دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سرمایه گذاری در استرالیا از چه راه هایی امکان پذیر است؟
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
شرایط اقامت از طریق سرمایه گذاری در استرالیا : در این مقاله، نگاهی دقیق تر به اقتصاد استرالیا و نحوه سرمایه گذاری در استرالیا انداخته ایم.

استرالیا یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان را دارد. از اواخر دهه 1980، دولت استرالیا تصمیم گرفت که اقتصاد کشور را بر پایه صادرات با تکنولوژی پیشرفته قرار دهد.

در نتیجه آن، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) افزایش یافت. به طوری که اقتصاد و سطح اشتغال کشور در رکود اقتصادی جهان در سال 2088 نیز افزایش داشت. با توجه به این آمار سرمایه گذاران زیادی از سراسر جهان خواهان سرمایه گذاری در استرالیا هستند. در این مقاله، نگاهی دقیق تر به اقتصاد استرالیا و نحوه سرمایه گذاری در استرالیا انداخته ایم.

مزایای سرمایه گذاری در استرالیا

استرالیا یک محیط کسب و کار و سرمایه گذاری بسیار رقابتی دارد که به وسیله سیاست های پایدار، چارچوب جامع و نزدیکی به کشورهای در حال رشد به ویژه ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بریتانیا هدایت می شود. در اینجا چند مزیت خاص برای سرمایه گذاری در استرالیا وجود دارد:

سیاست ثابت - دولت استرالیا ثبات سیاسی و کارآیی بالایی دارد. به طوری که در سال 2016 مقام 12 جهان را در عملکرد دولت داشته است.

اقتصاد پایدار - استرالیا دارای بانک های قوی و تعادل مالی بالایی است. این کشور از سال 1990 تا به امروز به طور بی وقفه رشد اقتصادی داشته است.

چارچوب قانونی جامع - شرکت های استرالیایی دارای قوانین حاکمیت قوی است که از رفتار اخلاقی، قوانین کارآمد و حفاظت از مالکیت معنوی برخوردار است.

منابع طبیعی - استرالیا دارای منابع طبیعی فراوانی است. این کشور یکی از بزرگترین تولید کنندگان ذغال سنگ در جهان است.

موقعیت جفرافیایی مناسب - این کشور همچنین در کنار سریعترین مناطق پیشرفته و رو به رشد جهان در قاره های آمریکا، اروپا و آسیا قرار دارد و به راحتی با مناطق هند - آرام ارتباط دارد.

نیروی کار ماهر - در سال 2017 استرالیا با داشتن نیروهای کار تحصیل کرده و با مهارت در رده سنی بین 25 تا 64 سال، رتبه هفتم در جهان را دارد.

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در استرالیا

خطرات سرمایه گذاری در استرالیا

علیرغم مزایای بسیاری که در این زمینه وجود دارد، سرمایه گذاری در استرالیا نیز دارای معایبی است. افزایش قیمت کالاها و آلودگی به یک نگرانی تبدیل شده است. در همین حال، کشور چین به عنوان مهمترین مصرف کننده منابع استرالیاست که در صورت کاهش تقاضا، یک بحزان جدی به وجود خواهد آمد.

در اینجا برخی از خطرات کلیدی برای سرمایه گذاری در استرالیا وجود دارد:

وابستگی به کالاها - تقاضای چین برای منابع طبیعی باعث افزایش رشد اقتصادی استرالیا بوده است.

افزایش مالیات احتمالی - استرالیا بحث مالیات منابع و مالیات های کربن را داشته است که این می تواند هزینه های انجام کسب و کار را برای بسیاری از شرکت های استرالیا را افزایش دهد.

بهترین راه برای سرمایه گذاری در استرالیا

کجا باید سرمایه گذاری کنیم و بهترین گزینه های سرمایه گذاری چیست؟ راه های مختلفی برای سرمایه گذاری در استرالیا وجود دارد، از جمله صندوق های معامله شده با مبادله (ETF) تا سپرده های رسمی آمریکا (ADRs). در حالی که ETF ها ساده ترین راه برای سرمایه گذاری هستند.

هدف از سرمایه گذاری در استرالیا این است که درآمدی مناسب به دست آورید و خطر از دست دادن پول را تا حدامکان کاهش دهید. در ادامه بهترین راه های سرمایه گذاری استرالیا ذکر شده است.

  • سرمایه گذاری نقدی

یکی از ساده ترین گزینه های سرمایه گذاری، افتتاح یک حساب پس انداز است. اگر پول خود را به صورت نقدی در حساب های پس انداز و سپرده های مدت دار سرمایه گذاری کنید، معمولا بازده کمتری دارد ولی نسبت به دیگر گزینه ها اطمینان بیشتری خواهد داشت. بیشتر حساب های پس انداز فقط سود 1٪ تا 3٪ در هر سال ارائه می دهند. سپرده های بانکی بازده بالا ندارند، اما کم خطر هستند.

حداقل سرمایه گذاری:

بسیاری از بانک ها نیاز به سپرده حداقل سپرده 5000 دلار دارند. می توانید با مقدار پول بیشتری با زمان طولانی تر، سود بیشتری را کسب کنید

  • خرید سهام

از دیگر روش های سرمایه گذاری، خرید سهام است. سرمایه گذاری در سهام به این معنی است که شما تبدیل به سهامدار یک شرکت می شوید. به طور مثال با خرید طلا از شرکت های بین المللی استرالیا، در صورت رشد سهام، سود شما نیز افزایش خواهد یافت. با این حال، اگر قیمت کاهش یابد، ارزش سرمایه گذاری شما نیز کاهش خواهد یافت.

اگر به دنبال چگونگی سرمایه گذاری در سهام هستید، با یک مشاور مالی تماس بگیرید که می تواند شما را از طریق این روند راهنمایی کند.

حداقل سرمایه گذاری:

هنگام خرید سهام، کمترین بسته قابل فروش سهام 500 دلار است - اگر می خواهید سهام یک شرکت که ارزش 5 دلار دارد را بخرید، باید حداقل 100 سهام را خریداری کنید.

  • بورس اوراق بهادار (ETF)

ETF همان بازار اصلی بورس اوراق بهادار کشور استرالیاست که روزانه با گردش مالی معادل 4.5 میلیارد دلار در فهرست 10 بازار بورس اوراق بهادار جهان قرار دارد.

حداقل سرمایه گذاری:

از آنجایی که ETF ها مانند سهام به فروش می رسند، حداقل 500 قطعه را باید خریداری کنید.

  • اوراق قرضه

اوراق قرضه یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در استرالیاست. اوراق قرضه نوعی وام است. شرکت ها و دولت ها اوراق قرضه را به سرمایه گذاران برای جمع آوری پول واگذار می کنند. اوراق قرضه به طور کلی سود بازدهی بالاتری نسبت به پول نقد و کمتر از سهام به همراه دارد.

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در استرالیا

  • سرمایه گذاری در املاک

خرید ملک سرمایه گذاری در استرالیا بسیار محبوب است. بسیاری از مردم در این بازار سرمایه گذاری کرده اند. با این حال، گران تر از هر گزینه دیگری است. این نوع سرمایه گذاری در طیف وسیعی از دارایی ها سرمایه گذاری می شود که ممکن است شامل بخش تجاری، خرده فروشی، صنعتی یا سایر بخش های مالکیت باشد. خرید ملک در استرالیا می تواند یک روش انعطاف پذیر تر و کارآمدتر برای انجام کسب و کار فراهم کند.

  • خرید طلا

طلا به عنوان یک فلز گرانبهاست که می تواند بر اساس ارزش بازار خریداری شده یا فروخته شود. بعضی از مردم برای محافظت از تورم تمایل به سرمایه گذاری در طلا دارند.

حداقل سرمایه گذاری:

برخی از انبارهای طلا مانند ABC Gold Bullion، طرح های پس انداز دارند که در آن شما تا 50 دلار در هر ماه برای طلا و نقره سرمایه گذاری می کنید.

نکات کلیدی برای سرمایه گذاری در استرالیا

  • استرالیا دارای یک اقتصاد قوی است که از بسیاری از مشکلات بازارهای نوظهور آسیا جلوگیری کرده است.
  • توصیه می کنیم قبل از سرمایه گذاری در استرالیا، خطرات احتمالی که بر قیمت کالاها و تقاضا برای منابع طبیعی وجود دارد، در نظر بگیرید.
  • سرمایه گذاران می توانند در استرالیا با استفاده از بورس اوراق بهادار، سپرده های رسمی آمریکا یا با خرید اوراق بهادار به طور مستقیم در یکی از شش بورس اوراق بهادار کشور سرمایه گذاری کنند. اما برای اکثر سرمایه گذاران، بورس اوراق بهادار ساده ترین گزینه است.

سرمایه گذاری در استرالیا از چه راه هایی امکان پذیر است؟

چگونه در استرالیا سرمایه گذاری کنیم؟

اگر علاقه مند به سرمایه گذاری در استرالیا هستید، می توانید از این نکات برای شروع استفاده کنید:

  • تحقیق - چه کاری می خواهید انجام دهید و چه نوع سرمایه گذاری هایی وجود دارد؟
  • خطرات احتمالی را بشناسید - در رابطه با ریسک ها تحقیق کنید. گزینه های مختلف سرمایه گذاری را در سطوح مختلف ریسک بررسی کنید. مهم است خطرات مربوط به هر محصول یا استراتژی سرمایه گذاری را درک کنید.
  • با مشاور صحبت کنید - اگر هر گونه سوال و یا نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، با مشاور مالی خود صحبت کنید. اگر در این زمینه مشاور مالی ندارید می توانید با گروه وکلای پاسارگاد مایگریشن تماس بگیرد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits