دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی پرفروش ترین هاچ بک های بازار خودرو
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
خودروهای هاچبک : در حال حاضر تمامی هاچبک‌هایی که توسط شرکت‌های مطرح خودروسازی تولید می‌گردند از امنیت قابل توجهی برخوردار هستند.

امن ترین هاچبک های پرطرفدار بازار

از میان کلاس‌بندی‌های مختلف خودروهای حاضر در بازار کشور، هاچبک‌ها یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار داخلی هستند که از گذشته تاکنون طرفداران زیادی داشتند. براساس دسته بندی جهانی «هاچبک» به خودروهایی گفته می‌شود که فاقد صندوق عقب بوده و درب‌ صندوق آن با شیشه‌ عقب هم‌سطح باشد.

نمای عقب هاچبک‌ها شباهت زیادی به خودروهای شاسی بلند دارد و تقریبا در تمامی نقاط جهان در دو تیپ پنج درب و دو درب به بازار عرضه می‌شوند.

1.آلفارومئو جولیتا

یکی از امن ترین هاچبک های پرطرفدار بازار کشور آلفا رومئو جولیتا است. قطعا آلفارومئو جولیتا یکی از خاص ترین و جذاب ترین هاچبک های موجود در بازار کشور است که تاریخ اولین حضور آن در بازار کشورمان به سال 2012 باز می گردد.

این هاچبک ایتالیایی خاص در کنار تمامی ویژگی های مثبت خود، از امنیت فوق العاده بالایی برخوردار است به طوری که در سال 2010 پس از بررسی توسط موسسه ایمنی Euro Ncap موفق شد با کسب امتیازات بسیار عالی 5 ستاره طلایی را از این شرکت معتبر دریافت کند.

مشخصات فنی آلفا رومئو جولیتا

قلب تپنده این هاچبک تند و تیز یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ مولتی ایر 1.4 لیتری است که توان تولید 170 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را دارد.

نیروی تولید شده توسط این پیشرانه قدرتمند به وسیله یک گیربکس 6 دنده دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می گردد تا در نهایت این خودرو 1300 کیلوگرمی بتواند در عرض 7.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

ایمنی آلفا رومئو جولیتا

شرکت آلفارومئو در بخش تجهیزات امنیتی نیز برای این خودرو سنگ تمام گذاشته است به طوری که جولیتا از امکاناتی همچون 6 ترمزهای دیسکی خنک شونده، کیسه هوا، کنترل ترمزها در پیچ (CBC)، سنسور فشار باد تایر، سنسور عقب، سنسور جلو، کنترل پایداری، ترمز کمکی و … سود می برد.

معرفی پرفروش ترین هاچ بک های بازار خودرو

2.هیوندای ولستر

از میان تمامی هاچبک هایی که شرکت هیوندای به تولید می رساند، هیوندای ولستر تافته ای جدا بافته است! ولستر اولین بار در سال 2011 به سبد محصولات شرکت هیوندای پیوست و از همان ابتدا به لطف طراحی عجیب و اسپرتش توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کرد.

مشخصات فنی هیوندای ولستر

این هاچبک کره ای به یک پیشرانه 1.4 لیتری 4 سیلندر مجهز شده است که توان تولید 128 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر را دارد. شاید توان خروجی پیشرانه این خودرو چندان چشمگیر نباشد، اما به جرات می توان گفت که امنیت هیوندای ولستر تفاوت چندانی با هاچبک های پر زرق و برق اروپایی ندارد.

مشخصات ایمنی هیوندای ولستر

6 عدد ایربگ، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS، EBD و BA، سنسور فشار باد تایر، سنسور عقب، کنترل کشش، کنترل پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی تنها برخی از تجهیزات ایمنی هیوندای ولستر به حساب می آیند.

وجود چنین تجهیزاتی در کنار بدنه مستحکم این خودرو باعث شده تا هیوندای ولستر در سال 2011 بتواند آزمون های موسسه ایمنی Euro Ncap با نمرات بسیار بالایی به سرانجام رسانده و موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از این موسسه معتبر گردد.

معرفی پرفروش ترین هاچ بک های بازار خودرو

3-هیوندای i20

هیوندای i20 یکی از پرفروش ترین هاچبک های بازار کشور و امن ترین هاچبک های پرطرفدار بازار به حساب می آید که نسل دوم آن به لطف شرکت کرمان موتور از سال 1395 در بازار کشور ما حضور دارد.

البته ناگفته نماند که به غیر از نمونه های مونتاژی، تعداد نسبتا محدودی از این هاچبک های کره ای به صورت وارداتی هم در بازار کشورمان حضور دارد که در مقایسه با نمونه مونتاژی از امکانات بیشتری برخوردار است.

مشخصات فنی هیوندای i20

هیوندای i20 از طراحی عامه پسند و جذابی برخوردار است و توان فنی پیشرانه 1.4 لیتری آن نیز نسبتا قابل قبول است، اما متأسفانه امکانات و تجهیزات آن تنوع بسیار کمی دارد. این مسئله نه تنها روی بازار خرید و فروش این خودرو تاحدودی تأثیر منفی گذاشته است، بلکه باعث شده تا هیوندای i20 از دریافت 5 ستاره اینی کامل موسسه ایمنی یوروانکپ بازماند.

مشخصات ایمنی هیوندای i20

هیوندای i20 نسل دوم در سال 2015 توسط موسسه Euro Ncap مورد بررسی قرار گرفت و موفق به کسب چهار ستاره ایمنی از این موسسه ایمنی شد.

با نگاهی به جزییات امتیازات ایمنی این خودرو به راحتی می توان دریافت یکی از دلایلی که باعث شده هیوندای i20 از دریافت ستاره پنجم این بررسی باز بماند، کمبود تجهیزات امنیتی مدرنی همچون سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB) است و در واقع این خودرو در بخش حفظ امنیت سرنشینان بالغ و خردسال عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است.

هیوندای i20

4-تویوتا یاریس

تویوتا یاریس یک هاچبک کوچک و اقتصادی است که از سال 1999 در سبد محصولات شرکت تویوتا قرار دارد. تاکنون سه نسل از این خودرو در سه کلاس هاچبک، سدان و کوپه تولید شده است که در طی سال های گذشته تنها مدل هاچبک و سدان آن وارد بازار کشورمان شده است. آخرین نمونه از این خودرو در سال 2014 به بازار کشورمان وارد شد و عرضه آن تا سال 2016 نیز ادامه داشت.

مشخصات فنی تویوتا یاریس

شرکت تویوتا یاریس حاضر در بازار کشور، از یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر بهره می برد که توان تولید 107 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور است. امکانات و تجهیزات این خودرو شاید چندان چشمگیر نباشد،

اما در رنج قیمتی خود مناسب به نظر می رسد؛ از جمله تجهیزات امنیتی که در تویوتا یاریس به کار رفته می توان به سنسور جلو و عقب، 2 عدد کیسه هوا، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای و… اشاره کرد.

مشخصات ایمنی تویوتا یاریس

تویوتا یاریس را می توان یکی از امن ترین هاچبک های اقتصادی جهان دانست، زیرا جز نسل اول این خودرو که در سال 2000 توانست 4 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی Euro Ncap دریافت کند، سایر نسل ها و تیپ های این خودرو در سال های 2005، 2011 و 2017 موفق به کسب پنج ستاره کامل ایمنی از این موسسه اروپایی شده اند که بیانگر امنیت و استحکام بالای این هاچبک جمع و جور ژاپنی است.

معرفی پرفروش ترین هاچ بک های بازار خودرو

5-مزدا 3 هاچبک

در سال 1389 پس از پایان مونتاژ مزدا 3 نسل اول، گروه بهمن موتور تصمیم گرفت تا نسل دوم (BL) این خودرو ژاپنی را در دو کلاس هاچبک و سدان به بازار داخلی عرضه نماید. مزدا 3 هاچبک نسل دوم که تولید آن تنها تا سال 1392 ادامه داشت، از لحاظ فنی هیچ تفاوتی با نسخه سدان خود ندارد و این خودرو نیز از یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر به همراه یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک بهره می برد.

مشخصات ایمنی مزدا 3 هاچبک

اخرین خودرو از امن ترین هاچبک های پرطرفدار بازار مزدا3 هاچبک می باشد که طبق ادعای مهندسین شرکت مزدا ژاپن، 90% قطعات به کار رفته در پلتفرم مزدا 3 نسل دوم در مقایسه با گذشته بهینه سازی شده و اکنون حدود 28% از فولاد بیشتری در این پلتفرم جدید استفاده شده است.

مزدا 3 هاچبک همچون نمونه صندوقدار خود از تجهیزات امنیتی متنوعی سود می برد که از جمله آن ها می توان به 6 عدد کیسه هوا (جلو، جانبی، پرده ای)، ترمزهای دیسکی قدرتمند دارای ABS+EBD، کمربند ایمنی پیش کشنده، سیستم کنترل پایداری در حرکت (DSC) و پشت سری هوشمند صندلی های جلو اشاره کرد.

در سال 2009 میلادی، امنیت مزدا 3 هاچبک توسط موسسه ایمنی Euro Ncap مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت پنج ستاره طلایی را برای این هاچبک ژاپنی به ارمغان آورد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits