دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا شما هم شرایط مهاجرت به استرالیا را دارید؟
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
تا حرف از مهاجرت به میان می آید، لیستی از آرزوها در ذهن تان نقش می بندد. از درآمد بالا گرفته تا زندگی در یک خانه بزرگ، تحصیل در بهترین دانشگاه ها یا کار در شرکت های بین المللی.

حتی ممکن است به عنوان یک فرد مسن و پا به سن گذاشته، قصد داشته باشید سرمایه ای که سال ها برای جمع کردن آن زحمت کشیده اید را برداشته و باقی عمرتان را در کنار خانواده در رفاه و آسایش بگذرانید.

شما به کدام یک از این دلایل تصمیم دارید که از کشور خودتان به مقصد یک کشور دیگر مهاجرت کنید؟ اگر پاسخ این سوال را نمی دانید، بگذارید ما بگوییم.

دلیل شما هرچه که باشد باید در ابتدا شرایط خود را بسنجید. باید با آگاهی و با توجه به شرایط عمومی و خصوصی، بهترین مقصد را انتخاب کنید. اگر هدف تان از مهاجرت یکی از مواردی است که پیش تر به آن اشاره کردیم، پس حتما نیاز است که با پر کردن یک فرم ارزیابی از امتیازاتی که می توانید برای کسب یک ویزا بدست آورید، مطلع شوید. اما واقعا شرایط شما مناسب مهاجرت به کدام کشور است؟

برخی کشورها نسبت به سایرین شرایط مساعدتری برای مهاجرت و زندگی دارند. برای مثال استرالیا یکی از آنهاست. آب و هوای مطلوب، طبیعت زیبا، انگلیسی‌ زبان بودن مردم و مهم ‌تر از همه، اقتصاد قدرتمند و مهاجرپذیر بودن از پررنگ ترین دلایلی هستند که بسیاری از مهاجران را به اقامت استرالیا جذب می کنند.

شاید تا اسم استرالیا را شنیدید، سختگیری اداره مهاجرت و قوانین آن را بخاطر بیاورید. بله، شاید اینطور باشد اما زمانی که شما تمام شرایط لازم برای مهاجرت به این کشور را داشته باشید دیگر نیازی نیست نگران باشید.

بیاید باهم تا پایان این مطلب پیش برویم و شرایط عمومی و خصوصی مهاجرت به استرالیا را بررسی کنیم.

بررسی شرایط هریک از روش های مهاجرت به استرالیا

به ‌طور کلی شرایط مهاجرت به استرالیا را به 2 دسته شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم ‌بندی می ‌کنیم.

شرایط اختصاصی با توجه به روش مهاجرتی شما و نوع ویزا متفاوت است. مثلاً شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا با شرایط ویزای کار استرالیا متفاوت است.

یکی از مهمترین شرایط عمومی کامل بودن مدارکی است که در اختیار اداره مهاجرت می گذارید. برای این هم بهتر است از یک وکیل یا مشاور مهاجرتی کمک بگیرید تا مهمترین شرط را داشته باشید.

وضعیت جسمانی مناسب از دیگر مواردی است که باید دارا باشید. همچنین در این راستا می بایست تست مدیکال استرالیا را نیز انجام دهید. در این تست نیز معاینات پزشکی مورد نیاز، طی صدور ویزای موقت یا دائمی با پروتکل‌ های خاصی اجرا می ‌شود.

نداشتن سوء پیشینه و داشتن مدرک زبان هم می تواند شروط سوم و چهارم دریافت انواع ویزای استرالیا باشد. همچنین شما می بایست توانایی پرداخت هزینه ‌های دولتی صدور ویزا را نیز داشته باشید.

تا به اینجا به چند شرط عمومی اخذ ویزاهای استرالیا اشاره کردیم. حال نوبت به شرایط خصوصی می رسد.

آیا شما هم شرایط مهاجرت به استرالیا را دارید؟

مهاجرت به استرالیا از طریق تجارت و سرمایه گذاری

با توجه به اوضاع اقتصادی مطلوب استرالیا و البته نگاه مثبت دولت آن به جذب سرمایه های خارجی به عنوان سوخت موتور اقتصادی، سرمایه گذاری در این کشور یکی از گزینه های ارزنده به شمار می آید.

اقتصاد باثبات استرالیا موجب شده تا این کشور در سال های اخیر از کارآفرینی و سرمایه‌ گذاری استقبال کند. درصورتی که شما هم از سرمایه خوبی برخوردارید و ایده ی راه اندازی یک کسب و کار تازه را در سر می پرورانید پس استرالیا محل مناسبی برای مهاجرت شماست.

برای مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری باید:

  • کمتر از ۵۵ سال سن داشته باشید.
  • حداقل نمره آیلتس شما ۶ باشد.
  • سرمایه گذاری شما باید منجر به تجاری سازی در استرالیا شود.
  • حداقل دارایی شما ۸۰۰۰۰۰ دلار استرالیا باشد.
  • حداقل سرمایه ۲۰۰۰۰۰ دلار استرالیا باشد.

مهاجرت به استرالیا از طریق داشتن تخصص

سالانه کشور استرالیا یک لیست شامل مشاغل و تخصص های موردنیاز خود ارائه می دهد. شما نیز براساس آن و درصورت دارا بودن همان تخصص ها می توانید برای دریافت ویزای استرالیا اقدام کنید. لازم به ذکر است که مشاغل مورد نیاز از نظر نیاز این کشور به سه گروه تقسیم می شود:

  • مشاغل مورد نیاز بلند مدت (MLTSSL)
  • مشاغل مورد نیاز کوتاه‌ مدت (STSOL)
  • مشاغل مورد نیاز منطقه ‌ای (Regional)

البته شما به عنوان متقاضی و بدون در نظر گرفتن این تقسیم بندی، باید امتیاز لازم را در سیستم نمره‌ دهی مهاجرت استرالیا به دست آورید. یکی از مهمترین شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق کار و تخصص دریافت حداقل امتیاز یعنی 65 است. عوامل بسیاری نیز مثل سن، میزان تسلط بر زبان انگلیسی، مدرک تحصیلی، وضعیت همسر، و سابقه ‌ی کار در خارج از استرالیا بر این امتیاز تاثیر می گذارد.

بد نیست بدانید که مهمترین ویزاهای کاری استرالیا عبارتند از ویزای ساب کلاس 189، 190 و 489 که استفاده از هر یک از این ساب‌ کلاس ‌ها شرایط و ضوابط خاص خود را دارد.

به طور خلاصه چند شرط مهم مهاجرت از این روش ها به شرح ذیل است:

  • سن متقاضی بیشتر از ۵۵ سال و کمتر از ۱۸ سال نباشد.
  • دارای تجربه بالای کاری و کاملا حرفه ای در تخصص مورد نظر باشد.
  • دارای تسلط کافی به زبان انگلیسی باشد و آیلتس متقاضی بایستی ۶ یا بالاتر باشد.

مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی از دیگر روش های پرطرفدار اخذ اقامت استرالیا است. زیرا افرادی که برای ادامه تحصیل قدم در خاک استرالیا گذاشتند، می توانند بعد از گذراندن این دوره اقامت موقت خود را به دائم تبدیل کنند. در این روش متقاضی باید:

  • متقاضی باید به زبان انگلیسی مسلط باشد.
  • میانگین نمرات دوسالانه وی کمتر از ۱۵ نباشد.
  • همچنین متقاضی بایستی حامی مالی نیز داشته باشد.

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

افراد خارجی درصورت ازدواج با یک تبعه استرالیایی و دارا بودن شرایطی می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند. اولین شرط، قانونی و واقعی بودن این ازدواج است.

یک زن و شوهر طبیعتا باید در کنار یکدیگر زندگی کنند و اگر آن ها کشور استرالیا را به عنوان محل زندگی مشترک انتخاب نمایند، باید الزاماتی را رعایت کنند. این الزامات عبارت است از این که مرد یا زنی که شهروند استرالیا است باید محل مناسبی برای سکونت و درآمد کافی داشته باشد. در یک کلام، باید شرایط تامین یک زندگی دو نفره در این کشور را داشته باشد.

پس این مورد را فراموش نکنید که شرایط مهاجرت به استرالیا بسیار متنوع هستند و هر کدام مدارک خاص خود را می طلبند. برای شروع ابتدا روش مهاجرت خود را بررسی کنید و سپس با جمع آوری مدارک مورد نیاز همان روش، برای اخذ ویزا اقدام نمایید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits