دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همه چیز درمورد شرایط زندگی در اسپانیا و معایب آن
1
زمان مطالعه: 12 دقیقه
بسیاری از مردم سراسر دنیا، مایلند در کشور اسپانیا زندگی کنند. اما برای زندگی در این کشور چه شرایطی وجود دارد ؟ با ما همراه باشید تا به سوالات شما در این باره پاسخ دهیم.

زندگی در اسپانیا چه شرایطی دارد ؟

اسپانیا یک کشور مستقل محسوب می شود و در لیست اعضای اتحادیه اروپا محسوب می شود. این کشور در شبه جزیره ایبری قرار دارد و در بخش جنوب غربی اروپا واقع شده است.

کشور اسپانیا از سمت غرب با پرتغال همسایه است و از سمت شمال غرب در راستای کوه های پیرنه قرار دارد. این کشور به نوبه خود یکی از روش های بسیار دیدنی محسوب می شود. شرایط آب و هوایی در کشور اسپانیا بسیار متنوع است به طوریکه هر بخش دارای آب و هوای مخصوص به خود است.

زندگی در اسپانیا همیشه با جذابیت هایی برای مهاجران هموار بوده است و سالانه افراد زیادی برای زندگی و یا سپری کردن مدتی کوتاه برای این کشور اقدام می نمایند. جوانب مثبت و منفی زیادی برای زندگی در اسپانیا وجود دارد.

مهاجرت به اسپانیا

زندگی در اسپانیا چگونه است ؟

دین در اسپانیا

زبان رسمی در کشور اسپانیا اسپانیایی است. مذهب کاتولیک در این کشور تنها مذهبی است که به طور دقیق و رسمی آموزش داده می شود. مسیحیت کاتولیک در یک دوره زمانی طولانی در کشور اسپانیا به عنوان دین اصلی محسوب می شد.

امروزه بر طبق قانونی که وجود دارد هیچ دین دیگری جنبه رسمی ندارد. در حدود 71 درصد از مردم این کشور دین خود را مسیحی اعلام کرده اند. 24 درصد از مردم بی دین هستند.

و سایر مذهب ها به میزان 2.7 درصد را تشکیل می دهند در حدود کمتر از یک درصد از مردم این کشور یهودی هستند. دین در کشور اسپانیا آزاد است شما می توانید هر مذهبی که فکر می کنید با قانون شما سازگار است را مورد ارزیابی قرار دهید و یا تغییر در دین خود داشته باشید.

حمل و نقل و هزینه های آن در اسپانیا

برای حمل و نقل در کشور اسپانیا نیاز است که یک سری شرایط به طور دقیق ارزیابی شود. شما می توانید مترو را برای حمل و نقل شهری انتخاب نمایید در این صورت نیاز به خرید بلیط یک طرفه دارید که هزینه آن 1.40 یورو است.

در صورتی که هدف شما بلیط ماهانه باشد هزینه شما 43.48 یورو خواهد بود که بسیار به صرفه تر است و استفاده آن در طول یک ماه در وضعیت نامحدود قرار می گیرد. افرادی که قصد دارند سریعتر به مقصد و یا محل کار برسند باید از تاکسی استفاده نمایند هزینه تاکسی دو برابر مترو است و به میزان 3.15 یورو اعلام شده است.

تاکسی برای هر یک کیلومتر 1.05 یورو هزینه در نظر می گیرد به این ترتیب افراد برای هر یک ساعت استفاده ار تاکسی باید به اندازه 20.00 یورو هزینه در بر گرفته می شود. نرخ بنزین در این کشور به میزان یک لیتر در حدود 1.30 یورو است.

در نظر داشته باشید که هزینه حمل و نقل عمومی در کشور اسپانیا به نسبت ایران 5 درصد بیشتر است اما شرایط برای استفاده از طرح های تخفیف نیز وجود دارد و افراد می توانند به سادگی از طرح های تخفیف فصلی استفاده نمایند و کارهای ماهانه یا سالانه خریداری نمایند.

شما برای زندگی در این کشور باید سعی کنید از فضای کاری دقیقتری استفاده نمایید یک اصل مهم در کشور اسپانیا دیده می شود آن هم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به جای ماشین شخصی است که فرهنگ بسیار خوبی برای جلوگیری از آلودگی هوا محسوب می شود.

زندگی در اسپانیا خوب است یا بد

هزینه زندگی در اسپانیا

فرهنگ اسپانیا

یکی از مشهورترین فرهنگ های مردم کشور اسپانیا است که بسیار علاقه به بیرون رفتن و مهمانی های شبانه دارند. زندگی شبانه در این کشور شهرت بالایی دارد به طوریکه قشر جوان را به سمت خود می کشاند. آشپزی در کشور اسپانیا یکی از معروف ترین بخش های فرهنگی محسوب می شود به این ترتیب بانوان بر سر آشپزی با هم رقابت دارند.

در این کشور زمانی که دو نفر اولین بار به هم معرفی می شوند با هم دست می دهند، این روال پس از دوستی می تواند تبدیل به آغوش کشیدن شود اما هرگز در ابتدا بر روی شانه هم نمی زنند.

روبوسی کردن در بین بانوان این کشور دیده می شود به طوریکه از سمت چپ نیز آغاز می شود. زمانی که به خانه فرد اسپانیایی دعوت شدید می توانید با خود شکلات یا شیرینی همراه ببرید همینطور می توانید کیک با گل و یا نوشیدنی داشته باشید.

در صورتی که میزبان یک فرزند کوچک داشته باشد می توانید برای او یک هدیه کوچک ببرید. در زمان سفره شام تا زمانی که به شما تعارف زده نشده است حق نشستن ندارید و باید ایستاده بمانید.

در نظر داشته باشید که افراد صندلی های خالی را به شما نشان می دهند و مشخص می شود که جای اصلی شما کجا است. در نظر داشته باشید که در این کشور هرگز نباید زودتر از میزبان غذا را آغاز نمایید.

گاو بازی بخشی از فرهنگ کشور اسپانیا محسوب می شود که البته یک سنت قدیمی و بسیار محبوب است. این بازی بسیار خطرناک است و پیشنهاد می کنیم اگر از قوانین آن اطلاع درستی ندارید فاصله خود را از گاوها رعایت نمایید.

خرافات در اسپانیا

خرافات مردم کشور اسپانیا عبارتند از:

  • گربه در کشور اسپانیا نشانه بدشانسی است و در خیابان های این کشور کمتر گربه دیده می شود.
  • در صورتی که در شب های زمستانی در این کشور صدای زوزه سگ شنیده شود در تمام عمر خود ترس از مرگ خواهید داشت.
  • در این کشور زوج های جوان سعی می کنند پیش از ازدواج طالع بینی نمایند تا مشخص شود که آیا طالعشان با هم سازگار است یا خیر.
  • تکان ناگهانی چشم در این کشور نشانه خوبی ندارد.
  • مردم کشور اسپانیا در زمان خورشید گرفتگی نباید چیزی بخورند.
  • در صورتی که فرد دچار سکسکه شود یعنی کسی به فکر او است.

آیا زندگی در اسپانیا خوب است

عقاید رفتاری مردم اسپانیا

انواع ویزا و انواع اقامت در اسپانیا

ویزای مختلفی برای مهاجرت به کشور اسپانیا وجود دارد. برخی از افراد مهاجرت به کشور اسپانیا از طریق سرمایه گذاری را انتخاب می کنند.

در این روش افراد باید بتوانند از سرمایه کافی برخوردار باشند و سعی کنند به سادگی گردش مالی خوبی ارائه دهند و به طور کلی تایمی که نیاز است بتوانید ویزای این کشور را به اقامت دائم تبدیل نمایید، اغلب سه سال اعلام شده است.

مهاجرت به کشور اسپانیا از طریق ویزای تحصیلی از دسته مواردی محسوب می شود که برای جوانان بسیار عالی است. در نظر داشته باشید که در این روش به طور کلی افراد می توانند با هزینه های مناسب روال مهاجرت به کشور اسپانیا را به نتیجه برسانند.

برخی از افراد مهاجرت به کشور اسپانیا از طریق ویزای کاری را انتخاب می کنند که دارای روال بسیار دشواری است، در نظر داشته باشید که به طور کلی شما برای ورود به کسب و کار در این کشور باید تخصص خوبی داشته باشید. تخصص شما در این مسیر بسیار مهم است و نیاز به مجاب کردن کارفرما است.

مهاجرت به کشور اسپانیا از طریق ویزای ازدواج یکی دیگر از روش هایی است که پیش روی افراد قرار گرفته است، در نظر داشته باشید که شما برای اخذ ویزای ازدواج باید با یک تبعه اسپانیایی به مدت 5 سال زندگی نمایید.

برخی از افرادی که مهاجرت به کشور اسپانیا از طریق کارآفرینی را انتخاب کرده اند می توانند به سادگی یک فضای خوب ایجاد نمایند، در نظر داشته باشید که شما برای مهاجرت به این کشور نیاز است که بتوانید ایده خوبی داشته باشید و ایده شما توجیه اقتصادی خوبی داشته باشد.

اجاره خانه در شهر مادرید کشور اسپانیا عموماً گران است و افرادی که مهاجرت به کشور اسپانیا از طریق ملک را انتخاب می کنند باید بودجه خوبی داشته باشند.

حتماً بخوانید:
زندگی در اسپانیا چقدر هزینه دارد؟

زندگی در اسپانیا چقدر هزینه دارد؟

هزینه های زندگی در اسپانیا در مقایسه با دیگر کشور های اروپای غربی به مراتب کمتر است که باعث میشود این کشور گزینه خوبی برای سفر و مهاجرت باشد. شرایط…

مراحل و شرایط اخذ اقامت در اسپانیا

بهترین راه برای اخذ اقامت برای همراه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در این کشور می تواند بر اساس ثبت شرکت صورت بگیرد و یا به صورت بودجه مالی در پروژه های عمومی دولت باشد.

در هر صورت شما برای اخذ اقامت اسپانیا باید روال سرمایه گذاری بسیار دقیقی داشته باشید. شرایط اقامت کشور اسپانیا با سرمایه گذاری به طور دوره ای تغییر می کند این در حالی است که افراد برای اقامت خود باید از ویزای همراه استفاده نمایند.

یک اصل مهم دیگر این است که می بایست یک دوره یک ساله (گاهاً شش ماهه) از مهاجرت شما به کشور اسپانیا گذشته باشد تا بتوانید به نتیجه خوبی دست یابید. در نظر داشته باشید که مراحل و شرایط برای اقامت در کشور اسپانیا پیچیده تر از قبل شده است.

یعنی فرد باید در ابتدا ثابت نماید که خود مهاجرت خوبی داشته است و سپس نیاز به گردش مالی های گسترده است که ثابت شود می تواند از پس هزینه همسر و فرزندان خود برآید.

اینطور که مشخص است همسر شما به عنوان همراه تنها در صورت داشتن مجوز کار اجازه کار کردن در کشور اسپانیا را دارد و شما موظف هستید همسر و فرزند خود را بیمه نمایید. هزینه زندگی در کشور اسپانیا به طور دوره ای تعیین می شود.

اخذ اقامت اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه های خوراک و اجاره مسکن، بیشترین میزان هزینه های زندگی در اسپانیا را به خود اختصاص داده اند. از همین رو در صورت پیدا کردن محل مناسب برای زندگی و مدیریت هزینه های خوراک، می توان با هزینه های بسیار پایین در این کشور به زندگی پرداخت. متوسط هزینه های زندگی در این کشور بین ۷۵۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه در نظر گرفته می شود.

کم هزینه ترین شهرهای اسپانیا

با داشتن سبک زندگی عالی، شهرهای ارزان قیمت و فراوانی مشاغل آموزش انگلیسی، اسپانیا یکی از محبوب ترین کشورها برای هر کسی است که به دنبال زندگی در خارج از کشور است.

مادرید و بارسلونا هر دو مقصد بسیار محبوب هستند اما با وجودی که آنها به اندازه سایر شهرهای بزرگ اروپایی یا آمریکای شمالی گران نیستند، طبق استانداردهای اسپانیایی کمی گران قیمت هستند. در این بخش سه شهر ارزان قیمت برای زندگی در اسپانیا وجود دارد که همچنین دارای زندگی با کیفیت بالا می باشند را معرفی می نماییم.

ردیفنام شهرمیزان متوسط هزینه
1سویل۹۰۰ یورو
2لاس پال ماس۹۰۰ یورو
3مورسیا۸۷۵ یورو

پر هزینه ترین شهرهای اسپانیا

متناسب با هزینه های بالای زندگی در شهرهای اسپانیا، موقعیت های کاری و امکانات بیشتر بهداشتی و رفاهی هم در انتظار مردم آن شهر می باشد. از همین رو به صرف این موضوع که هزینه های زندگی در شهرهایی مثل مادرید، سن سباستین و بارسلون زیاد می باشد، پس برای شهرهای دیگر اقدام شود، نتیجه گیری صحیحی نیست.

ردیفنام شهرمیزان متوسط هزینه زندگی
1مادرید۱۲۰۰ یورو
2سن سباستین۱۱۷۵ یورو
3بارسلون۱۱۰۰ یورو

تفاوت زندگی در اسپانیا با ایران

به طور حتم شرایط زندگی در هر کشور از جنبه های مختلفی نظیر شرایط اقتصادی، کیفیت زندگی، فرهنگ و آداب و رسوم، شرایط سیاسی، آزادی های اجتماعی، امکانات رفاهی و … متفاوت خواهد بود. کشور اسپانیا به واسطه مهاجرپذیر بودن، بسیار خونگرم و مهمان نوازند.

یکی از مهم ترین تفاوت های زندگی در اسپانیا و ایران مبحث هزینه های زندگی و قدرت خرید مردم در این دو کشور می باشد. به صورت کلی هزینه های زندگی در اسپانیا ۴۶ درصد بیشتر از ایران می باشد.

  • قیمت اجاره در اسپانیا ۶۶٫۳۸ درصد از ایران بالاتر است.
  • قیمت رستوران در اسپانیا ۱۴۵٫۹۹ درصد از ایران بالاتر است.
  • قیمت مواد غذایی در اسپانیا ۵۵٫۶۴ درصد از ایران بالاتر است.

هزینه زندگی در اسپانیا

زندگی در اسپانیا چقدر هزینه لازم دارد ؟

معایب زندگی در اسپانیا

افراد از روش های مختلف از جمله ویزای تحصیلی، کاری، تمکن مالی و یا ازدواج وارد کشور اسپانیا می شوند. این افراد برای یک مدت مشخص و یا به صورت دائم قصد زندگی در اسپانیا را دارند. آشنایی با چالش های ممکن در حین زندگی، کمک شایانی به این دسته از افراد می کند تا با آگاهی بیشتر برای آن اقدام نمایند.

1. سختی کار پیدا کردن در اسپانیا

یکی از بزرگترین چالش های پیش روی مهاجران، پیدا کردن کار مناسب در کشور اسپانیا می باشد. با توجه به رکود اقتصادی کشور اسپانیا به همراه نرخ بالای بیکاری در این کشور، پیدا کردن کار با دشواری همراه است.

از همین رو باید این نکته را در نظر گرفت که اقدام از روش ویزای کار به صورت محدود امکان پذیر می باشد. لازم به ذکر در صورت اقدام از روش تحصیل می بایست هزینه های یک سال اول را به همراه داشته باشید تا در صورت پیدا کردن کار بتوان بخشی از هزینه های زندگی را تامین نمود.

2. اهمیت زبان اسپانیایی

در تمامی کشورهای غیر انگلیسی زبان، دانش زبان کشور مورد نظر حائز اهمیت می باشد. کشور اسپانیا از این قاعده مستثنی نیست و افراد در صورت دانش زبان اسپانیایی، شرایط مناسبی را برای زندگی در اسپانیا خواهند داشت. اهمیت زبان اسپانیایی در پیدا کردن کار و تعامل با افراد جامعه به وضوح قابل رویت است.

3. هزینه های بالای خرید ملک در اسپانیا

اگرچه ممکن است هزینه های اجاره شما در اسپانیا ارزان تر باشد، خرید ملک داستانی کاملاً متفاوت است. متوسط ​​قیمت هر متر مربع در بارسلونا می تواند ۶۰۰۰ یورو باشد، به این معنی که برای یک آپارتمان ۵۰ متر مربعی ۳۰۰۰۰۰ یورو پرداخت می کنید. هزینه در شهر مادرید به مراتب از میزان عنوان شده، بالاتر می باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits