دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مشخصات فنی و قابلیت های کیا کادنزا K۷ premier مدل ۲۰۲۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کیا به تازگی فیس لیفت جدیدی از سدان کیا کادنزا را در کره جنوبی رونمایی کرده است. این نسخه جدید K7 Premier نامگذاری شده است و پیش بینی می شود در آینده به عنوان کیا کادنزای ۲۰۲۰ راهی بازارهای جهانی شود. در این مقاله به معرفی کیا کادنزا می پردازیم.

کیا کادنزا 2020 در کره‌جنوبی معرفی شد

اگر با مشاهده تصاویر جدیدترین خودروی معرفی شده توسط کیا به این موضوع فکر کرده‌اید که با نسل جدید کادنزا روبه‌رو هستید، باید بدانید که در اشتباه هستیم.

در حقیقت این خودرو که در بازار کره جنوبی با نام K7 فروخته می‌شود، به عنوان فیس‌لیفت از نسل قبلی معرفی شده و از نظر فنی تفاوت‌هایی با کادنزا دارد هرچند که انتظار داریم مدل 2020 کادنزا که در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد را با همین چهره ملاقات کنیم.

به عنوان یک خودروی فیس‌لیفت، می‌توان گفت کادنزا نسبت به قبل تغییرات زیادی داشته است.

طراحی ظاهری کیا کادنزا K7 2020

مدت زیادی از معرفی نسل دوم کادنزا یا همان K7 نمی‌گذرد اما کیا تصمیم گرفته پس از گذشت سه سال نمای جلو و عقب این خودرو را دستخوش تغییرات نسبتاً اساسی کند.

مهمترین تغییرات کیا کادنزا k7 را می‌توان چراغ‌های جلوی دانست که اکنون باریک‌تر شده و به چراغ‌های روشنایی روز LED جدید مجهز شده‌اند.

دنباله این چراغ‌ها به گونه‌ای در کنار جلوپنجره با طراحی جدید امتداد یافته که فرم حرف Z را در نظر بیننده تداعی می‌کند.

با دقت در تصاویر نمای جلو، چراغ‌های مه‌شکن مکعبی شکل که قبلاً در سایر محصولات کیا دیده‌ایم قابل مشاهده نیستند و معلوم نیست که آیا محل نصب آن‌ها تغییر کرده و یا کلا از قرار دادن آن‌ها صرف نظر شده است.

تغییر دیگری که در نمای جلو قابل مشاهده است را می‌توان به پایین سپرهای جلو مرتبط دانست.

طراحی ظاهری کیا کادنزا K7 2020 | مشخصات فنی کیا کادنزا k7

مشخصات فنی کیا کادنزا k7 | آپشن ها و کابین کیا کادنزا k7

Kia Cadenza k7 premier

فرم کلی چراغ‌های عقب کیا کادنزا K7 نسبت به مدل قبلی ثابت باقی‌مانده اما اکنون نواری قرمز با قابلیت روشن شدن، چراغ‌ها را به یکدیگر متصل کرده است.

دوربین عقب که در این بخش جانمایی شده نیز قابل مشاهده است. اگر در این بخش قرار باشد به نکته‌ای منفی اشاره کنیم باید از خروجی‌های غیرواقعی اگزوز نام ببریم که تنها جنبه ظاهری دارند زیرا خروجی‌های واقعی اگزوز در زیر پوشش سپر عقب قرار گرفته‌اند.

اکنون که حرف از سپر عقب به میان آمد بد نیست به نوار کرومی نصب شده روی آن اشاره کنیم که دور خروجی‌های اگزوز را نیز احاطه کرده و با فرم کلی خط کرومی استفاده شده در زیر چراغ‌های عقب هماهنگی دارد.

Kia Cadenza k7 premier

مشخصات فنی کیا کادنزا k7 | آپشن ها و کابین کیا کادنزا k7

طراحی ظاهری کیا کادنزا K7 2020 | مشخصات فنی کیا کادنزا k7

کابین کیا کادنزا k7 مدل 2020

در داخل کابین نیز تغییراتی نسبت به قبل رخ داده که مهمترین آن‌ها را می‌توان نصب صفحه دیجیتالی به عنوان پشت آمپر و صفحه نمایش لمسی اطلاعات و سرگرمی دانست که از نمونه نصب شده در مدل قبلی بزرگتر شده و با اندازه 12.3 اینچی خود، اکنون جلوه‌ای بسیار مدرن‌تر به داشبورد کیا کادنزا بخشیده است.

ظاهر اهرم دسته دنده بسیار مدرن‌تر از قبل شده و ساعت آنالوگ نصب شده روی مرکز داشبورد نیز حذف شده است.

یک فضای خالی بزرگتر از قبل در پایین دکمه‌های جدید کنسول مرکزی تعبیه شده تا این بخش، ظاهری بهتر از نمونه قبلی داشته باشد. ظاهر دکمه‌های گرمکن صندلی، گرمکن فرمان و ترمز پارک برقی نیز تغییر کرده و دکمه انتخاب حالت رانندگی در کنار دسته دنده قرار گرفته است.

کابین کیا کادنزا k7 مدل 2020

مشخصات فنی کیا کادنزا K7 2020

شرکت کیا هنوز درباره مشخصات فنی این خودرو مطلب دقیقی بیان نکرده اما درباره نصب پیشرانه‌های بنزینی 2.5 و 3 لیتری با تزریق سوخت مستقیم و همچنین نسخه‌ای هیبرید از این خودرو صحبت‌هایی به میان آمده ضمن این که وعده داده شده که سامانه‌های پیشرفته دستیار راننده روی کیا کادنزا 2020 نصب شود.

برای آگاهی از مشخصات دقیق کیا کادنزا 2020 احتمالاً باید تا زمان معرفی نسخه مخصوص بازار آمریکای شمالی منتظر بمانیم که ممکن است در جریان نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس در ماه نوامبر به علاقمندان معرفی شود.

مطالب مرتبط:

مشخصات فنی و تصاویر کیا سلتوس

ویدیو بررسی کیا تلوراید

بررسی و تست رانندگی کیا استونیک مدل ۲۰۱۸ ( Kia Stonic )



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits