دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوه پاک کردن لکه و چربی شیشه ماشین
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
برای رفع چربی، تمیز کردن لکه آب، از بین بردن جرم و رسوب آب روی شیشه ماشین راهکارهای ساده‌‌ای وجود دارند. کافیست با ما همراه شوید

تمیز کردن شیشه ماشین

پنجره‌های تمیز ماشین نه تنها ظاهری درجه یک به اتومبیل شما می‌دهند، بلکه در رانندگی نیز باعث افزایش دید خواهد شد.

اما متاسفانه نحوه تمیز کردن شیشه ماشین بدون آسیب رساندن به آن‌ها برای بسیاری از دارندگان خودرو تبدیل به یک رمز و راز بزرگ شده است.

بعد از تمیز کردن شیشه ماشین خط و لکه روی آن باقی می‌ماند ممکن است کمی ناامیدکننده باشد، اما شما به راحتی می‌توانید از این کار جلوگیری کنید.

اگر به دنبال داشتن شیشه شفاف هستید که از داخل و خارج همه چیز به خوبی دیده شود، باید بهترین روش تمیز کردن شیشه ماشین را یاد بگیرید.


چگونه چربی و رسوب شیشه ماشین را از بین ببریم؟

گاهی اوقات محلول تمیزکننده شیشه آنقدر قوی نیست تا تمامی لکه‌ها را از بین ببرد، در این حالت شما مجبور خواهید شد تا اقدامات جدی‌تری انجام دهید.

برای رفع چربی روی شیشه ماشین، پاک کردن لکه آب روی شیشه ماشین، از بین بردن جرم شیشه و رسوب آب از شیشه کافیست یک محلول متعادل از جوش شیرین و آب تهیه کنید

و آن را روی لکه‌های چربی و گرد و غبار باقی مانده روی شیشه خودرو بریزید.

کمی صبر کنید تا این محلول به خورد لکه‌ها برود. سپس به کمک پارچه میکروفیبر، سطح را تمیز کنید و شیشه را پاک نمایید.

نکته: برای آنکه شیشه‌های کناری اتومبیل را به خوبی تمیز کنید، آن‌ها را پایین بکشید تا بتوانید به نقاط بالایی شیشه نیز دسترسی داشته باشید. سپس آن را تمیز کرده و خشک نمایید تا آن قسمت از شیشه‌های کناری نیز به خوبی تمیز شوند. توجه داشته باشید که تا خشک شدن کامل این شیشه‌ها، آن‌ها را حرکت ندهید.

مراحل صحیح از بین بردن لکه و چربی شیشه ماشین، و پاک کردن آن


مراحل پاک کردن لکه و چربی شیشه خودرو

1.وسیله نقلیه خود را به داخل سایه برانید

بدنه خودرو به سرعت گرما را جذب می‌کند. وقتی وسیله نقلیه خود را به مدت طولانی در آفتاب بگذارید، به شدت داغ و سوزاننده خواهد شد.

در این حالت لازم است برای تمیز کردن شیشه ماشین ابتدا خودروتان را به سایه منتقل کرده، صبر نمایید تا خنک شود و سپس تمیزکاری را شروع نمایید.

قبل از آغاز تمیز کردن شیشه ماشین، بهتر است وسایل مربوط به پاکسازی شیشه را آماده سازید.

2. وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن شیشه ماشین

پاک‌کننده‌های پنجره حاوی آمونیاک، مانند بسیاری از پاک‌کننده‌های شیشه موجود در بازار، ممکن است به رنگ خودرو آسیب برسانند یا مهر و موم‌های لاستیکی خودرو را از بین ببرند.

پس حتما شیشه‌شورهای معتبری را که در فروشگاه‌های مخصوص خودرو وجود دارد برای این منظور خریداری نمایید تا از آسیب نرسیدن به اتومبیلتان اطمینان حاصل نمایید.

اگر شیشه شور غلیظی را خریداری می‌کنید، برای رقیق کردن آن می‌توانید از آب مقطر استفاده نمایید.

علاوه بر تهیه بهترین پاک‌کننده شیشه اتومبیل، شما به این موارد نیز نیاز دارید:

  1. اسفنج
  2. سطل
  3. آب مقطر
  4. پارچه که بهتر است میکروفیبر باشد

بهترین روش تمیز کردن خودرو ماشین

3. نحوه اسپری کردن و دسمال کشیدن برای تمیز کردن شیشه ماشین

اندازه و زاویه شیشه‌های خودرو کار را کمی سخت می‌کند. به همین دلیل برای زدودن چربی‌ها و دوده‌ها از روی شیشه لازم است تمیزکننده را روی شیشه خودرو در جهات مختلف اسپری کرده و یا اسفنج را به آن آغشته نمایید.

بعد می‌بایست از پارچه میکروفیبر برای تمیز کردن شیشه خودرو استفاده نمایید.

در اینجا به چند نکته برای سهولت انجام این فرایند اشاره می‌کنیم:

  1. برای آنکه بتوانید تمامی ذرات آلودگی را از روی شیشه پاک کنید، لازم است تمیز کاری را در جهات مختلف انجام دهید؛ یعنی دست خود را از بالا به پایین، پایین به بالا، چپ به راست، راست به چپ و در جهات اریب حرکت دهید.
  2. حرکات دورانی برای تمیز کردن شیشه ماشین انجام ندهید. انجام حرکات دورانی برای تمیز کردن شیشه خودرو سبب ایجاد لکه‌ها و رگه‌هایی می‌شود که دوست ندارید رد آن‌ها روی شیشه باقی بماند.
  3. از حوله‌های کاغذی برای تمیز کردن شیشه ماشین استفاده نکنید، چرا که این حوله‎ها می‌توانند ردی از خاک و پرز را روی شیشه‌ها باقی بگذارند و در نهایت شیشه تمیزی را که به دنبال آن هستید برایتان به ارمغان نخواهند آورد.

4. تیغه‌های برف‌ پاک‌ کن را تمیز کنید

آخرین مرحله تمیز کردن تیغه‌های برف‌پاک‌کن است. از پاک‌کننده‌های مخصوص برای شستن خاک روی برف‌پاک‌کن استفاده کرده و سپس با استفاده از یک تکه پارچه آن‌ها را خشک نمایید.

تجمع خاک روی تیغه‌ها می‌تواند برای شیشه جلو اتومبیل مضر باشد و اگر به خوبی آن‌ها را تمیز نگه ندارید، تیغه‌ها به سرعت از بین می‌روند.

بیشتر بخوانید::



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (1 رای)  

    ۱ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    فروشگاه آریا گستر | ۲ سال پیش
    شستن ماشین کار لذت بخش و سختیه ولی وحشتناک تر اینکه همینکه با ماشینت بیرون رفتی در صدم ثانیه ماشینت کثیف شه.
    1
    2
    
    hits