دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مقایسه دنا پلاس دنده ای با آریزو 5 دنده
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
در این مقاله به مقایسه دو خودروی دنا پلاس دنده ای با آریزو 5 دنده خواهیم پرداخت .

مقایسه دو خودروی دنا پلاس دنده ای با آریزو 5 دنده

امروز به بررسی دنا پلاس ایران‌خودرو و آریزو 5 چری با گیربکس دستی می‌پردازیم و می‌خواهیم بدانیم با صرف بودجه 250- 300 میلیونی، کدام یک ارزش‌افزوده بیشتری را به ما می‌دهد و خرید کدام‌یک منطقی‌تر است.

مقایسه دنا پلاس دنده ای با آریزو 5 دنده

بررسی و مقایسه چری آریزو 5 با دنا پلاس را از بررسی نمای ظاهری آغاز می‌کنیم. در همین ابتدای کار باید بگویم هر دو خودرو طراحی قابل قبولی دارند و حداقل برای بازار محدود ما جزو گزینه‌های نسبتاً خوش‌قیافه به‌حساب می‌آیند. در نمای جلو دو خودرو با الگوهای طراحی متفاوتی روبه‌رو هستیم دنا پلاس با خطوط شکسته و کیو بیک طراحی‌شده است اما آریزو 5 از خطوط منحنی و نرم استفاده کرده است و حس سیالیت بیشتری را به مخاطب القا می‌کند. نمای جلو هر دو خودرو خوب است و هر دو از امکانات یکسانی در این قسمت مثل دیلایت و چراغ‌های دارای عدسی و … بهره می‌برند.

در نمای کناری اوضاع به نفع چری آریزو 5 است چون در طراحی دنا پلاس در نمای کناری ما شاهد، یک خط بی‌معنی و بدون هدفی بر روی درب خودرو هستیم که این قضیه در خودرو چری آریزو 5 دیده نمی‌شود و دارای طراحی پخته و هدفمندتری نسبت به دنا پلاس در نمای جانبی آریزو 5 هستیم.

البته در این بخش دنا پلاس مزییت هایی مثل دستگیره درب کرومی، فرم کروم کاری شده دور پنجره‌های درب خودرو هم دارد اما نمره قبولی در این بخش برای نماینده چینی است. در نمای عقب دو خودرو اوضاع هم چنان به نفع نماینده چینی است.

در دنا پلاس نمای عقب خودرو خوب اما ساده است و با المان خیلی خاص یا طراحی خیلی خاص با خطوط تیز و تندی روبه‌رو نیستیم اما از حق نگذریم گرافیک چراغ‌های عقب خودرو بسیار خوب طراحی‌شده‌اند و از فناوری جدید نئون در آن استفاده‌شده است. در نمای عقب آریزو 5 شاهد طراحی و خطوط تیز هستیم و طراحی عقب خودرو به کلیت بدنه می‌آید. خطی که در نمای کنار خودرو شاهدش بودیم آنقدر قوی و هدفمند است، که حتی این خط تا روی صندوق‌عقب، دور چراغ‌ها کشیده شده است و حس روبه‌رو بودن با یک خودرو اسپرت و مفهومی‌تر را بیشتر القا می‌کند.

در کل باید گفت طراحی هر دو خودرو خوب است اما نماینده چری، طراحی پرمعنا و زیباتری دارد علل خصوص حس روبه‌رو بودن با یک خودرو امروزی را بیشتر القا می‌کند تا دنا پلاس و در این بخش بافاصله نسبتاً زیاد برنده این بخش نماینده چینی‌ها است.

 مقایسه دو خودروی دنا پلاس دنده ای با آریزو 5 دنده

آپشنهای خودرو دنا پلاس عبارت اند از :

  • ترمز های دیسکی جلو و عقب
  • دیلایت
  • کروزکنترل
  • 4 عدد کیسه هوا
  • سانروف
  • مانیتور 8 اینچی همراه با جی پی اس
  • بلوتوث موبایل
  • چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن
  • آینه های جانبی برقی و تاشونده اتوماتیک
  • جابجایی‏های صندلی‏ راننده و سرنشین جلو بصورت تمام برقی (8 حرکته)
  • تهویه مطبوع اتوماتیک

در مقابل آپشنهای خودرو چری آریزو 5 عبارت اند از :

  • ترمز های دیسکی جلو و عقب
  • شیشه بالابر اتوماتیک درب ها (پاور وینروز)
  • دیلایت
  • کروزکنترل
  • آینه های جانبی برقی
  • تهویه مطبوع غیر اتوماتیک

در این بخش شاهد اختلاف بسیار زیادی از نظر سطح آپشن و کیفیتی بین این دو خودرو هستیم که باید عرض کنیم خودرو دنا پلاس برنده این بخش است چون هم طراحی خوب و شیکی دارد که حس بد پلاستیکی نمی‌دهد و هم از آپشنهای بیشتری برخوردار است.

نتیجه گیری :

انتخاب میان این دو سدان این بار کار بسیار ساده‌ای است. درست است که آریزو 5 خودرویی به‌روزتر و دارای طراحی بهتر از دنا پلاس است اما حتی یک نمایشگر ندارد، موتور اصلاً قدرتمندی ندارد و در سربالایی‌ها بسیار اعصاب شمارا خُرد می‌کند و از طرفی خدماتی هم در شهرستان‌ها ندارد. این را هم در نظر بگیرید که دنا پلاس در کارخانه حدود قیمتی 130 میلیونی دارد اما آریزو قیمت عجیب و غریبی دارد که این قیمت برای خرید این چنین ماشینی با هم‌چنین مشخصاتی، بسیار اشتباه است؛چون نه خدمات پس از فروش مناسبی در همه جای ایران دارد و نه قطعات نمونه دستی آن به‌وفور یافت می‌شود و از همه مهم‌تر قدرت بسیار ضعیف موتور خودرو که از پس خود هم بر نمی‌آید چه برسد سرنشینان این ماشین از تعداد دو نفر بیشتر هم شود دیگر این ماشین در سربالایی راه نمی‌رود.

آریزو 5 در بازار دسته دوم به علت شرایط فروش عجیب مدیران خودرو اصلاً محبوب نیست و احتمالاً مشتری اول و آخر این خودرو شما هستید و حتی نمونه‌های صفر کیلومتر این خودرو را در بازار آزاد می‌توانید باقیمت کمتر نیز پیدا کنید. اما این قضیه برای دنا پلاس صادق نیست و این خودرو حتی در بازار آزاد امروز تا 270 میلیون تومان معامله می‌شود که نشان از محبوبیت آن در بازار دارد.

separator line

مقایسه دنا پلاس با برلیانس

مقایسه دنا پلاس با پژو 207



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits