دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شرایط و قوانین مهاجرت به هلند از طریق ازدواج
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
یکی از روش های مهاجرت به هلند و دریافت اقامت، مهاجرت از طریق ازدواج است. در این مطلب قصد داریم شما را با شرایط و مراحل مهاجرت به هلند از طریق ازدواج آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

مهاجرت به هلند از طریق ازدواج چگونه است ؟

اخذ اقامت هلند از طریق ازدواج به عنوان یکی از راه های مهاجرت قانونی به هلند تعریف شده است. بسیاری از مهاجران کشورهای خارجی از جمله ایران، ازدواج را برای مهاجرت به هلند انتخاب می کنند.

شاید در نگاه اول راهی ساده به نظر آید ولی طبق قوانینی که در سال های اخیر در امر مهاجرت به هلند وضع شده است، می توان گفت مهاجرت به هلند از طریق ازدواج دارای شرایط پیچیده ای است که بدون داشتن وکیل مهاجرتی و ثبت مدارک توسط موسسه حقوقی مهاجرتی امکان پذیر نمی باشد.

راحت ترین راه مهجرت به هلند

اقامت و مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

شرایط و قوانین مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

برای اخذ اقامت هلند از طریق ازدواج، لازم است نسبت به اخذ مجوز اقامت MVV اقدام کنید. این مجوز به شما اجازه می دهد که به مدت 90 روز یا بیشتر در هلند اقامت داشته باشید و درخواست ازدواج تان با شخصی که تابعیت کشور هلند را داراست، ثبت کنید.

البته کشور های عضو اتحادیه اروپا نیازی به اخذ مجوز MVV ندارند. این شرط تنها برای کشورهایی مانند ایران است که متقاضیان مهاجرت باید مجوزهایی را کسب و اصول و شرایط خاصی را رعایت کنند.

اخذ تابعیت هلند از طریق ازدواج شرایط خاص خود را دارد، به این صورت است که؛ شخصی که تابعیت هلند را دارد فرقی نمی کند مرد باشد یا زن، در هر صورت با ازدواج با این شخص به شما تابلیت هلند داده می شود.

البته باید بدانید این اتفاق زمانی می افتد که با شخص ساکن هلند حداقل دوسال آشنایی و رابطه داشته باشید و مدارکی مانند عکس از دوسال رابطه شما موجود باشد در این صورت می توانید برای ثبت درخواست خود مدارکی را تهیه و به سفارتخانه هلند ارسال کنید تا به شما مجوز MVV تعلق گیرد.

پس از آن موظفید مراسم ازدواج خود را در کشور هلند و در ساختمان هایی که از طرف شهرداری های محلی تعیین می شوند برگزار کنید و به این ترتیب یک ازدواج ثبت شده در کشور هلند داشته باشید.

طبق قانون شما نمی توانید در صورت تاهل، به ازدواج با یک فرد هلندی بپردازید. بنابراین شرط تجرد و داشتن گواهی تجرد در صورت طلاق گرفتن، از الزامات اقامت از طریق ازدواج در هلند است.

در بسیاری از موارد، پس از مهاجرت، شخص متقاضی ملیت اصلی خود را از دست می دهد و اجازه اقامت با ملیت دوگانه را نخواهد داشت. مهاجرت به هلند از طریق ازدواج یک مورد استثنا است که شخص می تواند با ملیت دوگانه در هلند زندگی کند. البته که طبق قانون، این شخص باید در مراسم شهروندی هلند سوگند یاد کند.

ویزای پیوست به همسر هلند

مهاجرت به هلند از طریق ازدواج چه شرایطی دارد ؟

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ازدواج در هلند

مدارک لازم برای اخد اقامت هلند از طریق ازدواج عبارتند از:

  • پاسپورت
  • ارائه مدارکی جهت اثبات رابطه ی مشترک حداقل دو ساله
  • اثبات حمایت مالی از همسر
  • شرط سنی 21 سال به بالا
  • گواهی تجرد
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • مدارک شخص ساکن هلند (پاسپورت، آدرس منزل، گردش حساب بانکی جهت ساپورت مالی همسر)
  • مجوز MVV
  • عقدنامه ی محضری ثبت شده در هلند
  • پرداخت هزینه 855 یورویی برای درخواست شروندی هلند

مدارک دیگر ممکن است طبق وضعیت شخصی شما مورد نیاز باشد.

لازم به ذکر است که اگر تمامی شرایط ورود به کشور هلند را ندارید، می توانید ازدواج بین المللی خود را در کشور ثالث، کشوری که مورد قبول هلند باشد صورت دهید.

پس از اخذ اقامت دائم هلند و شهروندی هلند، وضعیت شما تغییر می کند و شما شامل حقوقی می شوید که به شرح زیر است:

  • حق گذرنامه هلندی
  • حق رای در انتخابات ملی هلند و پارلمان اروپا
  • حق پیوستن به نیروهای مسلح هلندی
  • حق شهروندی اتحادیه اروپا و سفر آزادانه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا

اقامت هلند از طریق ازدواج

برای مهاجرت به هلند از طریق ازدواج چه مدارکی لازم است ؟

مراحل مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

1. ارسال درخواست برای مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

متقاضی از ۲ طریق می تواند برای درخواست اقدام نماید:
حالت اول: پارتنر متقاضی درخواست او را در کشور هلند به اداره مهاجرت ارسال کند: در این حالت، طرفی که در کشور هلند زندگی می کند، فرم درخواست را دریافت، تکمیل و به همراه مدارک مورد نیاز از طریق پست به اراده مهاجرت کشور هلند (IND) ارسال می کند.

پس از دریافت درخواست، اداره مهاجرت نامه ای ارسال کرده که در آن نحوه پرداخت هزینه مشخص شده است.

حالت دوم: متقاضی از طریق سفارت هلند در کشور خود اقدام نماید. در این حالت، متقاضی درخواست خود را از طریق سفارت هلند در کشور خود ارسال می کند.

سفارت، درخواست شخص را به اراده مهاجرت کشور هلند (IND) ارسال می کند. پس از دریافت درخواست، اداره مهاجرت نامه ای ارسال کرده که در آن نحوه پرداخت هزینه مشخص شده است.

2. دریافت رسید و چک کردن وضعیت درخواست برای مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

زمانی که درخواست متقاضی توسط اداره مهاجرت کشور هلند دریافت شود، تائیدیه ای برای پارتنر شخص که در هلند زندگی می کند ارسال می شود. در این نامه، اطلاعاتی نظیر تاریخ دریافت درهواست توسط اداره مهاجرت و مدت زمان بررسی درخواست ذکر می شود.

چنانچه نقص مدرک وجود داشته باشد، اداره مهاجرت از طریق نامه ای این موضوع را به اطلاع متقاضی مش رساند. متقاضی می بایست کلیه مدارک مورد نیاز را در زمان مقرر ارسال کند.

3. تصمیم گیری در رابطه با درخواست مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

به طور کلی، فرایند بررسی درخواست ها توسط اداره مهاجرت ۹۰ روز به طول می انجامد. اداره مهاجرت بررسی می کند که آیا متقاضی و پارتنر او کلیه شرایط لازم برای دریافت اجازه اقامت کشور هلند را دارند یا خیر.

چنانچه متقاضی یا پارتنر او قادر به احراز شرایط مورد نیاز را نباشند، درخواست آن ها مبنی بر دریافت اجازه اقامت رد شده و از طریق نامه ای رسمی به اطلاع آن ها خواهد رسید.

البته حق اعتراض محفوظ است. در صورتیکه متقاضی یا پارتنر او شرایط مورد نیاز را احراز نمایند، اجازه اقامت (mvv) برای آن ها صادر خواهد شد.

4. دریافت اجازه اقامت (mvv) هلند از طریق ازدواج

متقاضی اجازه اقامت هلند از طریق ازدواج را از سفارت هلند در کشور خود، دریافت خواهد کرد. پس از دریافت اجازه اقامت، شخص می بایست ظرف مدت ۳ ماه وارد کشور هلند شود.

برای دریافت اجازه اقامت می بایست درخواست قرار ملاقات با سفارت ارسال شود. علاوه بر این، پاسپورت شخص می بایست برای حداقل ۶ ماه پس از تاریخ دریافت اجازه اقامت اعتبار داشته باشد.

شخصی که اجازه اقامت کشور هلند را داشته باشد، می تواند بدون هیچ محدودیتی به سایر کشورهای عضو شنگن مسافرت کند.

5. سفر به هلند از طریق ازدواج

زمانیکه شخص اجازه اقامت را دریافت کند، می تواند به کشور هلند سفر کند. همانگونه که در پاراگراف قبلی نیز اشاره شد، شخص می بایست ظرف مدت ۳ ماه وارد کشور هلند شود. اجازه اقامت به صورت برچسبی بر روی پاسپورت ارائه می شود که ۲ تاریخ در آن وجود دارد:

  1. تاریخ موثر: که از این تاریخ اجازه اقامت اعتبار دارد.
  2. تاریخ انقضا: که پس از این تاریخ، اجازه اقامت دیگر اعتبار ندارد.

اقامت در هلند از طریق ازدواج

مراحل اخذ اقامت هلند از طریق ازدواج

از چه طریق می توان به هلند مهاجرت کرد ؟

نحوه اخذ اقامت و مهاجرت به هلند از طریق ویزای کار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits