دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مخارج زندگی در دانمارک در سال 2021 چقدر است ؟
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
هزینه زندگی در این کشور چقدر است؟ آیا می‌توان از پس آن برآمد؟ جواب این سؤال‌ها زمانی که اطلاعات به‌روزی در رابطه با هزینه زندگی در دانمارک داشته باشیم بسیار آسان است. در این مقاله قصد داریم اطلاعات مناسبی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم .

هیچ چیز در دنیا وجود ندارد که مفت به دست بیاید. بدیهی است که هزینه زندگی در کشورهای دارای رفاه از سایر کشورها بالاتر باشد. دانمارک یکی از این کشورها است. رضایت از زندگی (Life Satisfaction)، درآمد (Income) و شاخص توازن کار و زندگی (Work-Life Balance) در دانمارک در بالاترین رقم نسبت به کشورهای دیگر است. نرخ بیکاری هم در دانمارک بسیار پایین است و این موضوع نشان دهنده کیفیت بالای زندگی شغلی در این کشور است. همه‌ی این‌ موارد در کنار هم باعث شده تا گرفتن اقامت دانمارک هدف خیلی از افرادی باشد که قصد دارند به خارج از کشور مهاجرت کنند.

شرایط مهاجرت به دانمارک در موسسه مهاجرتی پارسی کانادا به خوبی توضیح داده شده است. حالا سؤال اینجاست، هزینه زندگی در این کشور چقدر است؟ آیا می‌توان از پس آن برآمد؟ جواب این سؤال‌ها زمانی که اطلاعات به‌روزی در رابطه با هزینه زندگی در دانمارک داشته باشیم بسیار آسان است. در این مقاله قصد داریم اطلاعات مناسبی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم و به این سؤال پاسخ بدهیم که: "با توجه به سطح درآمدی و هزینه‌های زندگی در کشور دانمارک مهاجرت به این کشور عاقلانه است یا خیر؟ "

هزینه زندگی بعد از گرفتن اقامت دانمارک

با توجه به اینکه قرار است به صورت فردی یا خانوادگی در این کشور سکونت داشته باشید، هزینه زندگی متفاوت است.

  • هزینه زندگی در دانمارک به ازای یک نفر: هزینه زندگی در دانمارک به ازای یک نفر برابر 1095.78 دلار است. این مقدار چیزی حدود 2.38 برابر بیشتر از میانگین جهانی است.
  • هزینه زندگی در دانمارک به ازای یک خانواده: هزینه زندگی برای یک خانواده 4 نفره در دانمارک حدوداً 3943.22 دلار است.

البته این هزینه‌ها بدون در نظر گرفتن اجاره خانه برآورد شده‌اند. در صورتی که نمی‌توانید در دانمارک خانه بخرید باید جایی را برای زندگی اجاره کنید. در این صورت باید هزینه اجاره خانه را به میزان هزینه‌های زندگی اضافه کنید.

به طور کلی، دانمارک از بین 197 کشور جهان از لحاظ هزینه زندگی رتبه سیزدهم را به خودش اختصاص داده است. در مقایسه با ایران هزینه‌ها به طور متوسط چیزی حدود 117.01% بیشتر است.

مخارج زندگی در دانمارک در سال 2021 چقدر است ؟

هزینه مسکن در دانمارک

یافتن خانه چه به قصد خرید و چه به قصد اجاره در کشور دانمارک دشوار است. چون تقاضای مسکن در این کشور زیاد است و افراد زیادی مانند شما به دنبال خانه می‌گردند. هر جا هم که تقاضا زیاد باشد، باید شاهد بالا رفتن قیمت‌ها باشیم. مخصوصاً در شهر کپنهاگ که پایتخت کشور دانمارک است و از بهترین و شلوغ‌ترین شهرهای این کشور به حساب می‌آید. مبلغ خرید خانه و اجاره خانه وابسته به اینکه خانه در کجای شهر قرار دارد، چه امکانات و ویژگی‌هایی دارد و متراژ آن چقدر است متفاوت است.

اجاره یک واحد آپارتمان در حالت‌های مختلف به شرح زیر است:

  • آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر: 1042.86 دلار
  • آپارتمان یک‌خوابه خارج از مرکز: 744.90 دلار
  • آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر: 1894.29 دلار
  • آپارتمان سه‌خوابه خارج از مرکز: 1422.70 دلار

البته این قیمت‌ها، مقادیر متوسط هستند و هزینه‌ی اجاره هر واحد آپارتمان وابسته به اینکه چه ویژگی‌ها و امکاناتی دارد ممکن است کمتر یا بیشتر شود.

برای خرید آپارتمان نیز قیمت هر مترمربع در مرکز شهر به طور متوسط 5820.03 دلار و در خارج از مرکز چیزی حدود 4094.19 دلار است.

هزینه خورد و خوراک در کشور دانمارک چقدر است؟

این که هزینه خورد و خوراک شما در این کشور چقدر می‌شود به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه قرار است در خانه غذا بخورید، از غذای دانشگاه استفاده کنید یا به یک رستوران سفارش غذا بدهید؟

  • یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت: 00 kr ( کرون واحد پول دانمارک است و برابر است با 0.16 دلار)
  • غذا برای دونفر در یک رستوران میان رده: 00 kr
  • یک بطری 0.33 لیتری پپسی: 77 kr
  • یک بطری 0.33 لیتری آب: 29 kr

اگر طرفدار غذاهای خانگی هستید باید برای تهیه اقلام مورد نیاز به سوپرمارکت‌ها مراجعه کنید. هزینه خرید وابسته به اینکه شما چه چیزهایی انتخاب می‌کنید و چقدر مصرف دارید متفاوت خواهد بود.

از آنجایی که تنوع اجناس سوپرمارکت‌ها بسیار بالا است در اینجا چند مورد را ذکر می‌کنیم:

  • یک لیتر شیر معمولی: 38 kr
  • یک عدد نان سفید تازه: 77 kr
  • یک کیلوگرم برنج سفید: 58 kr
  • یک کیلوگرم پنیر محلی: 69 kr
  • یک کیلوگرم گوشت گاو: 77 kr
  • یک کیلوگرم گوجه فرنگی: 52 kr
  • یک کیلوگرم سیب‌زمینی: 63 kr
  • یک کیلوگرم پیاز: 42 kr
  • یک کیلوگرم سیب: 44 kr
  • یک کیلوگرم موز: 51 kr

سایر هزینه‌ها

هزینه‌های شما در کشور دانمارک تنها محدود به هزینه مسکن و تغذیه نمی‌شود. شما باید برای استفاده از سایر خدمات ارائه شده نیز پول پرداخت کنید.

تحصیلات دانشگاهی، حمل و نقل، تسهیلات ماهانه‌ای مثل مکالمه با تلفن همراه یا اینترنت، شارژ ساختمان، مهدکودک، پیش‌دبستانی یا دبستان بین‌المللی کودکتان و ورزش و اوقات فراغت همه و همه نیاز به صرف هزینه دارند.

تازه به تمام موارد بالا مالیات را نیز اضافه کنید که مسلماً مقدار کمی نیست. حالا سؤال اصلی اینجاست: "با وجود همه‌ی این موارد زندگی در دانمارک به صرفه است؟ "

اقامت دانمارک؛ خوب یا بد؟

اگر تا الآن نگران این موضوع شده‌اید باید بگوییم که بد به دلتان راه ندهید. زندگی در دانمارک آن‌قدرها هم وحشتناک نیست. درست است که هزینه‌های زندگی در این کشور بالا است؛ ولی درآمدها نیز در سطح بالایی قرار دارد.

درآمد متوسط یک فرد در کشور دانمارک بعد از کسر مالیات حدوداً 3567.22 دلار است. این در صورتی است که هزینه متوسط زندگی برای یک خانواده 4 نفره 3943.22 بود.

اگر در یک خانواده تنها یک نفر شاغل باشد با اندکی صرفه‌جویی می‌تواند از پس هزینه‌های زندگی بربیاید. این در صورتی است که اکثر اوقات به علت بازار کار خوبی که در این کشور وجود دارد بیش از یک نفر در یک خانواده به کار مشغول‌اند و هیچ نگرانی‌ای از بابت تأمین هزینه‌های زندگی وجود ندارد.

اگر دانشجو هستید و از بورسیه تحصیلی برخوردار نیستید، بهتر است یک شغل برای خود پیدا کنید. تلاش کنید که هزینه‌های زندگی را تا حدی خودتان بر عهده بگیرید. در غیر این صورت، پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل توسط خانواده شما که در ایران زندگی می‌کنند اندکی سخت خواهد بود شد.

کلام آخر

اگر دلتان برای مدتی زندگی‌ای بدون دغدغه همراه با رضایتمندی و امید بالا به زندگی را تجربه کنید دانمارک بهترین گزینه است. می‌توانید با توجه به شرایط مهاجرت به دانمارک یک راه مهاجرتی مناسب بیابید و برای گرفتن اقامت دانمارک به صورت قانونی اقدام کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits