دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مزایا و معایب گذراندن دوره زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
دوره زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان می تواند یکی از راه های سریع برای دریافت اقامت آلمان می باشد. فرایند دریاقت وقت سفارت آلمان در ایران پروسه ای بسیار طولانی داشته و حدودا 18 ماه زمان برای وقت سفارت آلمان زمان لازم است.در این نوشتار شما را با یک...

در خصوص تصمیم گیری برای تحصیل زبان آلمانی در مجارستان یا ترکیه، با وجود هزینه های پایین تر زندگی در ترکیه، پیشنهاد ما انتخاب مجارستان است . چرا که امکان مراجعات مکرر به آلمان برای انجام مصاحبه در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون نیاز به اخذ ویزای کار آلمان وجود دارد و شما می توانید از همه فرصتهای شغلی متناسب با حرفه خود استفاده نمایید.

این مسئله خود، شانس پیدا کردن شغل در آلمان را در زمان کوتاه تری برای شما فراهم می آورد. هر چند هزینه زندگی و یا همراهی خانواده نیز از فاکتورهایی است که بسته به شرایط هر متقاضی باید مورد توجه قرار گیرد تا کشور مناسب یا شرایط خود را انتخاب کند.

در مجموع می توان گفت انتخاب کشور باید متناسب با بودجه و شرایط خود متقاضی صورت گیرد. جهت اطلاع شما عزیزان، برای متقاضیان دارای مشاغل مهندسی؛ مشروط برآنکه بر حرفه خود مسلط باشند، مجارستان می تواند گزینه بهتری باشد و می توان گفت شانس این گروه افراد برای یافتن کار در آلمان – با توجه به بحران مهندسی – ظرف ۶ الی ۷ ماه اقامت در مجارستان بسیار بالا خواهد بود. این موضوع برای گروه شغلی پرستاری و موارد دیگر نیز قابل بررسی خواهد بود.

مزایا و معایب گذراندن دوره زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان

دوره زبان آلمانی درترکیه

با توجه به اینکه ترکیه نزدیک به ایرن بوده و همینطور هزینه زندگی در آنجا مقرون به صرفه می باشد شما می توانید زبان آلمانی را در ترکیه یاد گرفته و پس از سپری شدن تقریبا 5-6 ماه آموزش زبان آلمانی اقدام به وقت سفارت آلمان در همانجا کرده (بدون نیاز به مراجعه به ایران) و با این کار روند مهاجرت خود به آلمان را تسریع ببخشید.

یک نکته حقوقی که لازم است در حوزه نظام حقوق بین الملل خصوصی بدانید این است که اگر یک شخص با هر نوع ویزایی حداقل 6 ماه یا بیشتر در یک کشور اقامت داشته باشد می تواند از سفارت همان کشور برای به عنوان مثال سفارت آلمان اقدام کرد که می تواند کمک خوبی برای صرفه جویی در زمان شما باشد.

دوره زبان آلمانی در مجارستان

یکی دیگر کشور هایی که می توانید زبان آلمانی را در آنجا فرا گرفته و سپس از همانجا و بدون نیاز مراجعه به ایران،برای سفارت آلمان اقدام نمایید کشور مجارستان است.کشور مجارستان عضو اتحادیه اروپا بوده که خود یک مزیت بزرگ برای شخصی که در آنجا زبان آلمانی را فرا میگیرد محسوب می شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

مزایا و معایب گذراندن دوره زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان

مقایسه فراگیری زبان آلمانی در ترکیه و مجارستان

1.ترکیه:

نزدیک بودن ترکیه به ایران برای برخی از عزیزان یک امتیاز مثبت محسوب می شود همینطور باید گفت در کشور ترکیه هزینه ها نسبت به مجارستان مناسب تر و پایین تر بوده و برای افرادی که دارای محدودیت مالی هستند گزینه مناسبی است .در خصوص همراه نیز اغلب موافقت شده و می توانید با همراهی خانواده (ویزای همراه) در ترکیه دوره زبان آلمانی را سپری کنید. همچنین دریافت وقت سفارت آلمان در ترکیه مانند ایران طولانی نبوده و ظرف مدت کوتاهی می توانید وقت سفارت آلمان را دریافت نماید.

2.مجارستان:

مجارستان یک کشور عضو اتحادیه اروپا است که می توانید در آنجا اقدام به فراگیری زبان آلمانی کرده و سپس از آنجا به آلمان مهاجرت نمایید. هزینه زندگی در مجارستان به نسبت به ترکیه بالاتر بوده اما دارای مزایایی است که می تواند شرایط را برای شما به نحو مناسبتری جهت دریافت اقامت آلمان رقم بزند. ویژگی بزرگ تحصیل زبان آلمانی در مجارستان عضو اتحادیه اروپان بودن آن است که بدون هیچ محدودیتی توسط ویزای شینگن می توانید به کشورهای اروپایی مانند آلمان بروید و نیازی به دریافت وقت سفارت و اخذ ویزا نخواهید داشت.لازم به ذکر است ویزای همراه در مجارستان قطعی نبوده و گاهی با ان موافقت نمی شود.

مزایا و معایب گذراندن دوره زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان

مزایای دوره زبان آلمانی در مجارستان:

تاثیر این مزیت را با یک مثال برای شما تشریح خواهیم کرد تا درک مناسب تری از این مزیت داشته باشید. شما در حین تحصیل در مجارستان همزمان می توانید اقدام به جستجوی کار در آلمان کرده و دعوت به مصاحبه شوید .با توجه به نزدیکی مجارستان به آلمان و عدم نیاز به دریافت ویزا به لطف ویزای شینگن ، میتوانید به راحتی به آلمان سفر کرده و مصاحبه کاری شوید و شرایط خود را برای کارفرما توضیح دهید.

اما همین مثال را اگر بخواهیم برای ترکیه بیان کنیم، شما ابتدا باید از سفارت آلمان وقت گرفته و ویزای آلمان را دریافت کنید سپس برای مصاحبه شغلی (در حین آموزش زبان آلمانی در ترکیه) به آلمان بروید که این فرایند حدود 2 ماه طول خواهد کشید و طبعا اغلب کارفرماها نمی توانند 2 ماه منتظر کار جو بمانند و کسی که در مجارستان زبان آلمانی فرا میگیرد از شانس بالاتری برای پیدا کردن شغل در آلمان خواهد داشت.

در مجموع باید گفت با توجه به بحران نیروی کار مهندسی یا علوم پزشکی در آلمان کسی که در مجارستان زبان آلمانی را فرا میگیرید 1 سال از مجارستان اجازه اقامت برای یافتن کار در آلمان همچنین 6 ماه در آلمان فرصت پبدا کردن شغل را خواهد داشت که اگر شخص آگانه قدم برداشته وتصمیم درست را اتخاذ کند، می تواند طی 6 ماه اول شغل مورد نظر خود را بیاید که خود یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

مزایا و معایب گذراندن دوره زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان

مزایای تحصیل زبان آلمانی در مجارستان یا ترکیه:

1. مزایای تحصیل زبان آلمانی در مجارستان

  1. اقامت در یک کشور اروپایی و بهره مندی از مزایای آن.
  2. امکان شرکت در مصاحبه های کاری بیشتر و در نتیجه بالا رفتن شانس یافتن کار در زمان کوتاه تر
  3. فرصت زمانی یکسال و نیم برای پیدا کردن شغل : در صورت یکسال اقامت در مجارستان و نیز فرصت ۶ ماهه اقامت در آلمان برای یافتن کار، فرصت مناسبی برای یافتن شغل خواهد بود.

2. مزایای تحصیل زبان آلمانی در ترکیه

  1. هزینه پایین زندگی : با توجه به اختلاف قابل توجه هزینه ها در ترکیه نسبت به مجارستان، این شاخص از مهم ترین نقاط قوت تحصیل زبان آلمانی در ترکیه است.
  2. عدم محدودیت برای همراهی همسر و فرزندان


2. مشکلات تحصیل زبان آلمانی در مجارستان یا ترکیه:

1. مشکلات تحصیل زبان آلمانی مجارستان

  1. هزینه بالای زندگی
  2. امکان عدم همراهی همسر و فرزندان در صورت اقامت بیش از ۳ ماه متقاضی در مجارستان

2. مشکلات تحصیل زبان آلمانی ترکیه

  1. محدودیت و صرف زمان زیاد برای اخذ ویزای کار آلمان و مراجعه به آلمان در موارد مصاحبه کاری :
  2. اگرچه در ترکیه وقت سفارت آلمان سریع انجام می شود، ولیکن این شرایط قابل قیاس با شخصی که در مجارستان می باشد، نیست. پروسه زمانی برای اخذ ویزای کار آلمان، می تواند باعث از دست رفتن برخی فرضتهای کاری برای متقاضی باشد.
  3. افزایش هزینه ها متناسب با افزایش مراجعات به آلمان برای مصاحبه های کاری در مقایسه با مجارستان.

نکته مهم و مشترک: برای هردو کشور مجارستان و ترکیه این است که به موجب قانونی در حقوق بین الملل خصوصی چنانچه در کشوری بیش از ۶ ماه اقامت داشته باشید، می توان از سفارت همان کشور برای ویزای کار کشور مورد نظر – یعنی آلمان – اقدام کرد.

توجه داشته باشید این قانون صرفا شامل افرادی خواهد بود که دارای اقامت می باشند. به عنوان مثال چنانچه برای زبان آلمانی در مجارستان، اقامت دانشجویی – مثلا یک ساله دریافت کرده باشید – مشمول شرایط قانون یاد شده خواهید بود و می توانید از همانجا برای اخذ ویزای کار آلمان اقدام کنید. ولیکن افرادی که از طریق ویزا بیش از ۶ ماه اقامت دارند، مشمول این قانون نیستند.

مزایا و معایب گذراندن دوره زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits