دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
5 راه متداول مهاجرت به استرالیا
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
در این مقاله سعی کرده ایم به طور مختصر به پنج راه اصلی دریافت ویزاهای رایج استرالیا و شرایط ظوابط آنها اشاره کنیم.

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزاهای متعددی امکان پذیر است و بسته به نوع ویزا ممکن است داشتن مدرک زبان، تمکن مالی و یا داشتن خویشاوند نزدیک در استرالیا برای مهاجرت به این کشور ضروری باشد. در این مقاله سعی کرده ایم به طور مختصر به پنج راه اصلی دریافت ویزای استرالیا اشاره کنیم.

۱- مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص

حدود ۷۰ درصد کل ویزاهای صادر شده استرالیا در سال، ویزاهای مهارتی هستند. شرایط کلی برای ویزاهای مهارت استرالیا از قرار زیر است:

  • داشتن بین ۱۸ تا ۴۵ سال سن
  • مهارت کافی در زبان انگلیسی
  • مهارت در یکی از مشاغل مورد نیاز استرالیا
  • کسب حداقل ۶۵ امتیاز که بر حسب فاکتورهایی مانند سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار و سطح زبان انگلیسی متقاضی و همسر وی محاسبه میشود

ویزاهای مهارت استرالیا

الزام مدرک زبان: حداقل نمره آیلتس ۶ در همه مهارتها

الزام تمکن مالی یا خویشاوندان نزدیک: خیر، ولی داشتن خویشاوند نزدیک در استرالیا میتواند امتیازآور باشد.

۲- مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری استرالیا راهی متداول برای مهاجرت ایرانیان به استرالیا است. معمولترین و آسانترین نوع ویزای سرمایه گذاری استرالیا، ویزایی چهارساله است که در صورتی که دارنده ویزا به تعهدات خود برای سرمایه گذاری در استرالیا عمل کند، ویزای موقت به دائم تبدیل میشود.

این ویزا مختص افرادی است که دارای کسب و کاری ثبت شده در ایران (یا هر کشور دیگری) هستند و تمایل دارند در استرالیا سرمایه گذاری کنند. مزیت اصلی این ویزا، عدم نیاز به مهارت زبان انگلیسی و عیب آن، هزینه های نسبتا بالا برای ارسال درخواست ویزا است.

شرایط اولیه برای دریافت ویزای سرمایه گذاری

  • سن کمتر از ۵۵ سال
  • حداقل دو سال سابقه فعالیت با جواز کسب یا روزنامه رسمی
  • اموال منقول و غیر منقول به ارزش حداقل ۲.۵ میلیارد تومان
  • دادن تعهد برای سرمایه گذاری در استرالیا به مبلغ حداقل ۲۰۰ هزار دلار استرالیا

شرایط ویزای سرمایه گذاری استرالیا

الزام مدرک زبان: مدرک زبان برای این ویزا الزامی نیست.

۳- تحصیل در استرالیا

شرایط کلی تحصیل در استرالیا از قرار زیر است:

  • داشتن مدرک زبان انگلیسی مطابق رشته و مقطع تحصیلی
  • اثبات داشتن توانایی مالی برای تامین مخارج زندگی و تحصیل در استرالیا
  • سن مناسب برای مقطع تحصیلی مورد نظر

الزام مدرک زبان : حداقل نمره آیلتس ۴.۵

الزام تمکن مالی: نیازمند تمکن مالی خوب است.

۴- ویزای توریستی استرالیا

ویزای توریستی استرالیا صرفا ۳ ماهه است و فقط برای افرادی صادر میشود که بتوانند ثابت کنند بازدید کننده موقت هستند و قصد ندارند از طریق غیر قانونی در استرالیا بمانند.

مزیت دریافت ویزای توریستی استرالیا برای دریافت اقامت این کشور، داشتن شانس برای پیدا کردن کار است که به واسطه آن میتوان برای اقامت دائم این کشور اقدام کرد.

دریافت این ویزا برای ایرانیان فقط در موارد زیر امکان پذیر است:

  • بازدید از اقوام نزدیک در استرالیا و یا
  • داشتن سابقه سفر بسیار خوب و اثبات قصد سیاحت در این کشور و یا
  • ثبت نام برای شرکت در امتحانات تخصصی در استرالیا

ویزای توریستی استرالیا

الزام تمکن مالی یا داشتن خویشاوند نزدیک در استرالیا

اثبات داشتن توانایی مالی برای دریافت ویزای توریستی الزامی است. داشتن خویشاوند نزدیک هم در استرالیا الزامی نیست ولی میتواند کمک زیادی به دریافت ویزای توریستی کند.

۵- ویزاهای خویشاوندی استرالیا

ویزاهای خویشاوندی استرالیا شامل ویزاهایی هستند که نیاز به داشتن عضوی از خانواده در کشور استرالیا دارند. این عضو میتواند پدر یا مادر، خواهر یا برادر، فرزند، نامزد یا همسر، و حتی در مواردی فامیل دورتر هم باشد. انواع مختلف این ویزاها از قرار زیر هستند:

ویزاهای خویشاوندی استرالیا

ویزاهای والدین

افرادی که تابعیت یا اقامت دائم استرالیا را دارند میتوانند تحت شرایطی، برای والدین خود درخواست ویزای دائم کنند.

ویزای نامزدی استرالیا

این ویزا مختص متقاضیان خارج از استرالیا است و شرط اصلی آن، ازدواج متقاضی ویزا با فرد حامی به فاصله ۹ ماه بعد از دریافت ویزای نامزدی است. شخص اسپانسرکننده باید شهروند استرالیا یا مقیم دائم استرالیا باشد.

ویزای ازدواج استرالیا

برای این ویزا، فرد متقاضی باید از طریق همسر خود (که باید شهروند استرالیا یا مقیم دائم استرالیا باشد) مورد حمایت یا اسپانسرشیپ قرار گیرد.

ویزای صادر شده در ابتدا دو سال اعتبار دارد و چنانچه روابط دو نفر پس از اتمام دوره ویزای موقت همچنان پابرجا میشود، امکان درخواست ویزای دائم وجود خواهد داشت.

ویزاهای فرزندان

ویزاهای فرزندان استرالیا، مختص افرادی هستند که یکی از والدین آنها حق اقامت دائم یا شهروندی کشور استرالیا را دارد.

5 راه متداول مهاجرت به استرالیا

ترجمه مدارک برای استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا نیاز به ترجمه ناتی دارید که مختص کشورهای استرالیا و نیوزلند است و توسط مترجمین تائید شده سازمان ناتی استرالیا انجام میشود. مدارک ترجمه شده توسط مترجمین ناتی نیازی به تاییدات رسمی مقامات دیگر ندارند و قابل ارائه به تمامی مراجع در استرالیا و نیوزلند هستند. مزایای ترجمه ناتی نسبت به ترجمه رسمی عادی از قرار زیر است:

  • با مهر ناتی دیگر لزومی به تائید ترجمه توسط مراجع رسمی نخواهد بود و نیازی به پرداخت هزینه های اضافه جهت تایید مدارک نیست.

  • دریافت تاییدات رسمی ترجمه در ایران مستلزم صرف حداقل چند روز کاری است که به ساعات کار سازمانهای دولتی ایران بستگی دارد. این در حالی است که برای امور ترجمه استرالیا، صرفا مهر ناتی مترجم برای دادن اعتبار به مدارک کفایت خواهد کرد.

ویزا استرالیا

  • با استفاده از مهر ناتی، امکان تائید مدارکی که در حالت عادی توسط مراجع رسمی قابل تائید نیستند وجود خواهد داشت. به طور مثال، ترجمه ناتی دانشنامه و ریزنمرات نیازی به تایید مدارک تحصیلی توسط دانشگاه ندارند و صرفا وجود مدارک صادرشده توسط دانشگاه برای ترجمه کفایت خواهد کرد.

  • مشتریان نیازی به مراجعه حضوری به دارالترجمه ندارند و ارسال مدارک از طریق واتس اپ، تلگرام یا ایمیل برای ترجمه ناتی امکان پذیر است.

دارالترجمه امیرشاهی علاوه بر خدمات ترجمه ناتی برای استرالیا، سابقه ای طولانی در خدمات ترجمه رسمی دادگستری و همینطور ترجمه ناجیت( مختص کانادا و آمریکا) دارد. مشتریان ما میتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفتر، به صورت آنلاین سفارش ترجمه رسمی خود را ثبت کنند و از خدمات پیک رایگان برای ارسال و تحویل مدارک استفاده کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits