دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شرایط ، مزایا و هزینه‌های تحصیل در کشور روسیه
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
تحصیل در روسیه یکی از موضوعاتی است که کمتر در بین جامعه علمی ایران مطرح شده است و اطلاعات کمی در مورد آن وجود دارد؛ از این رو بیشتر مردم از فرصت‌های آموزش و تحصیلات در کشور روسیه آگاه نمی باشند.

مجموعه روس دانش یکی از موسسات مهاجرتی و اعزام دانشجو است که تلاش می‌کند اطلاعات کاملی در زمینه تحصیل در کشور روسیه و فرصت های تحصیلی این کشور به شما ارائه کند؛ بخصوص اگر قصد تحصیل پزشکی در روسیه را دارید. در ادامه با ما همراه باشید تا با تحصیل در کشور روسیه توسط روس دانش بیشتر آشنا شوید.

تحصیل در روسیه با روس دانش

همانطور که می‌دانید، کشور روسیه بزرگترین کشور جهان است که همانند رتبه خود در وسعت، در زمره پیشرفته‌ترین کشورها در جهان شناخته می‌شود. این کشور با فرهنگ خاص خود، کشوری فرهیخته شناخته می‌شود که می‌توان گفت بیش از نیمی از جمعیت آن دارای مدرک دانشگاهی می‌باشند.

کشور روسیه یکی از کشورهای بسیار مناسب برای تحصیل می‌باشد که با داشتن پیشینه مناسب در زمینه آموزش، امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی را برای تحصیل دانشجویان خارجی نیز فراهم کرده است. امروزه دانشگاه‌های روسیه که مهمترین پیشنهاد موسسه روس دانش برای یک ادامه تحصیل باکیفیت هستند، دارای تحصیلات گسترده ای در زمینه‌های مختلف علمی با دانش روز می‌باشند و طبق گزارش‌ها، در مقایسه با جمعیت تحصیل کردگان کشورهای کانادا، ژاپن و آمریکا، از نظر رتبه و کیفیت تحصیلات، عملکرد بهتری داشته‌اند.

شرایط تحصیل در کشور روسیه

در مورد شرایط تحصیل در کشور روسیه با روس دانش باید گفت که کسانی که تحصیل در روسیه را در دوره متوسطه عمومی یا حرفه‌ای روسی گذرانده‌اند، می‌توانند برای تحصیلات در مقطع لیسانس در دانشگاه‌های این کشور ثبت نام کنند. دوره کارشناسی برای تحصیل در روسیه عموماَ 4 سال است؛ البته که این مدت برای تحصیل پزشکی در روسیه متفاوت است. نکته ای که باید در این زمینه بدانید این است که زبان غالب تحصیلات دانشگاه‌های روسیه روس دانش به زبان روسی است. اما با این حال ممکن است برنامه های آموزشی نیز در دانشگاه های روسیه برای کسانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان آموزش انتخاب کنند، وجود دارد.

همچنین باید گفت دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های روسیه 2 سال است. به طور کلی دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در کشور روسیه شانس بیشتری برای دریافت بورسیه های تحصیلی را دارند که به همین خاطر دانشجویان بسیاری برای این دوره ها از سراسر جهان ثبت نام می کنند.

شرایط تحصیل در کشور روسیه

پادفک روس دانش

همانطور که در متن قبل نیز اشاره کردیم، دوره های آموزشی در رشته های پزشکی روس دانش و غیر پزشکی در دو زبان روسی (در غالب دانشگاه ها) و انگلیسی ارائه می‌شود. نکته ای که در این زمینه لازم است به آن توجه شود، بیانیه وزارت بهداشت ایران است که تنها مدرک دوره های پزشکی که به زبان روسی برگزار شده‌اند را مورد قبول می‌داند.

به همین خاطر و به دلیل ارزش بالای زبان روسی در دانشگاه‌ها و آموزشگاه های این کشور، دانشگاه‌های روسیه به جهت تحصیل در روسیه، دوره آماده سازی و آموزش زبان روسی یا پادفک روس دانش را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. این دوره معمولا در قالب دو ترم در ابتدای سال تحصیلی و در کوتاه ترین مدت آن در 6 ماه ارائه می شود. بدین شکل که در ترم اول زبان روسی و در ترم دوم دروس پایه ای برای همان رشته خاص را برگزار می‌کنند. پس از این دوره مدرکی به دانشجوی بین المللی به پاس موفقیت در تحصیل در روسیه داده می‌شود. لازم به ذکر است که دوره پادفک زبان روسی دارای هزینه‌ای مجزا می باشد.

اعزام دانشجو به روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه با موسسه روس دانش

برای تحصیل پزشکی در روسیه (انواع رشته‌های پزشکی) باید ابتدا به شرایط ایده‌آل آن اشاره کنیم. حداقل شرط معدل برای تحصیل پزشکی در این کشور 12 می‌باشد و از نظر بسیاری از افراد، تحصیل پزشکی در روسیه هزینه‌های به مراتب بسیار مناسبی نسبت به کشورهای دیگر دارد؛ چرا که 50 درصد از هزینه‌های تحصیل پزشکی در روسیه را وزارت آموزش و پرورش این کشور در قالب یارانه حمایت می‌کند. چه چیزی بهتر از این؟!

فارغ از این دست حمایت‌ها، تحصیل پزشکی در روسیه، به زبان‌های انگلیسی و روسی امکان پذیر است، اما در این مورد باید به نکته مهمی که در متن قبل گفتیم، توجه کرد که تنها مدارک دوره‌های پزشکی که با زبان روسی تدریس شده است، در ایران از نظر وزارت علوم ایران قابل قبول است.

از طرفی یادگیری رشته‌های پزشکی در روسیه با زبان روسی هزینه کمتری داشته و امکان جذب در بازار کار که نیازمند ارتباط اجتماعی با زبان روسی است، بیشتر می‌شود. البته لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در کشورهای دیگر مانند آلمان، فرانسه، اسپانیا و اتریش نیز مناسب می باشد.

مزایا و هزینه‌های تحصیل در کشور روسیه

طبق گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه(OECD) ، روسیه دارای بیشترین تحصیلات در جهان است. مزایای زیادی برای تحصیل در روسیه وجود دارد که عبارتند از:

  • تحصیلات جامع دانشگاهی در روسیه: شما می‌توانید دانش اساسی و عمیقی را در همه مباحث کسب کنید. مراکز آموزشی دانشگاهی قدرتمندی در رشته‌های مختلف از جمله فیزیک، ریاضیات و علوم طبیعی، شیمی، مهندسی، پزشکی، برنامه نویسی و ... در این کشور وجود دارند.
  • وجود دانشگاه های معتبر: جالب است بدانید در سال گذشته 10 دانشگاه برتر این کشور در رتبه زیر 50 BRICS قرار گرفتند.
  • طیف گسترده دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی: در این کشور متقاضیان بین المللی می توانند از بین 741 دانشگاه در 82 منطقه به تحصیل بپردازند. دوره های آموزشی در کارشناسی، ارشد و دکترا بیش از 650 موضوع است که شامل دوره های دستیاری و کارآموزی نیز می باشد.
  • نسبت بسیار مناسب هزینه به کیفیت در تحصیلات روسیه: به طور کلی تحصیلات خود آموز در روسیه نسبت به کشور های آمریکا، کانادا و انگلیسی ارزان تر است. در سال 2020 هزینه تحصیل در دوره های کارشناسی در روسیه در حدود 1118 دلار در سال است که بسته به رشته می تواند متغیر باشد. بیشترین هزینه شهریه در دانشگاه های معتبر پایتخت این کشور در حدود 8371 دلار است.

از دیگر مزایای تحصیل در کشور روسیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فاند و بورسیه
  • دوره های زبان و آمادگی برای تحصیل در کشور روسیه (دوره دانشگاهی)
  • امکان تحصیل در رشته‌های دانشگاه به زبان انگلیسی
  • امکان گرفتن دیپلم‌های دوگانه
  • پردیس‌ها و خوابگاه‌های مجهز (به خصوص برای تحصیل پزشکی در روسیه)
  • سازگاری آسان با دانشجو‌های بین المللی
  • آب و هوای متنوع در مناطق مختلف کشور پهناور روسیه
  • فرهنگ خوب
  • بهره مندی از مزایای دانشجو بودن در خدمات و ...
  • امکان سفر در طول تحصیل

شرایط ، مزایا و هزینه‌های تحصیل در کشور روسیه

اعزام دانشجو به روسیه با روس دانش (RusDanesh)

روس دانش (rusdanesh.com) یکی از موسسات مهاجرتی و اعزام دانشجو است که مختص تحصیل در کشور روسیه می‌باشد. این موسسه با بهره مندی از متخصصین و مشاورین مجرب، راهنمایی‌های کاملی را در اختیار شما علم دوستان گرامی سراسر کشور می گذارد تا با اطلاعات کافی، به سرعت و با هزینه‌های کم در دانشگاه‌های این کشور ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل شوید. برای بهره مندی از خدمات ما می‌توانید از راه‌های ارتباطی زیر استفاده کنید:

  • شماره تماس: 09387441749
  • 0079119831901
  • study@rusdanesh.com



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits