دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با هوندا Civic Type R

بررسی هوندا سیویک تایپ R

آشنایی با هوندا Civic Type R
0
زمان مطالعه: 8 دقیقه
اگر بخواهیم به یکی از محصولات جذاب و پرطرفدار شرکت هوندا اشاره کنیم بدون شک خودرو کامپکت و اسپرت هوندا Civic Type R یکی از مدل های محبوب این شرکت ژاپنی محسوب می شود.

هاچ بک هوندا سیویک تایپ R: اگر بخواهیم به یکی از محصولات جذاب و پرطرفدار شرکت هوندا اشاره کنیم بدون شک خودرو کامپکت و اسپرت هوندا سیویک تایپ R یکی از مدل های محبوب این شرکت ژاپنی محسوب می شود.

خودرویی که چندین نسل از معرفی نخستین مدل آن می گذرد و در آخرین نسل شرکت هوندا با تغییرات بزرگی که حاصل کرد، آن را به اتومبیل دوست داشتنی تبدیل نمود. به نوعی برخی از کارشناسان صنعت آن را موشک ژاپنی می دانند زیرا از یک سو طراحی اسپرتی داشته و در سوی دیگر نسبت به رقبا پیشرانه قدرتمندی شامل حال آن شده است.

هنگامی که به این مدل نگاهی می اندازیم احساس خوبی را بدست می آوریم و مایلیم در پشت فرمان آن قرار گرفته و چند دوری در خیابان بزنیم تا لذت بیشتری از تجربه رانندگی با هوندا Civic Type R بدست آوریم.

www.delgarm.com

در این مطلب می خواهیم به بررسی این محصول کامپکت هوندا بپردازیم بنابراین با ما همراه باشید:

ویژگی های کلیدی هوندا Civic Type R
  • پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر
  • قدرت 306 اسب بخار
  • گیربکس 6 سرعته دستی
  • سیستم حرکتی FWD
  • 0 تا 100 کمتر از 5 ثانیه
  • سقف سرعت 272 کیلومتربرساعت
  • قیمت پایه 34 هزار دلار یا 600 میلیون تومان

طراحی نسل جدید هوندا Civic Type R نظر هر فردی را به خود جلب می کند و تفاوتی نداشته این فرد 5 ساله است یا بزرگسال. هوندا سعی کرده المان طراحی نسل جدید خود را روی هوندا Civic Type R اعمال کند تا به مدلی برجسته در میان محصولاتش تبدیل شود.

مدلی که نباید آن را دست کم گرفت زیرا در بحث طراحی و عملکرد فنی به سختی می توان ایرادی به آن وارد کرد. مهندسان ژاپنی به خوبی توانستند از پس پروژه نسل جدید هوندا Civic Type R برآیند. تماشا طراحی این هاچ بک یا به اصطلاح خودرو ساب کامپکت می تواند برای دوستداران اتومبیل های اسپرت لذت بخش باشد.

هوندا با طراحی چشمگیر و خیره کننده خود هوندا Civic Type R را به محصولی شگفت انگیز و فوق العاده تبدیل کرده است. اگزوزها همانند سوپراسپرت ها در وسط قرار گرفته و از نوع دوگانه است.

بال های نسبتا بلند روی صندوق عقب قرار گرفته و ورودی های هوا بزرگی در سپر اسپرت این هاچ بک قرار گرفته است. در بحث طراحی آیرودینامیکی حرفی برای گفتن باقی نمی ماند زیرا هوندا از طراحی منحصربفردی بهره گرفته تا نه تنها موجب جذابیت ظاهری شود بلکه هوندا Civic Type R در زمینه آیرودینامیک می تواند عملکرد بالایی داشته باشد و در کنار پیشرانه قدرتمند پرتوان عمل کند.

هوندا Civic Type R اسپرت تر از همیشه

در فضای داخل کابین محیطی اسپرت و دلنشین را می توان شاهد بود. فضایی که سرنشینان در آن احساس راحتی خواهند داشت و با استفاده از ترکیب رنگی قرمز و مشکی می توان جذب تریم داخلی هوندا Civic Type R شد.

برخی قسمت ها از فیبرکربنی جعلی یا همان طرح فیبرکربن به کار گرفته شده نه تنها افزایش هزینه ای را به دنبال نداشته باشد، بلکه طراحی اسپرت را یادآور باشد. هوندا توانسته تاکنون فروش خوبی را با هاچ بک اسپرت خود تجربه کند. فروشی که در نوع خود قابل توجه بوده و بیش از برخی مدل های حاشیه ای دیگر کمپانی است.

www.delgarm.com

اینکه بتوان تشخیص داد Civic Type R در چه دسته خودرویی قرار می گیرد امر دشواری است. زیرا هم به اتومبیل های هاچ بک شباهت دارد هم به سدان های ساب کامپکت.

این دو مدل ساختاری کاملا متفاوت از یکدیگر دارند و بدون شک باید هوندا Civic Type R را یک هاچ بک دانست که متمایل است به سدان ساب کامپکت. هوندا سعی کرده ساختاری را برای این مدل در نظر گیرد تا متفاوت از رقبا و سایر مدل های هم سبک باشد. تجربه رانندگی با این خودرو اسپرت بسیار هیجان انگیز است و احساس خوبی را به افراد منتقل می کند.

البته برای کنترل و هدایت هوندا Civic Type باید کمی تجربه رانندگی با خودروهای اسپرت را داشته باشید در غیر این صورت کمی برای شما عجیب و دشوار خواهد بود.

هنگامی که وارد کابین جوان پسند و زیبا این خودرو می شوید چیزی که در لحظه نخست نظر شما را جلب می کند تریم مشکی و قرمز بوده که روی داشبورد، صندلی و فرمان به خوبی مشخص است.

صندلی ها از جنس پارچه ای باکیفیت هستند و خبری از چرم نیست. آنچه این هاچ بک قابل توجه هوندا را برتر از دیگر اتومبیل های هم رده می سازد، وجود برند بزرگی چون هونداست. شرکتی که در سبد محصولاتش اتومبیل های مختلفی را جای داده تا برای هر سلیقه ای اتومبیلی کارآمد و ایده آل را ارائه دهد.

هوندا Civic Type R کوچک اما با قلبی بزرگ

Civic Type R در حال حاضر نسل دهم خود را سپری می کند و از این رو می توان انتظارات بسیاری داشت که نسبت به قبل ویژگی های بهتری برای آن فراهم شده است.

ویژگی هایی که در نوع خود قابل توجه بوده و باید به تحسین این مدل جدید و تازه عرضه شده پرداخت. در بحث ایمنی همانطور که می دانید اتومبیل های مدرن امروزی ویژگی های قابل توجهی دارند و به سختی می توان آنها را خودروهای ناکارآمدی دانست.

زیرا شرکت های تولیدکننده سعی می کنند برای آسایش و ایمنی سرنشینان ویژگی های مختلفی را در نظر گیرند. هوندا Civic Type R نیز در این زمینه مستثنی نیست و می تواند به عنوان خودرویی ایمن شناخته شود.

www.delgarm.com

در داخل کابین و بخصوص کنسول میانی صفحه نمایش 7 اینچی لمسی با سیستم سرگرمی هوندا مشاهده می شود. در کنار این نمایشگر چندین کلید و پورت قرار داده شده که هر یک کاربری خاص خود را دارند.

البته با توجه به افزوده شدن برخی ویژگی های اسپرت به هوندا Civic Type R کابین کمی حجم خود را از دست داده و ممکن است بسیار موردتوجه سرنشینان قرار نگیرد. اما در بحث نرمی و راحتی صندلی ها حرفی برای گفتن باقی نمی ماند و افراد می توانند تجربه سفر لذت بخش را با این هاچ بک اسپرت هوندا داشته باشند.

موضوعی که هنگام خرید اتومبیل باید به آن توجه شود و نباید به سادگی گذشت. هوندا با این خودرو سعی کرده نظر جوانترها را جلب کند تا تمایلی به خرید هوندا Civic Type R پیدا کنند.

تعادل وزن کابین ایده آل بوده و از این رو می توان آیرودینامیک مطلوبی را در هوندا Civic Type R شاهد بود. البته هوندا در تولید خودروهای اسپرت و پرتوان شناخته شده است و در سبد محصولات آن می توان اتومبیل هایی را شاهد بود که در نوع خود قابل توجه هستند.

بنابراین هوندا Civic Type R تنها یکی از آنها بوده و باید انتظارات بسیاری در عملکرد داشت. بسیاری از افراد هنگامی که تصمیم به خرید اتومبیلی می گیرند توجه فراوانی به طراحی، موتور و آپشن های رفاهی خودرو دارند، هوندا Civic Type R یک مدل محبوب در میان محصولات هونداست و این موضوع براساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است.

در داخل کابین صفحه نمایش لمسی از سیستم سرگرمی HondaLink برخوردار است که در مدل Type R به شکل استاندارد می تواند از گوشی های هوشمند مختلفی چون آیفون و اندرویدی پشتیبانی کند.

یک سیستم صوتی 540 واتی با 12 اسپیکر برای دوستداران موسیقی ویژگی مطلوب و قابل توجهی است. علاوه بر سیستم صوتی، سیستم سرگرمی شامل GPS شده و به عنوان سیستم ناوبری می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

این سیستم سرگرمی تمامی قابلیت های یک سیستم سرگرمی خودرویی را شامل می شود. نمایشگر به کار گرفته شده از نوع 7 اینچی لمسی بوده که کیفیت عملکرد خوبی را می توان در آن شاهد بود و تجربه کاربری ایده آلی را به عنوان سیستم سرگرمی فراهم می آورد.

علاوه بر صفحه نمایش چند کلید فیزیکی نیز در قسمت زیرین نمایشگر جای داده شده که برای سیستم تهویه، گرمکن یا سردکن صندلی ها و برخی دیگر به کار گرفته می شود. روی فرمان نیز کلیدهایی جای گرفته که برای پاسخگویی به تماس تلفنی، کنترل سیستم پخش و چندی دیگر می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

www.delgarm.com

طراحی تهاجمی برای خودرو کامپکت هوندا Civic Type R

در بخش صندلی ها تماما به شکل الکتریکی بوده و هیچ یک دستی نیستند. کیفیت پارچه بالا راحتی را به سرنشینان در سفرهای طولانی ارائه می دهد. Civic Type R را می توان یکی از محبوب ترین هاچ بک های بازار دانست که در بیشتر زمینه ها ویژگی های مثبتی دارد.

نخست آن که طراحی جذاب و وسوسه انگیز برای خرید، دوم آن که مشخصات فنی قابل توجهی برای این خودرو در نظر گرفته شده که در کمتر مدل هاچ بکی می توان آن را مشاهده کرد و در نهایت کابین داخلی جوان پسند و راحت که تجربه سفری دلنشین را فراهم می آورد.

هوندا خودروساز کوچکی نیست و در طول تاریخ فعالیت خود با عرضه انواع محصولات سعی داشته نیاز مخاطب خود را شناخته و با توجه به میل و نظر آنها محصولی عرضه دارد.

هوندا Civic Type R نیز برگرفته از همین نیاز و خواسته بوده و شرکت ژاپنی به خوبی توانسته آن را پیاده کرده و عرضه دارد. استقبال از خرید Civic Type R چشمگیر بود و موجب شد تا شرکت موردبحث سود فراوانی را ناشی از فروش این مدل کسب کند.

البته یکی از نکته های جالب توجه Civic Type R تولید آن در کارخانه بریتانیا هونداست. این در حالیست که بسیاری تصور می کنند شرکت هوندا آن را در کشور خود یعنی ژاپن به تولید می رساند.

www.delgarm.com

به هر قسمت Civic Type R مراجعه کنید نکته مثبتی را خواهید یافت و به سختی می توان ایرادی گرفت یا اشکالی را شاهد بود. موضوعی که بر ویژگی های این هاچ بک پرتوان کشور آفتاب تابان می افزاید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits