دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ترفند باز کردن در کاپوت ماشین به صورت گام به گام و ساده

چگونه کاپوتی که باز نمیشود را باز کنیم ؟

ترفند باز کردن در کاپوت ماشین به صورت گام به گام و ساده
8
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گاهی اوقات در کاپوت خودرو شما باز نمی شود، نگران نباشید ما در این مطلب سه روش کاربردی ساده را در اختیارتان قرار خواهیم داد .

نحوه باز کردن کاپوت خودرو با روش های متفاوت

شاید برای شما پیش آمده باشد که نیاز به نگاه کردن روغن موتور داشته باشید یا داخل موتور را قبل از حرکت کردن چک کنید تا از خراب نشدن ماشین کاملا خیالتان راحت باشد اما با گیر کردن کاپوت خودرو و باز نشدن کاپوت مواجه شوید. برای این مواقع به راحتی می توانید با روشهای متفاوت که در این مقاله گذاشته ایم نحوه باز کردن کاپوت خودرو را یاد بگیرید.

روش اول باز کردن کاپوت خودرو

در این روش به راحتی می توانید با فشار آوردن دو دست روی کاپوت خودرو آنرا باز کنید. زیرا ممکن است کابل بین فنر و کاپوت کشیده شده باشد یا چسبیده باشد. این کار را در حالتی انجام دهید که کسی از داخل قفل را می کشد .

روش دوم : از داخل کابل را بکشید

  1. در این روش بهتر است کابل کاپوت که نزدیک به لنت بازوداخلی قرار دارد بکشید دو حالت برای اینکار رخ می دهد که شامل زیر است.
  2. در صورتی که کابل را از قسمت داخل ماشین بکشید ممکن است کاپوت ماشین باز شود و این به دلیل لغزش و کشش کابل کاپوت است که بهتر است آنرا تعویض کنید.

در صورتی که کابل را از قسمت داخل خودرو می کشید و تغییر احساس نمی کنید ممکن است کابل به لبه جلو متصل نباشد.

روش باز کردن کاپوت گیر کرده

روش سوم باز کردن کاپوت خودرو با تنظیم کردن فنر

اگر به دو روش قبل کاپوت ماشین باز نشد حال بهتر است از پنجره مشبک و در صورت خوش شانس بودن با استفاده از چراغ قوه فنر را پیدا کنید. در صورت پیدا کردن فنر آنرا با پیچ گوشتی بچرخانید.

در کاپوت ماشینم باز نمیشه کمکم کنید

آموزش تصویری باز کردن کاپوت ماشین

توجه داشته باشید که به هیچ وجه پنجره مشبک جلوی ماشین را باز نکنید و در صورتی که نمی توانید به روش های بالا کاپوت خودرو را باز کنید بهتر است آنرا پیش مکانیک ببرید.

separator line

سنسور ماشین چیست و چه کاربردی دارد ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits