دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کشور فرانسه از نظر مهاجرتی چگونه است ؟
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
فرانسه، کشوری است که در اروپا غربی واقع شده است و به عنوان یکی از قدرت های سیاسی و صنعتی منطقه به حساب می آید.

این کشور با نام رسمی جمهوری فرانسه شناخته می شود و پس از آلمان پر جمعیت ترین کشور اروپا به حساب می آید. متقاضیان مهاجرت به این کشور می توانند ویزا کوتاه مدت و بلند مدت را از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی اخذ نمایند. البته متقاضیان می توانند از این روش ها اقامت و تابعیت فرانسه را نیز اخذ کنند. کشور فرانسه دانشگاه های معتبر زیادی را در خود جای داده است که توجه بسیاری از دانشجویان سراسر جهان را به خود جلب کرده است. نرخ بیکاری پایین و شرایط مطلوب زندگی موجب شده است که متقاضیان زیادی قصد مهاجرت به فرانسه را داشته باشند.

مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت این کشور کار چندان ساده ای نیست و باید با مشورت با وکلا مهاجرتی با تجربه صورت گیرد. متقاضیان مهاجرت به این کشور سوالات زیادی را در رابطه با مناسب بودن کشور فرانسه برای مهاجرت، شرایط مهاجرت به فرانسه، راه های مهاجرت به فرانسه و... دارند که با مطالعه این مقاله پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت می کنند.

راه های مهاجرت به کشور فرانسه

همان طور که گفتیم، راه های مهاجرت به فرانسه را می توان در 6 دسته کلی قرار داد که عبارت است از:

مهاجرت کاری به فرانسه: یکی از راه های مهاجرت به کشور فرانسه از طریق پیشنهاد کاری می باشد. متقاضیان می توانند از طریق سایت های کاریابی در فرانسه، شغل مناسبی را پیدا کنند و رزومه خود را برای کارفرما ارسال نمایند. در صورت تایید، کارفرما باید آن فرصت شغلی را 3 ماه در فرانسه و 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی نماید و در صورت پیدا نشدن فرد مناسب، دعوت نامه کاری برای متقاضیان خارج از اروپا ارسال نماید. متقاضی پس از دریافت دعوت نامه کاری باید تست های پزشکی مورد نیاز را انجام داده و دعوت نامه کاری را به همراه مدارک به سفارت ارائه دهد.

متقاضی پس از تحویل مدارک خود می تواند درخواست صدور ویزا کاری را به سفارت بدهد. لازم به ذکر است که بگوییم، متقاضیان قبل از انجام اقدامات لازم باید از شرایط اقتصادی و نرخ بیکاری فرانسه آگاهی داشته باشند. نرخ بیکاری در فرانسه نزدیک به 3.3 است که این نرخ نشان دهنده وجود فرصت های شغلی بیشماری در فرانسه می باشد. با این حال نیز شما باید با مشاوره های تخصصی از وکلا و مشاورین مجرب در زمینه اقامت و مهاجرت به فرانسه، اطلاعات لازم را به دست آورید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در فرانسه: یکی دیگر از راه های مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت این کشور، سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در فرانسه روش های زیادی دارد مانند ثبت شرکت، خرید خانه، خرید سهام، خرید اوراق قرضه و... که متقاضیان می توانند از طریق یکی از این روش ها، در فرانسه سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت و کار آفرینی لازمه داشتن سرمایه زیادی می باشد که اکثر متقاضیان نمی توانند سرمایه اولیه آن را مهیا کنند؛ اما خرید خانه و برنامه خود حمایتی روش هایی است که اکثر متقاضیان می توانند از آن برای سرمایه گذاری در فرانسه بهره ببرند.

در برنامه خود حمایتی یا تمکن مالی متقاضی نیازی به سرمایه گذاری در پروژه های مختلف را ندارد و فقط باید تمکن مالی خود، همسر و فرزندانش را مهیا نماید. سرمایه مورد نیاز برای سرپرست خانواده حداقل 40 هزار یورو است که علاوه بر آن متقاضی باید 20 هزار یورو به ازای همسر و 10 هزار یورو به ازای هر فرزند را نیز دارا باشد. در این صورت متقاضی می تواند اقامت فرانسه را اخذ نماید.

خرید ملک در فرانسه

خرید خانه در کشور فرانسه نیز می تواند موجب اخذ اقامت موقت این کشور شود. متقاضیان باید بدانند که می توانند با اخذ ویزا توریستی به کشور فرانسه سفر کنند و ملک مناسبی را در آنجا خریداری نمایند. لازم به ذکر است که بگوییم، ویزا توریستی با ارائه اجاره نامه منزل یا نامه رزرو هتل در فرانسه به راحتی قابل دریافت است. البته اگر متقاضی به ازای خود و خانواده اش 14 متر مربع خانه در فرانسه داشته باشد (یعنی یک خانواده 4 نفره باید خانه ای به متراژ 56 متر مربع دارا باشند)، دیگر نیازی به ارائه این مدارک ندارد.

هزینه خرید ملک در فرانسه از حداقل مبلغ 100 هزار یورو آغاز می شود و با توجه به متراژ، موقعیت ملک و... این مبلغ افزایش می یابد. اقامت فرانسه از طریق خرید ملک امکان پذیر نیست؛ یعنی متقاضیان نمی توانند اقامت دائم این کشور را اخذ کنند و تنها می توانند از این طریق اقامت موقت دریافت نمایند.

مهاجرت از طریق تولد در فرانسه: از دیگر روش های اخذ تابعیت و اقامت دائم فرانسه، تولد کودک است. کشور فرانسه همانند کشور آلمان و دیگر کشور های اروپایی از قانون خون برای تولد فرزند پیروی می کند. قانون خون بدین شرح است که تنها به کودکی تابعیت فرانسه تعلق می گیرد که حداقل یکی از والدین آن کودک تبعه فرانسه باشند. در غیر این صورت تابعیت تعلق نمی گیرد. مهاجرت از طریق ازدواج با شهروندان فرانسه: یکی دیگر از راه های مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج با شهروندان این کشور است. البته دولت فرانسه به علت سو استفاده هایی که از این قانون شده است، قوانین سختگیرانه ای را برای آن لحاظ کرده است. این قوانین بدین شرح است که همسر متقاضی باید شهروند فرانسه باشد، تمکن مالی را برای تامین زندگی داشته باشد، با همسر خود چند سال زندگی کرده باشد و توانایی و مهارت صحبت به زبان فرانسوی را دارا باشد. با رعایت شرایط ذکر شده متقاضی می تواند پس از گذشت 3 الی 4 سال درخواست تابعیت فرانسه را به سفارت بدهد. مهاجرت تحصیلی به فرانسه: از دیگر راه های مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل است. فرانسه کشوری است که بهترین دانشگاه های جهان را در خود جای داده است و همین امر موجب افزایش متقاضیان تحصیل در این کشور شده است. علاوه بر این، فرانسه هر ساله بودجه زیادی را برای تحصیل اختصاص می دهد. متقاضیان باید جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه رزومه تحصیلی خوبی را دارا باشند. پس از اخذ پذیرش متقاضیان می توانند ویزا تحصیلی دریافت کنند.

لازم به ذکر است که بگوییم، متقاضیان می توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های فرانسه، کار مناسبی را پیدا کنند و از این طریق اقامت دائم فرانسه را اخذ نمایند. متقاضیان پس از عقد قرارداد کاری می توانند ویزا تحصیلی خود را به ویزا کاری تبدیل نمایند و درخواست اقامت خود را به سفارت بدهند. مدت زمان تحصیل در فرانسه به رشته و مقطع تحصیلی متقاضیان بستگی دارد.

مهاجرت از طریق پناهندگی به فرانسه: یکی دیگر از روش های مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی است. این روش یکی از خطرناک ترین و پر ریسک ترین روش های مهاجرت است که به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits