دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با شرایط و قوانین مهاجرت به فنلاند
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
فنلاند یکی از کشورهای بسیار زیبا و مهاجرپذیر است. این کشور جزو شادترین کشورهای جهان محسوب می شود. با ما همراه باشید تا شما را با جدیدترین شرایط و قوانین مهاجرت به فنلاند آشنا کرده و روش های مهاجرت به این کشور را ذکر کنیم.

شرایط و روش های اقامت و مهاجرت به فنلاند چیست ؟

شرایط و روش های اقامت و مهاجرت به فرانسه موضوع مورد بحث ماست. فنلاند جز کشورهای اروپایی می باشد و هر ساله متقاضیان زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند.

فنلاند جزو اتحادیه اروپا می باشد و همچنین یکی از کشورهای عضو شنگن هم می باشد. سطح زندگی شهروندان فنلاند به دلیل اقتصاد قوی در شرایط خوبی می باشد.

شرایط و قوانین جدید اقامت و مهاجرت به فنلاند

شرایط و ضوابط برای مهاجرت به کشور فنلاند با توجه به نوع ویزای درخواستی شما متفاوت است. اگر قصد اقامت موقت دارید می توانید برای ویزای 90 روزه شنگن اقدام کنید و این ویزا را دریافت نمایید.

با سرمایه گذاری هم می توانید به کشور فنلاند مهاجرت کنید که از این نظر باید شرایط و مقررات آن را به طور کامل رعایت نمایید. یکی از ویژگی هایی که کشور فنلاند نسبت به کشور های دیگر دارد پذیرش راحت تر ویزای شینگن است.

شما اگر قصد مسافرت به کشورهای حوزه شینگن را دارید می توانید از طریق فنلاند اقدام کرده و این ویزا را دریافت نمایید و به مدت 90 روز به کشورهای این حوزه بدون محدودیت سفر نمایید. زیرا برای مسافرت به چندین کشور این حوزه فقط نیازمند ارائه درخواست ویزا به اولین کشور مقصد است.

دریافت ویزای دائم برای برخی مشاغل در کشور فنلاند امکان پذیر نیست. این مشاغل عبارتند از کارگرهای بدون تخصص، معلم های مهد کودک و همچنین آشپزها.

شهروندان اتحادیه اروپا و همچنین حوزه شینگن بدون نیاز به هیچ اجازه ای می توانند به کشور فنلاند رفته و به دنبال شغل مناسب باشند. پس از یافتن کارفرما و عقد قرارداد مورد نظر در این کشور کافیست به پلیس مهاجرت مراجعه نموده و پس از ارائه درخواست خود و طی یک جلسه با درخواست شما موافقت شده یا آن را رد می کنند.

اگر اعضای خانواده شما در کشور فنلاند زندگی می کنند شما می توانید بدون هیچ ویزای خاصی به دیدن آن ها بروید اما قانون 90 روزه همچنان برای شما پابرجاست.

آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند

چگونه می توان به فنلاند مهاجرت کرد ؟

راه های مهاجرت به فنلاند

اخذ اقامت فنلاند از طریق ویزای تحصیلی

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل بسیار آسان است و متقاضیان زیادی نیز در سراسر دنیا دارد. دانشجویان فنلاندی می توانند ۲۵ ساعت کار در هفته کار کنند. در دانشگاه های فنلاند تدریس به زبان انگلیسی انجام می گیرد.

برای گرفتن ویزای تحصیلی فنلاند باید فرد از دانشگاه مورد نظر نامه رسمی دریافت کند و سپس برای گرفتن ویزای تحصیل در فنلاند اقدام نماید. دانشگاه مورد نظر حتما باید معتبر باشد.

سپس شما باید فرم اخذ اقامت در فنلاند را پرکنید، نشان دهید که در وضعیت مالی مناسبی هستید و می توانید هزینه های تحصیلی خود را بپردازید. شما پس از اتمام تحصیل در فنلاند می توانید با پیدا کردن شغل ویزای کار در فنلاند را دریافت کنید.

به دانشجویان در حین تحصیل خانه های دانشجویی تعلق می گیرد که نسبت به خانه های شخصی قیمت مناسب تری دارند. در فنلاند مقطع دکترا 3 تا 5 سال طول می کشد، نمره مدرک آیتلس باید بالای 7 باشد و معدل نباید کمتر از 15 باشد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در فنلاند:

  • پاسپورتی که 6 ماه ضمانت دارد؛
  • برگه پذیرش از دانشگاه معتبر فنلاند؛
  • ارائه مدرک زبان معتبر؛
  • ارائه حساب بانکی خود و یا والدین برای اطمینان از تمکن مالی؛
  • بیمه درمانی معتبر.

شرایط مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل

اخذ اقامت فنلاند از طریق ویزای کار

برای مهاجرت به فنلاند از طریق کار شما باید ویزای کاری دریافت کنید. برای ویزای کار در فنلاند ابتدا باید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. در این حالت کارفرما باید اعلام کند که به این فرد نیاز دارد و می خواهد او را استخدام نماید.

بدون داشتن اجازه اقامت و با گرفتن ویزای کار فنلاند، به مدت سه ماه می توانید در فنلاند کار کنید. اگر متقاضی برای مدت حداقل ۴ سال بدون وقفه در کشور فنلاند اقامت داشته باشد، برای او اجازه اقامت دائم صادر می شود.

با گرفتن ویزای کار در فنلاند شما می توانید خانواده خود را نیز با خود به فنلاند بیاورید. اگر از کارفرمای معتبر دعوتنامه داشته باشید، اگر برای حداکثر سه ماه قراردادی رسمی برای انجام کار تدریس، ترجمه، کارشناسی و یا داوری مسابقات ورزشی داشته باشید،

اگر از تاریخ درخواست پناهندگی متقاضیان پناهندگی سه ماه گذشته باشد و یا ۶ ماه در کشور فنلاند اقامت داشته باشند، در این صورت نیازی به نیازی به تصمیم اداره کسب و کار کشور فنلاند برای اجازه اقامت نیست.

راه های مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به فنلاند از طریق کار

اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری

از چگونگی انتخاب راه های مهاجرت به فنلاند، می توان به مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری اشاره کرد. افرادی که از که دارای سرمایه هستند می توانند برای دریافت ویزا از طریق سرمایه گذاری به فنلاند مهاجرت کنند.

به دلیل وجود هزینه های زیاد، متقاضیان کمی روش سرمایه گذاری را انتخاب می کنند. ابتدا افراد از طریق ویزا تحصیلی و یا کاری به فنلاند مهاجرت می کنند. سپس نوع ویزا خود را تغییر داده و ویزا سرمایه گذاری دریافت می کنند.

قوانین مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت فنلاند از طریق ازدواج

برای مهاجرت به فنلاند از طریق ویزای ازدواج قوانین خاصی وجود دارد:

  • فرد می تواند با ازدواج با شخصی که تابعیت فنلاند را دارد، تابعیت این کشور را اخذ کند
  • فرد باید درخواست خودش را برای ازدواج به مراجعه مربوطه اعلام کند
  • فرد باید مدرکی ارائه دهد که نشان دهد در زمان درخواست اخذ ویزا مجرد می باشد
  • اگر فردی طلاق گرفته باشد، یا همسرش فوت شده باشد باید مدرکی از گواهی فوت و طلاق ارائه دهد
  • فرد باید ثابت کند که ازدواجش با تبعه فنلاندی صوری نمی باشد
  • بعد از گذشت چند سال از ازدواج فرد تابعیت کشور فنلاند را به دست می آورد

بهترین روش مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج

اخذ اقامت فنلاند از طریق تولد

همانطور که می دانید اعمال تابعیت و اخذ اقامت فنلاند از طریق تولد به دو صورت به فرد تعلق می گیرد:

  1. سیستم خون
  2. سیستم خاک

در سیستم خون تابعیت از طریق والدین به فرزند داده می شود و با سیستم خاک فرزند با تولد در کشوری، تابعیت آن را دریافت می کند. در کشور فنلاند تابعیت بر اساس سیستم خون می باشد.

اگر فرزندی در کشور فنلاند متولد شود و پدر و مادرش تابعیت کشور فنلاند را نداشته باشند، فرزند متولد شده در خاک فنلاند، تابعیت کشور را دریافت می کند و بعد از آن مادر و پد فرزند نیز تابعیت کشور فنلاند را دریافت می کنند.

اگر فرزندی در کشور فنلاند متولد شود و والدینش شهروند کشور فنلاند باشند، فرزند متولد شده آن ها نیز تابعیت کشور فنلاند را دریافت می کند.

اخذ اقامت با تابعیت دو پروسه متفاوت است و شخصی که تابعیت یا پاسپورت دارد همان شهروند است.

اقامت کاری فنلاند/ اقامت دائم فنلاند

مهاجرت به فنلاند از طریق تولد

اقامت دائم فنلاند

یکی از شرایط اخذ اقامت دائم فنلاند این است که باید مدت 5 سال در این کشور به صورت قانونی اقامت داشته باشید. شما باید در مدت سکونت در این کشور شرایطی را رعایت کنید که یکی از آن ها این است که سوء سابقه کیفری نداشته باشید.

روش اولیه ورود به کشور نیز اهمیت دارد و می تواند در روند اخذ اقامت دائم تاثیرگذار باشد.

هزینه های سفر به فنلاند و جاذبه های توریستی بی نظیر آن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits