دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوه پر کردن فرم ثبت نام لاتاری آمریکا 2023
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
پر کردن فرم درخواست ثبت نام لاتاری اولین قدم است، اما چه داده هایی باید در برنامه گنجانده شود و چگونه باید فرم ثبت نام لاتاری را پر کرد ؟

فرم ثبت نام لاتاری

دوره مشارکت برنامه dv هر سال توسط وزارت خارجه ایالات متحده تعیین می شود. معمولاً در اکتبر شروع می شود و فقط به چند هفته محدود می شود.

با این حال ، می توانید درخواست خود را در تمام طول سال در سایت ثبت نام لاتاری dvlottery.com ارسال کنید. کارشناسان گرین کارت ما مطمئن می شوند که درخواست شما در زمان و فرم مناسب ارسال شده است.

لاتاری چیست؟

قرعه کشی یک بازی شانس یا فرایند کم فرد است که در آن برندگان با قرعه کشی تصادفی انتخاب می شوند. قرعه کشی را می توان در شرایط تصمیم گیری مانند پیش نویس تیم های ورزشی و تخصیص درمان کمیاب استفاده کرد.

نحوه دریافت این ویزا نیز فقط از طریق شانس است. قرعه‌کشی ویزای دایورسیتی آمریکا یا همان لاتاری آمریکا در هر سال برگزار می‌شود و همه ساله افراد زیادی در آن ثبت نام می‌کنند؛ حدود 55000 از افراد ثبت نام شده در هر سال به صورت تصادفی و توسط کامپیوتر انتخاب می‌شوند و این برندگان لاتاری واجد شرایط دریافت ویزای دایورسیتی (یا همان ویزای لاتاری) آمریکا خواهند بود و می‌توانند پس از ورود به آمریکا، همانند شهروندان این کشور برای همیشه در آمریکا زندگی کرده، کار کنند و به تحصیل بپردازند.

آموزش ثبت نام لاتاری

در این قسمت قصد داریم به صورت مرحله به مرحله راهنمای فرم ثبت نام لاتاری را توضیح دهیم. در واقع ثبت نامی که به وسیله این فرم الکترونیکی انجام می‌دهید، یک نوع پیش ثبت نام لاتاری است و ثبت نام اصلی لاتاری محسوب نمی‌شود.

فرم ثبت نام لاتاری

در ادامه این فرم، باید اطلاعات تولد و تابعیت خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که باید تاریخ تولد خود را به میلادی و مشابه آنچه در پاسپورت نوشته شده وارد کنید.

فرم ثبت نام لاتاری

پس از وارد کردن مشخصات گفته شده، نوبت به بارگذاری عکس می‌رسد. لطفا فایل عکستان را مطابق شرایطی که در تصویر زیر می‌بینید، آماده‌سازی نموده و سپس نسبت به بارگذاری و آپلود آن در محل مربوطه اقدام نمایید.

فرم ثبت نام لاتاری

در مرحله بعدی باید اطلاعات مربوط به آدرس محل سکونت خود را تکمیل نمایید. در صورتی که می‌توانید آدرستان را به زبان انگلیسی ثبت کنید، ولی در صورتی که امکان آن وجود ندارد، می‌توانید به زبان فارسی نیز آن را بنویسید.

فرم ثبت نام لاتاری

قسمت بعدی اطلاعات کاربری شماست، که به منظور ارتباط موسسه با شما دریافت می‌گردد .

در قسمت بعدی، باید اطلاعات مدرک تحصیلی خود را وارد نمایید. همه مقاطع و شرایط به دقت نوشته شده‌اند، با مطالعه دقیق همه گزینه‌ها، مورد منطبق با شرایط خودتان را انتخاب نمایید.

بخش بعدی مربوط به وضعیت تاهل شماست، چنانچه مجرد باشید، فقط با انتخاب گزینه ازدواج نکرده‌ام سراغ بخش بعدی می‌روید؛ چنانچه ازدواج کرده‌اید و به هر دلیل از همسر خود جدا شده‌اید (متارکه ، فوت همسر و زندگی جدا از همسر به حکم قانون) نیازی به وارد کردن اطلاعات همسرتان نیست، و فقط باید مشخصات فرزندان زیر 21 سال خود را وارد نمایید، توجه کنید که این اشخاص در صورتی که حتی قصد به همراه بردن فرزندان زیر 21 سال خود را نداشته باشند نیز باید اطلاعات آن‌ها را وارد نمایند.

نمونه فرم ثبت نام لاتاری

برای ثبت نام در قرعه کشی DV ، باید اطلاعات زیر را ارائه دهید:

نام خانوادگی ، نام (ها)
تاریخ ، مکان و کشور تولد
نشانی
اطلاعات گذرنامه (شماره ، کشور صادر کننده و تاریخ انقضای گذرنامه)
وضعیت تاهل
در صورت وجود ، اطلاعات مربوط به فرزندان و همسر
عکس (از خود و افراد وابسته)
بالاترین درجه تحصیل

مهم: هر فرد فقط یک بار در سال می تواند در قرعه کشی ویزای تنوع شرکت کند! اگر بیش از یک فرم ارسال کنید ، به طور خودکار رد صلاحیت می شوید!

اگر قبل از نوامبر 2020 درخواست دهید ، می توانید وضعیت شرکت کننده در قرعه کشی DV خود را در مه 2021 بررسی کنید. تاریخ دقیق هر سال متفاوت است.

مراحل پس از برنده شدن در قرعه کشی DV

اگر در قرعه کشی DV انتخاب شدید ، باید با استفاده از فرم DS-260 برای گرین کارت اقدام کنید ، در این قسمت باید اطلاعات شخصی گسترده ای درباره خود و اعضای خانواده خود ارائه دهید. همسر و / یا فرزندان زیر 21 سال شما.

برای مصاحبه آماده شوید

مدتی پس از ارسال فرم DS-260 به صورت آنلاین ، برای مصاحبه ویزای خود به کنسولگری ایالات متحده دعوت خواهید شد. این معمولاً در کشور شما برنامه ریزی شده است.

حدود 14 روز قبل از قرار مصاحبه ، باید تحت معاینه پزشکی توسط پزشک محلی کنسولگری ایالات متحده قرار بگیرید که معمولاً بین 1-2 ساعت طول می کشد.

علاوه بر این ، شما باید چند سند برای قرار مصاحبه خود در کنسولگری ایالات متحده بیاورید.

از جمله مدارک مورد نیاز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کپی صفحه بیومتریک گذرنامه (بازدید کنندگان)
گواهی تولد یا برگه ثبت نام تولد
گواهی پلیس (برای متقاضیان از سن 16 سالگی)

مدارک بیشتر (در صورت وجود)

گواهی ازدواج
گواهی طلاق
سوابق نظامی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits