دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شرایط سرمایه گذاری در سوئد
0
زمان مطالعه: 10 دقیقه
سرمایه گذاری در سوئد و شرایط مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری، قوانین مهاجرتی در سوئد از طریق سرمایه گذاری و روش های متعدد سرمایه گذاری در این مقاله به صورت علمی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

سرمایه گذاری در سوئد

اگر قصد مهاجرت به سوئد و راه‌اندازی کسب‌و‌کاری به‌منظور اخذ اقامت دائم را دارید، هم باید سرمایهٔ کافی در اختیار داشته و هم‌ بتوانید در مدت اقامت در بازهٔ زمانی تعیین‌شده توسط ادارهٔ مهاجرت، بدون استفاده از کمک‌های دولتی، زندگی خود و فرزندان و به‌طور کلی خانواده‌تان را تأمین کنید.

برای افرادی که به‌ قصد زندگی در سوئد بیش از ۹۰ روز را در این کشور سپری می‌کنند، کارت اقامت موقت صادر می‌شود.

آنها با این کارت قادرند تا در کشورهای عضو شنگن تردد کنند. در این مدت دولت هیچ کمکی نخواهد کرد و این شما هستید که باید هزینه‌های خود و خانواده را پوشش دهید.

سرمایه گذاری در سوئد و شرایط عمومی آن

سرمایه گذاری در سوئد دارای روش های متعددی می باشد و در صورتی که متقاضیان بتوانند مسیر را درست انتخاب کنند قادر خواهند بود از این طریق اقامت سوئد را به دست آورند، اما قبل از آن به بررسی شرایط کشور سوئد خواهیم پرداخت.

سوئد کشوری است در شمال قاره اروپا که در حوزه اسکاندیناوی واقع شده است. این کشور در همسایگی کشورهایی نظیر دانمارک، فنلاند و نروژ قرار دارد.

از کشور سوئد به عنوان بزرگترین کشور اسکاندیناوی و پنجمین کشور بزرگ در قاره اروپا نام برده می شود. این کشور دارای مساحتی بالغ بر ۴۵۰.۲۹۵ کیلومتر مربع می باشد که بیش از ۱۰ میلیون جمعیت دارد.

البته قابل ذکر است که از نظر شرایط عمومی و شرایط جوی تنها قسمتی (۳۰ درصد ) از این کشور قابل سکونت می باشد.

سرمایه گذاری در سوئد تنوع زیادی دارد و بنابراین مردم این کشور می‌توانند از طریق ثبت شرکت، خرید سهام، خرید ملک و مسائل دیگری از این قبیل اقدام به سرمایه گذاری کنند.

اما سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در سوئد نیاز به ارائه یک طرح تجاری قوی می باشند و باید با ارائه این طرح نشان دهند که قرار است در سوئد اشتغال زایی نموده و منفعت هایی برای جامعه این کشور را خواستار می باشند.

فلذا پیشنهاد می گردد قبل از هر اقدام جدی جهت سرمایه گذاری در سوئد با مطالعه و کسب دانش در باب سرمایه گذاری در این کشور تسلط کافی به شرایط آن داشته باشید و بتوانید توانایی خود را در این زمینه ارتقا دهید.

سرمایه گذاری در سوئد

شرایط سرمایه گذاری در سوئد

سرمایه گذاری در سوئد و اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری

به طور کلی می‌توان گفت سرمایه گذاری در سوئد و اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی نظیر اتریش، آلمان، اسپانیا، یونان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی سخت گیرانه تر و به عبارتی دشوار تر می باشد.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که سرمایه گذاری در سوئد برای اکثر افراد خارجی و سرمایه‌گذاران خارجی امکان پذیر می باشد، اما تمامی روش های سرمایه گذاری در سوئد منتج به اخذ اقامت در این کشور نخواهد شد.

به طور مثال، سرمایه‌گذاران خارجی قادر به سرمایه‌ گذاری در املاک و مستغلات و سرمایه گذاری در اوراق قرضه در کشور سوئد خواهند بود اما این موضوعات منجر به اخذ اقامت آنان در کشور سوئد نمی‌شود.

اشخاصی که مایل به دریافت ویزای سرمایه گذاری در سوئد می باشند و قصد دارند از آن طریق اقامت کشور سوئد را به دست آورند، می توانند با ثبت شرکت طبق اصول بیان شده از سمت دولت و اداره مهاجرت در ابتدا یک اقامت ۲ ساله به دست آورند و برای تمدید اقامت ( به مدت 2 سال دیگر) می بایست شرکت را به صورت پویا و فعال نشان دهند.

سرمایه داران خارجی می توانند به واسطه ثبت شرکت و کارآفرینی در سوئد در خواست اقامت دهند و از این طریق اجازه دارند همسر و فرزندان زیر 18 سال را به همراه داشته باشند.

شایان ذکر است که همراه سرمایه گذاران خارجی اجازه کار در سوئد نخواهند داشت و این یکی از نقاط منفی در این کشور تلقی می شود.

سرمایه گذاران خارجی که بتوانند به مدت 4 سال شرکت خود را فعال و پویا نگه دارند می توانند بعد از سال 4 اقامت دائم خود را به دست آورند و در سال ششم در خواست خود را مبنی بر کسب پاسپورت سوئدی به اداره مهاجرت سوئد اعطا نمایند.

سرمایه گذاری در سوئد

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در سوئد

سرمایه گذاری در سوئد از طریق ثبت شرکت در سوئد

یکی دیگر از طریق سرمایه گذاری در سوئد، ثبت شرکت در این کشور می باشد.

البته سرمایه‌گذارانی که قصد کسب اقامت از طریق ثبت شرکت در سوئد را دارند در صورتی که بتوانند به صورت اصولی و با تکیه بر قواعد و قوانین مهاجرتی و طبق مواردی که دولت سوئد اعلام کرده شرکت را ثبت نمایند تا این امر می‌تواند منجر به اقامت کشور سوئد شود.

لازم به ذکر است که افراد جهت سرمایه گذاری در سوئد از طریق ثبت شرکت، با هدف اخذ اقامت نیاز به یک طرح تجاری قوی و یا استرونگ بیزینس پلن که مبنی بر ایجاد منافع مالی و اقتصادی در آن کشور می باشد خواهند داشت. از دیگر ملزومات کسب اقامت در سوئد از طریق ثبت شرکت در این کشور می توان به سابقه کاری مرتبط (حداقل ۲ سال) اشاره کرد.

در باب هزینه ها و سرمایه مورد نیاز جهت ثبت شرکت در سوئد می توان به هزینه اول جهت ثبت شرکت در سوئد گه معادل ۱۵۰ هزار کرون سوئد و سرمایه اولیه معادل ۶۰۰ هزار کرون سوئد می باشد، اشاره کرد.

سرمایه گذاران خارجی باید دقت داشته باشند که تنها و درصورت ارائه طرح تجاری قوی می توانند.

اقامت دائم سوئد را به دست آورند، چرا که اداره مهاجرت سوئد با تائید طرح تجاری وی در ابتدا یک اقامت ۲ ساله به شخص و خانواده ایشان اعطا می کند و با بررسی شرایط شرکت و سود ده بودن آن پس از ۲ سال اقدام به تمدید اقامت آنان می کند.

با بررسی بیشتر در باب ثبت شرکت در سوئد و با آگاهی بیشتر از جزئیات و روند ثبت شرکت در سوئد و ارائه طرح تجاری قوی می توان گفت دیگر کشورهای تراز اول نظیر کانادا، اتریش و آلمان از شرایط مطلوب تری برخوردار هستند و متقاضیان می توانند از طریق ثبت شرکت و یا از طریق کار شرکت و یا از طریق بلوکارت اقامت خود را به دست آورند.

مشاغل کوچک شخصی

این شکل از شرکت برای افرادی طراحی شده است که می خواهند یک تجارت نیمه وقت داشته باشند و یا اوقات فراغت خود را با هدف کسب سود پر کنند. به عنوان مثال مشاورین و یا فریلنسرها در این دسته قرار می گیرند. این شرکت نباید کارمند داشته باشد و گردش مالی آن نباید بیش از ۵۰۰۰۰ کرون در سال باشد.

مالکیت اختصاصی

در این حالت صاحبان سهام نسبت به شرکت مسئولیت کامل دارند و در صورت داشتن کارمند یا مشارکت تجاری،‌ در مراجع مالیاتی ثبت خواهند شد.

مشارکت عمومی

در این نوع ثبت شرکت حداقل به دو عضو موسس نیاز است. همه اعضا در قبال تعهدات شرکت کاملا مسئول هستند.

شرکت محدود خصوصی

فقط به یک سهامدار واحد نیاز دارد که الزامی ندارد شهروند دانمارکی باشد. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ۴۰۰۰۰ کرون دانمارک است.

شرکت محدود عمومی

حداقل سرمایه در این نوع ثبت شرکت ۴۰۰۰۰۰ کرون دانمارک است. سهامداران شرکت مسئولیتی در قبال تعهدات شرکت ندارند و سهام را می توان به صورت عمومی داد و ستد کرد و یا با اعضای شرکت به اشتراک گذاشت.

ثبت شرکت در سوئد

شرایط ثبت شرکت در سوئد

سرمایه گذاری در سوئد از طریق خرید اوراق قرضه دولتی در سوئد

سرمایه داران می توانند از طریق خرید سهام و خرید اوراق قرضه دولتی در سوئد اقدام به سرمایه گذاری در این کشور نمایند اما این بدان معنا نمی باشد که سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی و خرید سهام شرکت های سوئدی و اهدای مبالغی به دولت سوئد منجر به اخذ اقامت آنان در این کشور شود.

با این حال متقاضیان برای سرمایه گذاری بر روی شرکت های سوئدی و خرید سهام اوراق قرضه دولتی سوئد باید دقت ویژه ای داشته باشند و از شرایط شرکت، نحوه پرداخت مالیات آن، بدهی و … اطلاعات کافی را به دست آورند .

بعد از آن اقدام به انتقال سرمایه نمایند. از دیگر موارد مهم قابل تاکید اشاره به این موضوع می باشد که متقاضیان و سرمایه داران خارجی تنها می توانند 51 درصد سهام شرکت های سوئدی را خریداری نمایند.

اوراق قرضه دولتی در سوئد

خرید سهام و خرید اوراق قرضه دولتی در سوئد

سرمایه گذاری در سوئد و مزایای آن

سوئد یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در جهان است که به رغم این موضوع میزان ورود مستقیم سرمایه در بین سال ‌های ۲۰۱۳ الی ۲۰۱۶ افزایش چشم گیری داشته است اما روند نزولی سالانه سبب گردید که در سال ۲۰۱۸ میزان سرمایه ورودی به داخل سوئد ۱۱.۱ میلیارد دلار برآورد شود.

به طور کلی می‌توان گفت که کشور اروپایی یعنی هلند لوکزامبورگ و انگلیس از بزرگترین سرمایه گذاران در سوئد محسوب می شود که به طور تقریبی ۴۵ درصد از کل سهام سرمایه گذاری در سوئد را تشکیل داده‌اند.

علیرغم وضعیت نامطلوب بین المللی کشور سوئد توانسته با جذب نیروی کار متخصص و ماهر چند زبانه شرایط خود را از نظر قدرت سرمایه و سرانه مالی در رده های بالا حفظ نماید.

دولت سوئد توانسته با ایجاد فناوری‌های جدید و نوآورانه و تغییر در رژیم مالیاتی برای افراد کارآفرین، از استقبال سرمایه داران خارجی بهره مند شود.

به همین دلیل دولت سوئد توانست طی شواهدی از کیفیت فضای کسب و کار در اکثر لیست های سرمایه گذاری بین المللی در درجات بالا قرار گیرد.

در شاخص اعتماد به نفس جهت سرمایه گذاری های مستقیم در سال ۲۰۱۹ توانست رتبه ۱۵ در جهان را اذان خود کند.

همین طور به عنوان شاخص جهانی نوآوری در سال ۲۰۱۹ رتبه دوم را در جهان کسب کرد.

سرمایه گذاری در سوئد

سرمایه گذاری در سوئد و معایب آن

سرمایه گذاری در سوئد معایبی نیز دارد که در این بخش به آن خواهیم پرداخت. از نقاط ضعف جهت سرمایه گذاری در سوئد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه های بالا برای کار
  • قوانین سخت گیرانه کار و در اولویت قرار دادن و حمایت از کارگران
  • تنش در بازار مسکن
  • نرخ مالیات بر درآمد و شرکت نسبت به دیگر کشورهای اروپایی
  • عدم سهولت در ایجاد یک کسب و کار نوین و راه اندازی شرکت در کشور سوئد
  • عدم اخذ اقامت از طریق خرید ملک

همواره دولت سوئد در تلاش هست با ایجاد اقدامات جدید و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران خارجی شرایط را برای ورود سرمایه به داخل سوئد افزایش دهد.

در این راستا سعی کرده با آزاد سازی تدریجی در بخش های مهم اعم از حمل و نقل، ارتباط از راه دور، ارائه خدمات مالی و … اعتماد سرمایه گذاران خارجی را به سمت خود جلب نمایند.

بیشتر بخوانید :

هزینه زندگی در سوئد چقدر است؟

فرایند اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج چگونه است ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits