دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تحصیل در نیوزیلند | هزینه شرایط و نکات جالب تحصیل در این کشور خاص
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
در این مطلب با مزایا، شرایط و نکات جالب در رابطه با تحصیل در این کشور محبوب و خاص برای تمام مقاطع تحصیلی آشنا می‌شویم.

نیوزیلند؛ یک مقصد تحصیلی مناسب برای ایرانیان

نیوزلند یا نیوزیلند یک کشور واقع در اقیانوس آرام است که از خشکی‌های دیگر زمین فاصله دارد و جمعیت آن 5/4 میلیون نفر است و امکان تحصیل رایگان هم تنها برای شهروندان آن وجود دارد. البته در مواقعی و با دریافت بورسیه تحصیلی ممکن است هزینه تحصیل شما در این کشور هم رایگان شود. همچنین به دلیل عدم وجود دروس عمومی غیرمرتبط، طول دوران تحصیل در این کشور نسبت به ایران و بسیاری از کشورهای دیگر کمتر است. در این مطلب با مزایا، شرایط و نکات جالب در رابطه با تحصیل در این کشور محبوب و خاص برای تمام مقاطع تحصیلی آشنا می‌شویم.

تحصیل در نیوزلند در تمام مقاطع تحصیلی

یکی از جذابیت‌های تحصیل در نیوزلند این است که شما می‌توانید برای تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی در این کشور اقدام کنید. اما تحصیل در هر مقطع تحصیلی شرایط خاص خود را دارد که در ادامه این بخش با آن‌ها آشنا می‌شویم.

تحصیل در مدارس کشور نیوزلند

کودکان نیوزلندی از شش سالگی دوران تحصیل در مدرسه خود را شروع می‌کنند. اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که تحصیل در مدارس کشور نیوزلند تنها تا 16 سالگی ادامه پیدا می‌کند که این عدد برای ایران تا 18 سالگی است. دانش‌آموزان نیوزلندی از سال اول تا ششم خود را در مدارس ابتدایی و سال هفتم و هشتم تحصیل خود را در مقطع متوسطه می‌گذرانند. در انتها هم برای سال‌های نهم تا سیزدهم وارد دبیرستان شده که مدارس این مقطع به سه دسته تقسیم می‌شوند.

تحصیل در نیوزیلند | هزینه شرایط و نکات جالب تحصیل در این کشور خاص

مدارس دولتی یکی از گزینه‌های محبوب تحصیل میان شهروندان نیوزلندی هستند. چرا که منابع مالی این مدارس توسط دولت این کشور تامین می‌شود و شهروندان نیوزلند برای تحصیل در آن‌ها هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند. اما مدارس خصوصی که در نیوزلند حضور دارند، مدارسی هستند که دانش‌آموز باید تا پایان هر سال تحصیلی مبلغ حدودا 20 هزار دلار را پرداخت کند. مدارس شبانه‌روزی هم نوعی مدرسه خصوصی هستند. در انتها هم مدارس یکپارچه وجود دارند که هزینه آن‌ها دولت پرداخت می‌شود. اما در این مدارس یک اعتقاد یا مذهب خاص به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، در یکی از این مدارس ممکن است دروس مذهب کاتولیک آموزش داده شوند.

انتخاب نیوزلند برای تحصیل در مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی یکی را می‌توان محبوب‌ترین مقطع تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی دانست. در بسیاری از کشورها مانند ایران تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال طول می‌کشد. این در حالی است که در کشور نیوزلند این مقطع سه ساله است. چرا که کلاس‌های عمومی در این کشور از اهمیت چندانی برخوردار نیستند و بیشتر درس‌ها متمرکز بر رشته هستند. به همین خاطر است که از نیوزلند به عنوان یک مقطع تحصیلی مناسب یاد می‌شود. لازم به ذکر است که اگر قصد تحصیل در نیوزیلند در مقطع کارشناسی را دارید، این امکان هم برای شما فراهم است که در طول تحصیل خود مشغول به کار شوید. البته که برای کار محدودیت 10 ساعت در هفته وجود دارد.

ادامه تحصیل در نیوزیلند در مقطع کارشناسی ارشد

اگر قصد ادامه تحصیل در نیوزیلند را دارید، مقطع کارشناسی ارشد می‌تواند یک انتخاب برتر باشد. هزینه تحصیل در این مقطع با توجه به رشته و دانشگاه از 14 الی 18 هزار دلار متغیر است. سیستم آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند شباهت زیادی به نظام آموزشی استرالیا دارد. لازم به ذکر است که در کشور نیوزلند سه نوع کارشناسی ارشد وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کارشناسی ارشد حرفه‌ای، کارشناسی ارشد سنتی و گواهینامه تحصیلات تکمیلی اشاره کرد.

کارشناسی ارشد حرفه‌ای مناسب دانشجویانی است که قصد تحصیل در رشته غیرتخصصی و غیرمرتبط با مقطع کارشناسی خود را دارند. در عین حال، کارشناسی ارشد سنتی مناسب دانشجویانی است که قصد تحصیل در رشته‌های خاص و تحقیق در رابطه با آن‌ها را دارند. این دوره معمولا دو سال طول می‌کشد. در آخر هم دوره گواهینامه تحصیلات تکمیلی وجود دارد که یک دوره یک ساله است و بیشتر مناسب دانشجویانی می‌باشد که قصد اخذ مدرک حرفه‌ای رشته‌ای را برای ورود به بازار کار و با مدت زمان تحصیل کم دارند.

دکترا؛ یکی از مقاطع تحصیلی محبوب در کشور نیوزلند

تحصیل در مقطع دکترا منجر به اخذ اقامت دائم برای دانشجویان بین‌المللی شود که یک امکان جذاب است. همچنین مدرک تحصیلی مقطع دکترای کشور نیوزلند یکی از معتبرترین مدارک جهانی است. تحصیل در این مقطع تحصیلی 3 تا 5 سال طول می‌شود که در طول تحصیل هم می‌توانید مجوز کار به صورت تمام‌وقت را دریافت کنید.

تحصیل در نیوزیلند | هزینه شرایط و نکات جالب تحصیل در این کشور خاص

بدون مدرک زبان هم می‌توانید در نیوزلند تحصیل کنید

برای تحصیل در کشور نیوزلند باید از مدرک زبان آیلتس برخوردار باشید. این در حالی است که در شرایطی می‌توانید این قانون را به اصطلاح دور بزنید و بدون داشتن مدرک زبان در این کشور تحصیل کنید. یکی از راهکارها برای این موضوع این است که از کلاس 8 تا 12 خود را در یک مدرسه انگلیسی‌زبان تحصیل کرده باشید. این موضوع برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است و برای مقطع دکترا کارآمد نیست. اما شرط دیگری هم وجود دارد و آن تحصیل در نیوزلند در مقطع متوسطه است که با برخورداری از این شرط می‌توانید بدون نیاز به مدرک زبان در دانشگاه‌های این کشور ثبت نام کنید.

مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند نیاز دارید

اگر نیوزلند را برای تحصیل انتخاب کرده‌اید، باید با مدارک مورد نیاز و روند اخذ ویزای این کشور هم آشنایی داشته باشید. به همین خاطر، در ادامه لیستی از برخی از مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی نیوزیلند قرار داده شده است:

  • ارائه پاسپورت
  • ارائه فرم‌های تکمیل‌شده ثبت درخواست ویزای تحصیلی
  • معرفی محل اقامت دانشجو در نیوزلند
  • ارائه مدارک تحصیلی گذشته
  • مدارک بیمه فرد درخواست کننده
  • ارائه دو قطعه عکس مناسب
  • ارائه گواهی دیپلم به همراه گواهی ریز نمرات به صورت ترجمه شده
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه گواهی تسلط به زبان

تحصیل در نیوزیلند | هزینه شرایط و نکات جالب تحصیل در این کشور خاص

نیوزلند؛ یک انتخاب تحصیلی مطمئن با شانس قبولی بالا

نیوزلند یکی از کشورهایی است که می‌توانید برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف آن را انتخاب کنید. در این کشور، طول دوران تحصیلی کمتر است و در این مدت تنها روی موضوعات تخصصی تمرکز می‌شود. به همین خاطر است که این کشور می‌تواند یک مقصد تحصیلی مناسب باشد. اما اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات یک آژانس مهاجرتی یا وکیل مهاجرتی نام‌آشنا و مجرب در این زمینه استفاده کنید تا شانس بیشتری برای قبولی داشته باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits