دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با ویزای توریستی در این کشور‌ها خانه بخرید و اقامت بگیرید!
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بازار املاک دبی برای سرمایه‌گذارانی که با اخذ ویزای توریستی به این کشور سفر می‌کنند باز است، به این معنی که شما هنگام خرید ملک نیازی نیست که در این شهر مقیم باشید .

از چند وقت پیش شایعه‌ای بر سرزبان‌ها افتاد مبنی بر اینکه دارندگان ویزای دبی با خرید ملک در این کشور به راحتی اقامت امارات را به دست می‌آورند. همین خبر بهانه‌ای شد تا ما در مورد اینکه با ویزای توریستی در کدام کشورهای حاشیه خلیج‌فارس می‌توان سرمایه‌گذاری کرده و اقامت گرفت تحقیق کنیم و نتایج آن را با شما در میان بگذاریم.

با ویزای توریستی دبی در شهر آسمان‌خراش‌ها صاحب خانه شوید!

بازار املاک دبی برای سرمایه‌گذارانی که با اخذ ویزای توریستی به این کشور سفر می‌کنند باز است، به این معنی که شما هنگام خرید ملک نیازی نیست که در این شهر مقیم باشید و تنها با پاسپورت خود می‌توانید در دبی ملک بخرید! بر اساس قوانین جدید مهاجرتی امارات شما با خرید ملک به ارزش حداقل 500 هزار درهم اقامت 5 یا 10 ساله این کشور را دریافت خواهید کرد.

در دبی راحت‌تر از ایران وام مسکن می‌گیرید!

با خرید خانه در دبی می‌توانید از بانک‌های فعال در امارات وام مسکن دریافت کنید. بااین‌حال، قوانین مربوط به اخذ وام برای شما کمی سخت‌گیرانه‌تر از اتباع این کشور خواهد بود. شرایط دریافت وام‌های مسکن برای اشخاصی که با ویزای توریستی به دبی سفر می‌کنند در هر بانک‌ متفاوت است، با این‌حال اخذ وام مسکن دبی به عواملی مانند کشور محل اقامت، درآمد ماهیانه، صورت‌حساب بانکی و گواهی وضعیت کار و... شما بستگی دارد.

مزایای خرید ملک با ویزای دبی

  • قیمت مناسب نسبت به امکانات ملک خریداری شده
  • بازده و سود بالا
  • مالیات بسیار کم
  • دریافت اقامت بلند مدت 5 و 10 ساله
  • دریافت خدمات (کارت شهروندی) از طرف دولت امارات

با ویزای توریستی دبی می‌توانید در ابوظبی هم ملک بخرید!

ابوظبی در سال 2019 بازار املاک آزاد خود را به روی سرمایه گذاران خارجی باز کرد. این شهر با خرید خانه به شما علاوه بر اقامت 5 ساله، بیمه، خدمات درمانی و آموزشی رایگان (در بعضی مدارس خاص) ارائه می‌دهد.

با ویزای توریستی در این کشور‌ها خانه بخرید و اقامت بگیرید!

با ویزای توریستی قطر در دوحه صاحب خانه شوید!

دولت قطر مناطقی را مشخص کرده که توریست‌ها می‌توانند در آن‌ها خانه بخرند و اقامت دریافت کنند! فراموش نکنید که با خرید ملکی به ارزش حداقل 200 هزار دلار در دوحه می‌توانید اقامت بلندمدت (5 ساله) این کشور را دریافت کنید. همچنین بر اساس قوانین جدید قطر با خرید ملکی به ارزش حداقل 1 میلیون دلار می‌توانید اقامت 10 ساله، بیمه و خدمات آموزشی رایگان این کشور را دریافت کنید.

با ویزای قطر در 25 نقطه از این کشور می‌توانید خانه بخرید!

شما با ویزای قطر می‌توانید در 9 منطقه از شهر دوحه، با مالکیت 100 درصدی صاحب خانه شوید. همچنین کشور قطر 16 منطقه را برای ملک‌هایی با اجاره 99 ساله در نظر گرفته است. بنابراین درکل شما می‌توانید در 25 منطقه کشور قطر با ویزای توریستی مسکن خریداری و از آن استفاده کنید. همچنین به‌غیراز ملک‌های شخصی، شما می‌توانید در نقاط تعیین شده اقدام به خرید ملک‌های تجاری در مراکز خرید بزرگ و مدرن کنید.

در دوحه بدون دردسر وام مسکن بگیرد!

کشور قطر برای اینکه بتواند شما را تشویق به خرید خانه در این کشور کند، وام‌ مسکن به شما اعطا می‌کند! بانک‌های خصوصی و دولتی این کشور به طور متوسط 70 درصد ارزش ملک خریداری شده را به شما وام می‌دهند. بازپرداخت این نوع وام‌ها به طور میانگین 20 سال می‌باشد و سود دریافتی این بانک‌ها 7 تا 12 درصد است. در کل میزان وامی به شما تعلق می‌گیرد به عواملی نظیر ارزش ملک؛ توانایی شما برای بازپرداخت وام؛ نوع شغل و ثبات شغلی و درآمد ماهانه شما بستگی دارد.

مزایای خرید خانه در دوحه

  • امکانات رفاهی بالا و مدرن
  • دریافت اقامت بلند مدت 5 ساله
  • دریافت بیمه درمانی
  • دریافت خدمات آموزشی
  • بالا رفتن شانس اخذ ویزای سایر کشور‌ها (با دریافت اقامت این کشور)

با ویزای توریستی در این کشور‌ها خانه بخرید و اقامت بگیرید!

حتی با ویزای توریستی هم می‌توانید در عمان صاحب‌خانه شوید!

سرمایه‌گذارانی که با ویزای عمان وارد این کشور شده‌اند، می‌توانند با خرید ملک به ارزش حداقل 250 هزار ریال کارت اقامت درجه 2 و با خرید خانه به ارزش حداقل 500 هزار ریال کارت اقامت درجه 1 از مقامات این کشور دریافت کنند. فراموش نکنید خرید زمین و خانه در عمان فقط در مناطقی که دولت این کشور برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته است امکان‌پذیر خواهد بود.

خرید خانه در عمان و دریافت وام مسکن! آیا شدنی است؟

در مرحله اول دقت داشته باشید که هر بانک سیاست‌های خاص خود را در مورد اعطای وام دارد، بنابراین از قبل در مورد قوانین بانکی که می‌خواهید از آن وام دریافت کنید اطلاعات کسب کنید! به طور کلی شما می‌توانید تا 80 درصد ارزش ملک خود را وام بگیرید و حداکثر تا 25 سال آن را پرداخت کنید. توجه داشته باشید که نرخ بهره بر اساس ملیت و ارزش ملک شما تعیین می‌شود، اما به طور میانگین نرخ بهره این نوع وام‌ها 7 درصد در نظر گرفته می‌شود.

اجاره 99 ساله یا مالکیت آزاد، کدام یک بهتر است؟!

در اجاره 99 ساله شما مبلغی که پرداخت می‌کنید فقط برای ساختمان ملک است و زمین همچنان به دولت آن کشور تعلق دارد. ولی در مورد مالکیت آزاد باید گفت که مبلغ پرداختی شامل ساختمان و زمین ملک می‌شود و شما هیچ زمان مالکیت خود را بر روی عرصه و اعیان از دست نخواهید داد. همچنین در بعضی از کشور‌ها خانه‌هایی که قرار داد اجازه 99 ساله دارند را نمی‌توان تا چندین سال مورد خرید و فروش قرار داد یا حتی آن‌ها را به افراد غیر بومی فروخت! پس در نوع قرار داد خرید خود دقت کنید.

نکاتی که نباید فراموش کنید!

  • با خرید خانه در این کشور‌ها علاوه بر خودتان می‌توانید برای خانواده خود هم اقامت دریافت کنید.
  • اقامت اعطا شده به شما از طریق خرید مسکن تا زمانی که آن را نفروخته باشید معتبر خواهد بود و قابل تمدید است.
  • به‌محض اتمام خرید خانه و مراحل قانونی، پروسه صدور مجوز اقامت بلند مدت شما به جریان خواهد افتاد.
  • همه افراد بالای 18 سال می‌توانند در این کشور‌ها زمین و مسکن خریداری کنند.
  • 2 تا 3 هفته طول می‌کشد تا مراحل ثبت اسناد خانه شما تکمیل شود.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits