین با نخ - بازکردن درب خودرو در عرض یک ثانیه - نحوه باز کردن درب سانتافه - اسلیم جم چیست

نکاتی در رابطه با بازکردن درب خودرو

  • برای باز کردن قفل ماشین هیچ شاه کلیدی وجود ندارد؛ زیرا اگر شاه کلیدی باشد برای قفل ماشین ها نیاز به کلید دو طرفه است ولی برای باز کردن درب خانه می‌توانید از کلیدهای Bump استفاده نمایید.
  • روش های ذکر شده را بهتر است که چندین بار تمرین کنید تا در مواقع اضطراری بتوانید از آنها به خوبی استفده کنید. قبل از تمرین کردن اگر که ماشین شما دارای دزدگیر می‌باشد آن را غیر‌فعال نمایید تا با ایجاد سر و صدا تمرکز شما را به‌هم نزند و برای دیگران نیز مزاحمتی ایجاد نکند.
  • برای باز کردن درب ماشین بدون داشتن کلید صرفا به سمت درب راننده نروید، درب کمک راننده یا درب‌‌های پشتی سیم کمتری دارند و راحت‌تر می‌توان ما‌‌بین بدنه ماشین و درب فاصله ایجاد کرد تا وسیله‌ای را برای بالا کشیدن درب به ماشین وارد کرد. با این کار احتمال خطر آسیب زدن به سیم‌های زیاد موجود در درب راننده نیز کاهش می‌یابد.
  • قبل از وارد کردن هر وسیله ای برای بالا بردن قفل، ابتدا محل قفل درب ماشین را به خوبی شناسایی کنید تا موقع وارد کردن وسیله به قصد باز کردن درب ماشین، به سیم‌های موجود در درب آسیبی وارد نشود.
  • همانطور که ذکر شد برای باز کردن ماشین‌های گران قیمت که قفل های اتومات دارند بهتر است که از روش‌های بیان شده استفاده نشود؛ زیرا در درب این ماشین‌ها سیم های رابط زیادی موجود است که با انجام این روش‌ها ممکن است به آنان آسیب بزنید.

باز کردن قفل ماشین با موبایل - آموزش باز کردن قفل ماشین پراید با سیم جا - ماندن سوییچ در ماشین 206 - باز کردن صندوق عقب سمند بدون کلید

حتماً بخوانید:
چگونه کاپوتی که باز نمیشود را باز کنیم ؟

چگونه کاپوتی که باز نمیشود را باز کنیم ؟

گاهی اوقات در کاپوت خودرو شما باز نمی شود، نگران نباشید ما در این مطلب سه روش کاربردی ساده را در اختیارتان قرار خواهیم داد .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (11 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits