دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی ۵ خودرو شاسی بلند کم مصرف در بازار ایران
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
اگر شما هم جزء طرفداران خودروهای شاسی بلند هستید اما با وجود هزینه سرسام آور مصرف سوخت از این خودروهای زیبا دست کشیده اید و یا در صدد خرید ماشین شاسی بلند کم مصرف در ایران هستید تا انتها این مقاله را همراهی کنید .

شاسی بلند کم مصرف در ایران

از آنجایی که تقریبا تمامی خودروهای شاسی بلند از وزن بالا، پیشرانه قدرتمند و سیستم چهارچرخ محرک (AWD) برخوردار هستند، مصرف سوخت بالایی داشته و شرکت‌های خودروسازی به سختی می‌توانند مصرف سوخت آن‌ها را کاهش دهند.

در بازار کشور ما نیز خودروهای شاسی بلند فراوانی وجود دارند که ما در این مقاله قصد داریم از میان صدها مدل مختلف موجود در بازار، 5 شاسی بلند کم مصرف را به شما عزیزان معرفی نماییم.

بنابراین اگر شما هم جز کسانی هستید که علاقه دارید با کم مصرف‌ترین شاسی بلندهای بازار داخلی بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

1. تویوتا CHR از کم مصرف ترین شاسی بلند های بازار ایران

یک از 5 شاسی بلند کم مصرف بازار ایران تویوتا CHR است.شرکت تویوتا یکی از کهنه‌کاران صنعت خودروسازی است که در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان شناخته می‌شود.

یکی از کم مصرف‌ترین شاسی بلندهایی که تاکنون این کمپانی ژاپنی موفق به تولید آن شده، یک کراس اوور جذاب به نام CHR است که اولین بار در نمایشگاه خودرو پاریس سال 2014 از آن رونمایی شد.

به لطف شرکت ایرتویا از سال 1397، تویوتا CHR در دو نسخه HV و Turbo به بازار کشورمان عرضه شده است که نمونه HV به یک پیشرانه هیبرید مجهز شده و نمونه Turbo نیز از قابلیت AWD و یک پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد.

شاید مصرف سوخت هر دو تیپ تویوتا CHR بسیار مطلوب باشد، اما نمونه بنزینی این خودرو از لحاظ میزان مصرف سوخت در مقابل نمونه HV حرف چندانی برای گفتن ندارد!

تویوتا CHR هیبرید در بخش فنی علاوه بر پیشرانه 1798 سی‌سی بنزینی به یک پیشرانه الکتریکی نیز مجهز شده است که در مجموع توان تولید 122 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور را دارند.

این پیشرانه که توان تولیدی آن از طریق یک گیربکس Ecvt به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، به طور ترکیبی در هر صد کیلومتر تنها 3.9 لیتر بنزین مصرف می‌نماید. این مقدار از مصرف سوخت باعث می‌شود که بتوانیم تویوتا CHR را کم مصرف‌ترین شاسی بلند شرکت تویوتا بدانیم.

تویوتا CHR

2. سانگ یانگ تیوولی

رتبه دوم میان 5 شاسی بلند کم مصرف بازار ایران به تیوولی تعلق می گیرد.تیوولی نام یکی از خودروهای بلند قامت کمپانی کره‌ای سانگ یانگ است که از سال 2015 بر روی خط تولید شرکت سانگ یانگ قرار داشته است.

برخلاف انتظارها به محض ورود نسل اول این شاسی بلند کوچک به بازار کشور، با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و فروش موفقی را تجربه نمود.

در سال 1394 اولین نسل از سانگ یانگ تیوولی توسط رامک خودرو راهی بازار ایران شد و در اوایل سال 97 نیز نمونه فیس‌لیفت 2018 تیوولی، تحت نام «تیوولی آرمور» جایگزین نمونه اولیه شد.

اگر چالاکی نسبتا ضعیف تیوولی را نادیده بگیریم، می‌توان گفت این خودرو به عنوان یک شاسی بلند کره‌ای از ویژگی های فراوانی برخوردار است که مطمئنا بهترین آن‌ها مصرف سوخت اقتصادی این خودرو است.

پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری این خودرو قادر است 128 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید. تیوولی در جاده‌های برون شهری 5.4 لیتر و در سیکل ترکیبی تنها 5.7 لیتر سوخت مصرف می‌نماید که این مقدار مصرف سوخت در مقایسه با سایر خودروهای شاسی بلند موجود در این رنج قیمتی بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

سانگ یانگ تیوولی

3. میتسوبیشی اوتلندر PHEV از کم مصرف ترین شاسی بلند های بازار ایران

میتسوبیشی یکی از پرچم‌داران تولید خودروهای شاسی بلند است که تاریخ آغاز فعالیت‌های آن به سال 1919 باز می‌گردد. یکی از کم مصرف‌ترین شاسی بلند های این کمپانی ژاپنی «میتسوبیشی اوتلندر» نام دارد که نسل اول آن از سال 2001 و با نام AIRTEK به بازار جهانی عرضه شد.

در نمایشگاه پاریس سال 2012 شرکت میتسوبیشی از نسخه پلاگین هیبرید اوتلندر (PHEV) رونمایی کرد که علاوه بر پیشرانه بنزینی به دو پیشرانه برقی نیز مجهز بود.

پس از آنکه میتسوبیشی اوتلندر PHEV در سال 2015 تحت یک فیس‌لیفت قرار گرفت، موفق شد سه سال پیاپی جایزه پرفروش خودرو پلاگین هیبرید اروپا را از آن خود کند.

در سال 1397 شرکت آرین موتور به عنوان نماینده رسمی محصولات میتسوبیشی، تعداد محدودی از این شاسی بلند دوست داشتنی را به بازار کشورمان وارد کرد.

میتسوبیشی اوتلندر PHEV در مجموع قادر است 203 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید و چنین قدرتی را از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند.

این غول ژاپنی به طور ترکیبی در هر صد کیلومتر تنها 1.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند؛ چنین مصرف سوخت ناچیزی میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید را در صدر لیست کم مصرف‌ترین شاسی بلندهای بازار ایران قرار می‌دهد و چنین تکنولوژی را باید جادوی مهندسی شرکت میتسوبیشی دانست!

میتسوبیشی اوتلندر

4.از کم مصرف ترین شاسی بلند های بازار ایران رنو کپچر

کپچر یکی دیگر از خودروهای جذاب و پرطرفدار کمپانی رنو در بازار خودرو داخلی است که بر اساس اطلاعات درج شده، مصرف سوخت بسیار مناسبی دارد.

رنو کپچر برای اولین بار در سال 2011 معرفی شد و پس از آن در سال 2013، شرکت رنو این کراس‌اوور کوچک را ابتدا در کشور فرانسه و سپس در بازارهای جهانی عرضه نمود.

رنو کپچر با پیشرانه‌های متفاوتی در بازارهای جهانی حضور دارد، اما نسخه‌ای که شرکت ایران خودرو برای بازار ایران در نظر گرفته است از یک پیشرانه 1.2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که توان تولید 120 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. شرکت رنو برای انتقال نیرو تولید شده توسط پیشرانه این خودرو به چرخ‌های جلو از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده نموده است.

مصرف سوخت بسیار کم رنو کپچر و همچنین ابعاد جمع و جور این شاسی بلند فرانسوی باعث شده تا کپچر یکی از بهترین و کم مصرف‌ترین خودروهای بازار داخلی برای استفاده‌های روزمره باشد.

طبق اعلام رسمی سایت ایران خودرو رنو کپچر در سیکل ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر 5.9 لیتر و در جاده‌های برون شهری تنها 4.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند که برای یک کراس‌اوور کوچک مصرف بسیار مناسبی به نظر می‌رسد.

ررنو کپچر

5.جک S3

شاید اعتماد به برندهای چینی نوظهوری همچون جک (JAC) کار سختی باشد، اما اگر در بازار داخلی به دنبال شاسی بلندی کم مصرف بازار هستید که از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد، یکی از بهترین انتخاب‌های شما جک S3 خواهد بود.

جک S3 که در بازار کشور سازنده با نام Refine S3 شناخته می‌شود اولین بار در سال 1396 و توسط شرکت کرمان موتور به بازار داخلی عرضه شد. این خودرو از بدو ورود به بازار توانست با تکیه‌بر قیمت مناسب و امکانات متنوع خود نظر بسیاری از خریداران ایرانی را به سوی خود جذب کند و به فروش موفقی دست یابد.

قلب تپنده این کراس اوور کم مصرف چینی، یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر است که از قدرت 107 اسب بخار و از گشتاور 155 نیوتن‌متر برخوردار است. با توجه به وزن 1250 کیلوگرمی و همچنین گیربکس CVT این خودرو پرواضح است که نباید انتظار چندانی از شتاب و چالاکی جک اس 3 داشته باشید، اما مطمئنا مصرف سوخت آن می‌تواند برایتان جذاب باشد. جک S3 در یک سیکل ترکیبی و به ازای هر صد کیلومتر تنها 5.9 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد که مصرف بسیار مناسبی برای این شاسی بلند چینی ارزان قیمت محسوب می‌شود.

جک S3



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits