دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فرایند اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج چگونه است ؟
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
اقامت سوئد از طریق ازدواج: اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج ، اخذ تابعیت سوئد از طریق ازدواج ، اخذ پاسپورت سوئدی از طریق ازدواج و شرایط اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج در سال ...

اقامت سوئد از طریق ازدواج

ابتدا باید بگوییم که کشور سوئد کشوری نیست که به شیوه ای منظم و ثابت چنان که در کانادا یا استرالیا معمول است مهاجر بپذیرد. در کشور سوید بر ای مهاجرت راه هایی که به طور نرمال برای اکثر کشورهای اروپایی وجود دارد را میتوان انتخاب کرد.

مانند تحصیل یا سرمایه گذاری یا اخذ ویزای کاری ، که فرد مهاجر قبل از ورود به کشور مورد نظر برای مهاجرت و اقامت دائم در آن کشور اقدام می کند و گاهی بررسی پرونده سالها طول می کشد ولی بعد از دریافت ویزا فرد مشخصا به عنوان یک شهروند بالقوه وارد کشور میشود.

اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج چگونه است ؟

برای شروع فرایند اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج، باید فرم درخواست خود را به سفارتخانه (اگر در خارج از سوئد هستید) یا به اداره ی مهاجرت (اگر در داخل سوئد هستید) ببرید. به انضمام فرم درخواست، مبلغ 1500 کرون (چیزی معادل 600 هزار تومان) به همراه عکس و پاسپورت تحویل می‌ دهید تا روند برای شما آغاز شود.

مصاحبه حضوری اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج

پس از دو الی پنج ماه به مصاحبه حضوری دعوت می‌شوید که دو چیز را باید ثابت کنید :

  • 1. وضعیت مالی خوب
  • 2. قصد جدی برای ازدواج

در مورد اولی، دو شاخص مهم وجود دارد که دولت سوئد حتماً از شما خواهد خواست تا آن‌ها را پیش رویش بگذارید و ثابت کنید که حائز آن‌ها هستید:

  1. حقوق (درآمد) و حساب بانکی مطمئن: به این معنا که توانایی و تمکن مالی کافی را برای زندگی در این کشور دارید.
  2. یک باب منزل با مساحت متوسط : مثلا دارای دو اتاق و آشپزخانه و درصورت داشتن فرزند، اتاق مخصوص برای وی

قانون حداقل درآمد که از قوانین جدید سوئد برای مهاجران است، تقریبا بر همه ی روش‌ های مهاجرتی اعم از ازدواج و ... حاکم است اما این افراد از آن معاف هستند:

  1. تبعه های سوئد و کشور های اتحادیه ی اروپا
  2. کسانی که دارای اقامت دائم سوئد هستند و بیش از چهار سال در سوئد ساکن بوده اند
  3. به عنوان پناهنده وارد سوئد شده اند
  4. در صورتی که شما برای فرزند خود درخواست می کنید

برای اثبات دومی یعنی داشتن قصد جدی برای ازدواج، شما حدود پنج ماه باید با طرف مقابل که قرار است همسر شما باشد، به مصاحبه‌ ی ازدواج در اداره ‌ی مهاجرت سوئد بروید. طی این روند، علاوه بر ارائه‌ ی مشاوره ‌های لازم، این اطمینان باید برای دولت سوئد و اداره‌ی مهاجرت به وجود آید که شما دارای قصد جدی برای ازدواج هستید و رابطه ‌ی شما و طرف سوئدی به ازدواج منجر خواهد شد. حتی پس از طی همه مراحل و پذیرش شما، طی دو سال بعد از ازدواج اگر از همسر سوئدی خود جدا شوید،

اجازه اقامت و تابعیتی که از این طریق کسب کرده‌اید باطل خواهد شد و باید از سوئد خارج شوید. البته متارکه بعد از دو سال تأثیری بر اجازه اقامت شما و تابعیتی که از طریق ازدواج به دست آورده‌اید نخواهد گذاشت. این را هم به خاطر داشته باشید که برای کسی اجازه اقامت دائم باید ده سال پس از ازدواج در سوئد اقامت مستمر داشته باشید تا وضعیت شما به عنوان یک تبعه سوئد تثبیت شود و اجازه اقامت دائم را برای همیشه به دست آورید.

اقامت سوئد از طریق ازدواج

در زمان مصاحبه ی ازدواج در سفارت و یا کنسولگری ، سوالاتی ، از متقاضی ازدواج با سوئدی پرسیده می شود . از جمله اینکه ؛

  • خلاصه ای از زندگی خود از ابتدای تولد، دوران تحصیلی، وضعیت شغلی، سطح درآمد، تحصیلات از دبستان تا دوران دانشگاه و ...

  • در صورتی که سابقاً همسری داشته اید، بایستی حتماً به آن اشاره نمایید

  • زمان آشنایی با همسرتان و مدارکی جهت اثبات دوران نامزدی و ازدواج و آشنایی تان

  • اثبات تمکن مالی

  • اثبات مدرکی جهت نشان دادن محلی منسب جهت اسکان زوجین

  • آیا آشنایی به زبان سوئدی دارید ( بدین معنا تبعه خارجی که قصد ازدواج با یک تبعه سوئدی را دارد ، نشان دهد که آگاهی و آشنایی به زبان سوئدی دارد و می تواند با همسر آینده خود به راحتی تعامل و ارتباط برقرار نماید .

  • اطلاعاتی در خصوص اینکه ، دوران آشنایی متقاضیان تبعه خارجی با تبعه سوئدی ، چگونه می گذرد ؟

  • شغل و میزان درآمدشان

  • محلی سکونتی که زوجین ، برای زندگی با یکدیگر در نظر گرفته اند ، چگونه فضایی است و شامل چند اتاق می باشد ؟

  • در صورتی که فیلم و عکس و محتوی چت و مکالمات خصوصی متقاضیان ازدواج با یکدیگر موجود باشد ، بایستی ارائه گردد و همچنین اگر در این مدت با یکدیگر سفری رفته باشند و رفت و آمد خانوادگی داشته باشند، مدارک خود را تقدیم نمایند.

پس از اخد ویزای ازدواج، شما حق کار و اقامت در سوئد را به مدت دو سال به دست می ‌آورید. این ویزای معتبر پای شما را به تمام کشور های عضو شنگن باز می‌کند و می‌ توانید به راحتی بین این کشورها رفت و آمد داشته باشید. البته حواستان باشد که اداره ی مهاجرت طی این مدت بر شما نظارت دارد و باید شهروند خوبی باشید!

به این معنا که نباید محکومیت کیفری موثر (یعنی جدی) پیدا کنید. طی این مدت اداره مهاجرت حتی بر صورت حساب‌های شما نیز نظارت خواهد کرد! و از خوب و بد روابط بین شما و همسرتان نیز پرس‌ و ‌جو خواهد نمود! همچنین بیش‌تر از یک همسر نمی‌توانید داشته یاشید، اداره مهاجرت بر میزان انطباق‌پذیری شما با جامعه‌ی سوئدی را نیز زیر نظر خواهد گرفت. پس باید سعی کنید از همه جهت شهروندی شایسته ای باشید!

برای اخذ اقامت سوئد در پی ازدواج صوری نباشید

چرا که اگر حتی پس از ده سال و اخذ اقامت دائم کاشف به عمل آید که ازدواج شما صوری بوده و قصد اصلی نه ازدواج بلکه اخذ اقامت و تابعیت سوئد بوده، ویزا و تابعیتتان از شما سلب و از سوئد اخراج خواهید شد البته گزارش‌هایی در این زمینه وجود دارد که نشان می ‌دهد مواردی از این دست وجود داشته و دارند؛ ولیکن اداره ‌ی مهاجرت سوئد از داشتن اطلاع دقیق از چنین مواردی اظهار بی‌ اطلاعی می‌کند.

هرچند که اصل وجود این ازدواج ‌های صوری را انکار نکرده و آن را ناخوشایند تلقی می‌ نماید. طبق برخی از گزارش‌های غیر رسمی مواردی وجود داشته‌ است که با پرداخت مبالغی نظیر نیم میلیون تا 700 هزار کرون (بیش از 200 تا 300 میلیون تومان) با طرف سوئدی تبانی کرده ‌اند تا بتوانند ویزای اقامت سوئد را به دست بیاورند. علاوه بر احتمال کلاهبرداری در چنین مواردی، به دلیل خطرات زیاد و غیرقانونی بودن این عمل، ما چنین روشی را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم. در واقع یکی از اهداف اصلی اداره ی مهاجرت در فرایند مصاحبه ها، احراز واقعی بودن چنین قصدی برای ازدواج است. مدارکی نیز که پیش تر به آن اشاره شد، بعضاً در راستای اثبات حقیقی بودن ازدواج و نه صوری بودن آن کاربرد دارد.

در این رابطه بیشتر بدانید:

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق ویزای کار

۱۳ کشور برتر برای مهاجرت کدامند؟

مهاجرت به کانادا : روش ها و شرایط مهاجرت به کانادا کدامند؟

شرایط مهاجرت به جزیره ی نیوفاندلند کانادا

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits