دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شرایط و قوانین اخذ اقامت باکو
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
اقامت باکو: شرایط گرفتن اقامت در باکو به خصوص اقامت کاری را آسان تر کرده، رشد توریسم در کشور آذربایجان است. این کشور سال ۲۰۱۱ میلادی را سال گردشگری آذربایجان نام گذاری کرد. جمعیت گردشگرانی که به این کشور وارد می شوند، از تعداد....

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با چگونگی اخذ اقامت باکو بیشتر آشنا شوید

با در دست داشتن کارت اقامت کشور آذربایجان، می توان در این کشور کار، تحصیل و به صورت کلی زندگی کرد. باکو پایتخت این کشور و یکی از مراکز اصلی کار و سرمایه گذاری در منطقه است. سیاست های باز سرمایه گذاری خارجی و نیز بهره مندی از آثار باستانی و جلوه های طبیعی فراوان، باکو را در موقعیتی مطلوب برای مهاجر پذیری تبدیل کرده است؛ تا جایی که افرادی که قصد مهاجرت به آذربایجان را دارند، ابتدا به فکر شرایط گرفتن اقامت در باکو می افتند. با اخذ اقامت آذربایجان، امکان زندگی در تمامی شهرهای این کشور فراهم خواهد بود.

نکته ای که شرایط گرفتن اقامت باکو را برای ایرانیان تسهیل می نماید، گسترش روز افزون سطح و حجم تجارت خارجی ایران با جمهوری آذربایجان است. این مبادلات در سال 1391، 145 میلیون دلار بوده است؛ اما با تغییر دولت در ایران در سال 1392 این روند سیر صعودی یافته است و رقم 360 میلیون دلار را هم تجربه کرده است.

آنچه که شرایط گرفتن اقامت در باکو به خصوص اقامت کاری را آسان تر کرده، رشد توریسم در کشور آذربایجان است. این کشور سال ۲۰۱۱ میلادی را سال گردشگری آذربایجان نام گذاری کرد. جمعیت گردشگرانی که به این کشور وارد می شوند، از تعداد جمعیت آن فزونی یافته است و این امر وضعیت اشتغال را بهبود بخشیده است. این کشور با مطرح کردن خود به‌ عنوان کشوری مقرون به صرفه برای گردشگران، توانسته است تعداد زیادی از آن ها را جذب نماید.

یکی دیگر از اقدامات مهم این کشور در جذب گردشگران، ساخت ناحیه ی توریستی «جزایر خزر» در جنوب شهر باکو است. به گزارش خبر گذاری دنیای اقتصاد، یک شرکت ساختمانی در جمهوری آذربایجان قصد دارد در پروژه ‌ای ضمن ایجاد چند جزیره ی مصنوعی در دریای خزر، بلندترین برج جهان را نیز در سواحل آن بنا کند که این برج 1050 متر ارتفاع خواهد داشت. این پروژه شامل چهلو یک جزیره ی مصنوعی به وسعت 25 کیلومتر مربع خواهد بود. طبق برنامه ‌ریزی ‌ها، قرار است یک میلیون نفر در این مناطق ساکن شوند و گردشگران بسیاری نیز جذب این مناطق شوند. این پروژه بین سال‌های 2020 تا 2050 میلادی افتتاح می شود. شهر های تاریخی، موزه های آثار باستانی، پارک های ملی و مساجد اسلامی از جاذبه های گردشگری آذربایجان محسوب می شود.

divider

چگونه اقامت باکو بگیریم ؟

آنچه که شرایط گرفتن اقامت در باکو به خصوص اقامت کاری را آسان تر کرده، رشد توریسم در کشور آذربایجان است. این کشور سال ۲۰۱۱ میلادی را سال گردشگری آذربایجان نام گذاری کرد. جمعیت گردشگرانی که به این کشور وارد می شوند، از تعداد جمعیت آن فزونی یافته است و این امر وضعیت اشتغال را بهبود بخشیده است. این کشور با مطرح کردن خود به‌ عنوان کشوری مقرون به صرفه برای گردشگران، توانسته است تعداد زیادی از آن ها را جذب نماید.

یکی دیگر از اقدامات مهم این کشور در جذب گردشگران، ساخت ناحیه ی توریستی «جزایر خزر» در جنوب شهر باکو است. به گزارش خبر گذاری دنیای اقتصاد، یک شرکت ساختمانی در جمهوری آذربایجان قصد دارد در پروژه ‌ای ضمن ایجاد چند جزیره ی مصنوعی در دریای خزر، بلندترین برج جهان را نیز در سواحل آن بنا کند که این برج 1050 متر ارتفاع خواهد داشت.

این پروژه شامل چهلو یک جزیره ی مصنوعی به وسعت 25 کیلومتر مربع خواهد بود. طبق برنامه ‌ریزی ‌ها، قرار است یک میلیون نفر در این مناطق ساکن شوند و گردشگران بسیاری نیز جذب این مناطق شوند. این پروژه بین سال‌های 2020 تا 2050 میلادی افتتاح می شود. شهر های تاریخی، موزه های آثار باستانی، پارک های ملی و مساجد اسلامی از جاذبه های گردشگری آذربایجان محسوب می شود.

درباره باکو چه می دانید؟

شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و نیز پر جمعیت ترین و بزرگ ترین بندر این کشور است. باکو در حاشیه ی دریای خزر واقع شده است و یکی از مناطق نفت‌ خیز جهان محسوب می شود. جمعیت کشور آذربایجان حدود 10 میلیون نفر و شهر باکو حدود 2 و نیم میلیون نفر است.

همانطور که گفته شد باکو دارای آثار باستانی فراوان است که بسیاری از آن ها در یونسکو به عنوان میراث فرهنگ جهانی ثبت شده است. از جاذبه های توریستی شهر باکو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بافت قدیم شهر باکو که قدمت آن به قرن دوازدهم شمسی باز می گردد
  • برج دختر که بیش از 1000 سال قدمت دارد و نماد تاریخی باکو محسوب می شود
  • برج های شعله که بلند ترین آسمان خراش های فعلی آذربایجان هستند
  • مرکز فرهنگی حیدر علی اف با سازه های مدرن و معماری انتزاعی

پیش از بررسی شرایط گرفتن اقامت در باکو، باید با طرق اخذ اقامت آذربایجان آشنا شد.

برای اخذ اقامت موقت و دائم آذربایجان راهکار هایی پیش بینی شده است که عبارتند از:

  • اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت آذربایجان از طریق ازدواج
  • اقامت آذربایجان از طریق خرید مسکن
  • اقامت آذربایجان از طریق ویزای کار

هر شخصی متناسب با ویژگی ها و نیازمندی های خود، می بایست یکی از طرق فوق را برگزیند. البته موارد مذکور حصری نیست و طرق دیگر مهاجرت به آذربایجان را متقاضیان می توانند از مشاورین متخصص در این زمینه جویا شوند. با این حال موارد مزبور شایع ترین راه های اخذ اقامت آذربایجان است.

شرایط اقامت باکو از طریق اشتغال در کشور آذربایجان

  1. درخواست کار
  2. مدارکی که نشان دهنده ی صلاحیت مورد نیاز برای آن کار است
  3. دعوت نامه ی رسمی کارفرما

برای کار در جمهوری آذربایجان، رعایت قوانین و مقررات این کشور ضروری است. در این زمینه، مشاورین ما در هلدینگ حقوقی رادیو وکالت می توانند با ارائه راهکارهای حقوقی، از پایمال شدن حقوق ایرانیان مشغول به کار در باکو پیشگیری کنند. در این زمینه گفتنی است کارفرمایان آذری پ موظفند خدمات و دستمزدی که برای مهاجران کاری مهیا می کنند، کمتر از میزانی نباشد که برای اتباع آذربایجان در همان موقعیت در نظر گرفته شده است. این تکلیف، در راستای حمایت از کارگران است.

وضعیت هزینه های زندگی در این کشور

واحد پول کشور آذربایجان، «منات» است. هر واحد منات آذربایجان معادل حدود 2200 تومان ایران است. به طور کلی می توان گفت متوسط هزینه ی زندگی در کشور آذربایجان، حدود 1000 منات معادل حدود 2 میلیون و دویست هزار تومان است. البته این امر وابسته به نحوه زندگی فرد و شرایط اوست. با این حال هزینه ی اجاره ی یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر باکو، پایتخت آذربایجان، حدود 500 الی 600 منات معادل یک میلیون و صد هزار تومان الی یک میلیون و سیصد و بیست هزار تومان ایران است که بسیار معقول به نظر می رسد.

در انتها باید گفت که هلدینگ حقوقی رادیو وکالت با بهره گیری از تخصص و تجربه حقوقدانان و وکلای رسمی دادگستری، آماده ارائه ی انواع خدمات حقوقی به افراد متقاضی اخذ ویزای آذربایجان است. مشاورین ما در خصوص شرایط گرفتن اقامت در باکو و نیز رویه ها و عرف های عملی موجود میان سازمان ها و نهادهای اداری آذربایجان، به ارائه مشاوره های حضوری و غیرحضوری، یافتن کارفرماهای معتبر و پیشنهادهای کاری مناسب و نیز تسهیل در انجام امور اخذ اقامت در آذربایجان می پردازند. با ما در ارتباط باشید.

در این رابطه بیشتر بدانید:

مهاجرت به استرالیا : شرایط و قوانین مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق ویزای کار

۱۳ کشور برتر برای مهاجرت کدامند؟

مهاجرت به انگلیس از طریق پناهندگی

مهاجرت به کانادا : روش ها و شرایط مهاجرت به کانادا کدامند؟

شرایط مهاجرت به جزیره ی نیوفاندلند کانادا


تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits