دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی کالج های کبک کانادا
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
در مقاله مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌خوانیم: کشور کانادا از نظر سطح زندگی و تحصیلات، کیفیت بالایی دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه دارند به کانادا مهاجرت کنند. یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت و اخذ اقامت کانادا، تحصیل در کاناداست.

استان کبک از نظر فرهنگی به عنوان تنها استان کانادا که عمدتاً فرانسوی زبان است شناخته می‌شود. ترکیب منحصر به فرد آن از نفوذ فرهنگ اروپایی و کانادایی در امتداد حوضه پررونق رودخانه سنت لارنس توسعه یافته است و کبک را به استانی غنی از لحاظ اقتصادی و فرهنگی تبدیل کرده است. مردم کبک به شدت به استان زیبای خود و فرهنگ فرانسوی_کانادایی افتخار می کنند و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. با وجود ده استان کانادا و سه منطقه برای انتخاب، افراد تازه وارد هنگام جستجوی خانه جدید در کانادا گزینه های زیادی دارند و اکثرا کبک جزو اولویت‌های آنهاست. در هر استان و قلمرو، فرصت های منحصر به فردی برای شغل، سبک زندگی و زندگی خانوادگی وجود دارد تا نیازهای شما به عنوان یک تازه وارد را برآورده کند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

در مقاله مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌خوانیم: کشور کانادا از نظر سطح زندگی و تحصیلات، کیفیت بالایی دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه دارند به کانادا مهاجرت کنند. یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت و اخذ اقامت کانادا، تحصیل در کاناداست. همچنین هزینه معقول تحصیل در کانادا این کشور را تبدیل به بهترین انتخاب برای بسیاری از افراد کرده است. با این حال با بالا رفتن قیمت دلار شاید این هزینه برای ایرانی‌ها کمی سنگین باشد. آماده شدن برای آینده و پیشرفت می‌تواند مرحله مهیجی از زندگی باشد. گزینه‌ها و راه‌های بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد! برای گسترش افق دید و کسب تجربه‌ و موفقیت‌های بیشتر در زمینه تحصیلی، بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند در خارج از کشور تحصیل کنند. از میان کشورهای زیادی که برای تحصیل، دانشجویان بین‌المللی می‌پذیرند، کانادا در رتبه اول قرار دارد. در واقع طی چند سال گذشته تعداد دانشجویان بین‌المللی در این کشور به طرز چشمگیری افزایش یافته است. اما چرا؟ دلایل بسیاری از شرایط ساده، مزایای زیاد و هزینه معقول وجود دارد.

معرفی استان کبک

استان کبک در شمال شرقی کانادا واقع شده است. اکثریت جمعیت کبک در مناطق جنوبی استان ساکن هستند، جایی که دما گرمتر است. رودخانه سنت لارنس آب و زمین غنی را فراهم می کند و ساکنان در مجاورت سایر مناطق پرجمعیت در انتاریو، استان های اقیانوس اطلس نیوفاندلند و لابرادور هستند.

آب و هوای کبک تابستان‌ها اغلب گرم و مرطوب است و دمای آن بیش از 30 درجه سانتی‌گراد است. بین نوامبر و مارس، زمستان ها می تواند بسیار سرد و برفی باشد به ویژه در مناطق شمالی. کبک در تمام طول سال بارندگی را به صورت باران یا برف دارد.

پایتخت کبک به همین نام، یعنی کبک است. نام شهر کبک یا به فرانسوی Ville de Quebec از استان متمایز می شود. شهر کبک خانه بیش از 700000 ساکن در کبک قدیمی و محله‌های مدرن و حومه شهر دارد که عمدتاً فرانسوی زبان هستند. کبک قدیمی با خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده جذاب، دیوارهای مستحکم، و قلعه نمادین Chateau Frontenac بر فراز شهر، میراث یونسکو است و به عنوان یکی از مهدهای فرهنگ فرانسوی زبان در آمریکای شمالی شناخته میشود.

کبک استان بسیار بزرگی است، بنابراین در هر فصل محل‌های زیادی برای گردش وجود دارد. کبک برخی از بهترین پیست های اسکی‌ را در شرق کانادا دارد، زیرا در این استان برف فراوان می‌بارد. بیشتر تپه‌های اسکی در کبک فقط یک رانندگی کوتاه یا سواری شاتل از شهرهای بزرگ جنوب کبک فاصله دارند. سایر فعالیت‌های زمستانی شامل اسنوبورد، کفش‌بازی برفی، و اسکیت یا هاکی بازی در پیست محله است.

روند مهاجرت استانی کبک با سایر استان ها کمی متفاوت است. کبک با دولت کانادا توافقنامه ای دارد مبنی بر اینکه این استان می تواند به طور خاص مهاجرانی را انتخاب کند که معتقدند به خوبی با زندگی در آنجا سازگار می شوند. استان گواهی انتخاب کبک (Certificat de sélection du Québec) را در صورتی که شما را مناسب تشخیص دهد به شما ارائه می دهد. سپس، شما می توانید برای اقامت دائم با دولت کانادا اقدام کنید.

معرفی کالج های کبک کانادا

بهترین کالج های کبک

یکی از ویژگی های منحصر به فرد سیستم آموزشی کبک شبکه ای از کالج ها است که مدارس سطح متوسطه را به دانشگاه ها متصل می کند. کالج‌های دولتی و خصوصی در کبک وجود دارند که تحت CEGEP (کالج‌های عمومی و حرفه‌ای) فعالیت می‌کنند. دانشجویان یا در دانشگاه ادامه تحصیل می دهند یا پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی خود در کبک وارد نیروی کار می شوند. اگرچه این استان فرانسه زبان است، بسیاری از کالج های معروف انگلیسی نیز در کبک وجود دارد.

  • کالج داوسون
  • کالج وانیر
  • کالج لاسال
  • کالج جان ابوت
  • کالج TAV
  • کالج Ahuntsic
  • کالج مونت مورنسی
  • کالج ماریانوپلیس
  • کالج لیونل گرولکس

بهترین دانشگاه های کبک

برخی از بهترین دانشگاه‌های کانادا که در رتبه‌بندی های جهانی نیز قرار دارند در کبک واقع شده‌اند. به همین دلیل مقصد مهاجرت تحصیلی بسیاری دانشجویان بین‌المللی کبک است.

  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه لاوال
  • دانشگاه کنکوردیا
  • دانشگاه کبک

آیا امکان اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا وجود دارد؟

بله پس از پایان تحصیل در کانادا روش‌های زیادی برای اخذ اقامت مثل اکسپرس اینتری، ازدواج، سرمایه گذاری در کانادا، برنامه‌های استانی یا برنامه‌های نیروی کار ماهر وجود دارد. رایجترین روش اقامت پس از تحصیل در کالج های کانادا اخذ ویزای کاری است. در رابطه با این روش در کن اپلای می‌خوانیم: یکی از رایج‌ترین و بهترین راه‌ها برای اقامت پس از تحصیل در کالج کانادا، اخذ اقامت از طریق کار است. دولت کانادا پس از اتمام تحصیل به دانشجو اجازه می دهد تا به دنبال کار باشد و بتواند اقامت دائم خود را دریافت کند. اگر در این زمان توانست یک کار مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کند می‌تواند نسبت به اخذ ویزای کار خود اقدام کند. در واقع با استفاده از Post Graduate Work Permit می‌توانید پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور مشغول به کار شوید. البته در اخذ این نوع اقامت محل زندگی شما و دانشگاهی که از آن فارغ‌التحصیل شدید هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

کلام آخر

در این مقاله علاوه بر اینکه کالج ها و دانشگاه‌های استان کبک را معرفی کردیم. سعی داشتیم تا نکات مفیدی درباره اخذ اقامت نیز بیان کنیم. در حالت کلی مهاجرت تحصیلی به کانادا و پس از آن اخذ اقامت کانادا کار آسانی نیست ولی اگر شرایط لازم را دارید با داشتن اطلاعات درست و کافی می‌توانید به راحتی مهاجرت کنید. در این مسیر سایت کن اپلای همراه شماست و تمام اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits