دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زندگی در ترکیه چقدر هزینه دارد؟
7
زمان مطالعه: 9 دقیقه
در سال 2020 نیز همانند گذشته مهاجرت به ترکیه طرفداران زیادی دارد چرا که هزینه های زندگی در ترکیه در برخی موارد مثل اجاره خانه و غیره حتی از ایران نیز کمتر است. حال تمام هزینه های زندگی در ترکیه را بررسی میکنیم .

هزینه زندگی در ترکیه به تومان

هزینه های زندگی در ترکیه نسبت به کشور های اروپای غربی پیشرفته مناسب تر است.

مخصوصا برای ما ایرانی ها که ارزش پولمان روز به روز کمتر میشود، ترکیه یکی از در دسترس گزینه های برای مهاجرت به شمار میرود.

ترکیه اقتصاد نسبتا خوبی دارد از دیگر ویژگی های ترکیه میتوان به فرهنگ بسیار خوب مردم و آب و هوای مناسب و طبیعت زیبای آن اشاره کرد.

هزینه زندگی در شهر های مختلف ترکیه

گرانترین شهر های ترکیه به ترتیب زیر میباشند:

  • بورسا
  • استانبول
  • آنکارا
  • ازمیر
  • آنتالیا

هزینه گرفتن اجازه اقامت ترکیه

این هزینه بسته به نوع اقامتی که میگیرین خیلی متغیره . هزینهء گرفتن اقامت کوتاه مدت ترکیه با توجه به سن و مبلغ بیمه متفاوته و هزینه ای هم باید به اداره مهاجرت بابت پول خاک و مالیات پرداخت کنین .

یکسری هم مدارک رو باید از سفارت تهیه کنین و ترجمه ها هم هزینه های کوچکی دارن .در مجموع هزینه اقامت کوتاه مدت در ترکیه به تومن برای بزرگسال بین ۲تا۳ میلیون تومن متغیره .

اگر هم اقامت دانشجویی ترکیه باشه که مبلغ بیمه رو لازم ندارین و اگر اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در ترکیه و یا سرمایه گذاری در ترکیه باشه کاملا” متفاوته

اجازه اقامت ترکیه / ارزانترین شهر ترکیه برای زندگی / تجربه من از زندگی در ترکیه / هزینه زندگی در ترکیه 2020 / هزینه زندگی در ترکیه به پول ایران / هزینه زندگی در ترکیه

اقامت ترکیه چگونه است ؟

هزینه پزشکی در ترکیه

هزینه های پزشکی وخدمات درمانی در صورت داشتن بیمه خوب تقریبا مثل ایرانه .

ولی کیفیت خدمات ارائه شده به مراتب بسیار بهتر از ایرانه . دارو گرونتر از ایرانه ولی کیفیت بهتره و بنابراین با مصرف مقدار کمتری از دارو بهبودی حاصل میشه .

ویزیت دکتر عمومی در صورت داشتن کارت اقامت میتونه مجانی باشه اما برای مراجعه به متخصص باید هزینه پرداخت کرد .

اگر به بیمارستان دولتی مراجعه کنین ( که خیلی هم خوب هستن ) بسته به تخصص و مشکل هزینه ویزیت بین ۷۰ تا ۲۰۰ لیر متغیره و این مبلغ توی بیمارستان خصوصی از ۱۵۰ لیر شروع میشه اگر شما بیمهء روی اجازه کار و یا بیمه دانشجویی داشته باشین هزینه ها نصف خواهد شد .

هزینه پزشکی در ترکیه

بررسی هزینه خدمات درمانی در ترکیه

۱۰ تجارت پر درآمد ترکیه

  1. بوتیک
  2. هتل داری
  3. خدمات توریستی
  4. آرایشگری
  5. شهربازی
  6. رستوران
  7. پت شاپ
  8. قهوه خانه
  9. هایپر مارکت
  10. اقامتگاه جهت اسکان اتباع خارجی

قیمت خانه در ترکیه (ماهیانه)

با وجود بالارفتن قیمت لیر در ایران ، هنوز هزینه خرید و اجاره خانه در ترکیه به نسبت پایینتر از ایرانه .

شما باماهیانه ۵ میلیون تومان میتونید آپارتمانی ۲ خوابه در قسمت اروپایی با تجهیزاتی مثل زمین بازی ; استخر سرپوشیده و مسقف ،سونا ،امنیت ۲۴ ساعته و…. پیدا کنید.

پول رهن دریافتی معادل دوبرابر کرایه ماهیانهء آپارتمان هست و مانند ایران نرخها در حد۲۰۰ میلیون تومان برای یک خانه معمولی نیست.

به طور متوسط میزان اجاره خانه در ترکیه برای یک آپارتمان یک خوابه بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ لیر هست . توجه کنین که این مبلغ برای یک آپارتمان معمولی و مثلا” توی بیلیکدوزو هست .

طبیعیه که با قیمت پایینتر توی مناطقی با دسترسی نامناسب هم ممکنه خونه پیدا کنین و البته توی برجهای لوکس و محلات شیک ممکنه این رقم تا ۴۰۰۰ لیر هم برسه .

اکثر ساختمون ها شارژ ماهیانه هم دارن و این شارژ بسته به امکانات و خدماتی که در ساختمان ارائه میشه متفاوته و معمولا از ۱۰۰ لیر تا ۳۵۰ لیر میتونه متغیر باشه .

همینجا خوبه که براتون از هزینهء قبوض هم بگیم . ترکیه مثل کشورهای اروپایی ، برای مصرف انرژی خیلی سختگیره و هزینه آب و برق و گاز اینجا بالاست.

پس مثل ایران نمیشه توی زمستون با لباس تابستونی توی خونه بگردیم و تمام شوفاژها روشن باشه . بطور متوسط هزینه قبضها برای یک خانواده ۲ نفره چیزی حدود ۳۰۰ – ۵۰۰ لیر میشه .

برای خرید هم هزینه خرید خانه در ترکیه هنوز از ایران ارزونتره و میتونین با حدود ۳۰۰ هزار لیر یک آپارتمان خوب یکخوابه و گاهی حتا دو خوابه تهیه کنین .

البته که هرچه مبلغ بالاتری هزینه کنین ، خانه بهتری میتونین بخرین .

ارزانترین شهر ترکیه برای زندگی / تجربه من از زندگی در ترکیه / هزینه زندگی در ترکیه 2020 / هزینه زندگی در ترکیه به پول ایران / هزینه زندگی در ترکیه

خرید و اجاره خانه در ترکیه

قیمت اینترنت در ترکیه

اینترنت با سرعت 10 مگابیت بر ثانیه : چیزی حدود 320 هزار تومان

قیمت خدمات ارتباطی در ترکیه

  • سیم کارت : 23 دلار (با 16 دلار اعتبار) 68 هزار تومان
  • اینترنت موبایل: 7 دلار (1 گیگ) 112 هزار تومان

قیمت ماشین و حمل و نقل در ترکیه

هزینه های حمل ونقل در ترکیه به نسبت ایران گرونتره چون بنزین گرونتره .

ولی با وجود وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس ،مترو تراموا و دلموش برای تقریبا” همهء مسیرها ، به راحتی میشه هزینه حمل و نقل رو مدیریت کرد

اگر هم بخواین اتومبیل شخصی تهیه کنین برای خرید یک اتومبیل در ترکیه که دست اول باشه لااقل باید ۷۰ هزار لیر هزینه کنین .

یعنی قیمت ماشین در ترکیه به پول ایران از حدود ۱۵۰ میلیون تومن برای ماشین صفر شروع میشه .قیمت بنزین از گازوییل گرونتره و برای ماشین باید سالیانه بسته به حجم موتور مالیات پرداخت کنین .

یک ماشین کوچک در حد هیوندای i 20 سالیانه حدود ۵۰۰۰ لیر مالیات داره .

برای گردش شاید اجاره کردن ماشین به صرفه تر باشه . کاری که اینجا خیلی مرسومه . برای اجاره ۲۴ ساعته یک ماشین معمولی مثلا همون i20 روزانه ۱۲۰ لیر به علاوه بنزین باید هزینه کرد .

قیمت ماشین در ترکیه

هزینه حمل ونقل در ترکیه

    هزینه تحصیل در ترکیه

    هزینه ی تحصیل توی دانشگاههای دولتی ترکیه برای شهروندان ترک رایگانه ولی خارجی ها باید هزینه پرداخت کنن.

    اما این هزینه رقم بسیار پایین و معقولیه برای مثال رشته های غیر پزشکی و غیر عملی حدود سالی ۲۰۰۰ لیره هزینه تحصیل در دانشگاههای خصوصی اما تقریبا بالاست،

    سالیانه رقمی حدود ۲۰تا ۱۰۰ هزار لیر. دقت کنین که این ارقام بسته به نوع دانشگاه ، مقطع و رشته ی تحصیلی متغیره.

    در مورد مدارس هم ، توی مدارس دولتی تحصیل رایگانه و شاید مدرسه بنابر ضرورت مبلغی خیلی پایین به عنوان کمک ازتون درخواست کنه که به هیچ وجه اجباری نیست .

    برای مدارس خصوصی یا همون کالجها هم بسته به مقطع و مدرسه هزینه ها متفاوته و از ۱۳ هزار لیر تا ۵۰ هزار لیر میتونه باشه .

    مدارس بین المللی که به یورو و دلار پول میگیرن و حدود سالی ۲۰۰ میلیون تومن برای مقاطع پایین باید پرداخت کرد .

    توی مدارس دولتی کتاب مجانیه و گاهی باید کتابهای کمک درسی رو خودتون تهیه کنین . ولی مدارس خصوصی با وجود اینکه کتاب رایگانه ولی هزینه کتابهای کمک درسی رو موقع ثبت نام ازتون میگیرن .

    همینطور هزینه یونیفرم برای هم مدارس دولتی و هم خصوصی توسط والدین پرداخت میشه .

    ارزانترین شهر ترکیه برای زندگی / تجربه من از زندگی در ترکیه / هزینه زندگی در ترکیه 2020 / هزینه زندگی در ترکیه به پول ایران / هزینه زندگی در ترکیه

    هزینه انواع دانشگاههای ترکیه

    ۱۰ شغل مورد نیاز ترکیه

    1. مترجم زبان
    2. مکانیک خودرو
    3. جوشکار
    4. پرسنل خدماتی – رفاهی
    5. معمار
    6. مربی ورزش
    7. حسابدار
    8. مدیریت بازرگانی
    9. مدیریت صنعتی
    10. ریاضی دان

      هزینه پوشاک در ترکیه

      هزینه پوشاک در ترکیه بسیار ارزونتر از ایرانه . چون ترکیه خودش یکی از بهترین تولید کننده های پوشاکه .

      بعنوان مثال شلواری ر و که در کارگاههای ترک دوخته میشه با ۵۰ لیر میشه خرید .اگر مارک معروفی باشه بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ لیر هزینه ش میشه .در صورتیکه همین شلوار در ایران حداقل ۵۰۰ هزارتومنه.

      هزینه اجناسی مثل حوله ، رومیزی ، فرش و پارچه به مراتب از ایران ارزونتره . کفش و کیف هم اگر تولید خود ترکیه باشه بسیار مناسب تر از ایرانه .

      هزینه پوشاک در ترکیه

      خرید لباس در ترکیه

      قیمت غذا در ترکیه

      هزینه های خوراک در ترکیه به نسبت ایران کمی بالاتره . البته با گرونیهای اخیر ایران ، نمیتونیم روی جملهء اول خیلی تاکید کنیم اما بطور متوسط برای یک خانواده ۲ نفره ،

      هزینه مواد سوپرمارکتی هفته ای لااقل ۲۰۰ لیر هست .به عنوان مثال گوشت قرمز حدود کیلویی ۹۰ هزارتومن ، مرغ کامل ۳۰ هزارتومن ، نان دانه ای ۲۶۰۰ تومن و…………..

      هزینه غذای بیرون در رستوران خیلی متفاوته . هزینه ۲ نفر یک وعده مکدونالد یا برگر کینگ حدود ۵۰ لیر (۱۲۵ هزارتومن) میشه و اگر بخواین توی رستورانهای شیک و خوب غذا بخورین برای همین تعداد ، باید لااقل ۱۵۰ لیر کنار بذارین .

      اما کیفیت محصولات خوراکی در ترکیه خیلی خوبه و بخصوص کارخونه های صنایع غذایی ترک ، رتبه های بالایی در جهان دارن . به همین دلیل رقابت زیاده و اجناس بسیار متنوع و بازار آزاد تجارت باعث میشه دست من و شمای خریدار برای انتخاب باز باشه .

      ارزانترین شهر ترکیه برای زندگی / تجربه من از زندگی در ترکیه / هزینه زندگی در ترکیه 2020 / هزینه زندگی در ترکیه به پول ایران / هزینه زندگی در ترکیه

      هزینه های خوراک در ترکیه

      ۱۰ شغل پر درآمد ترکیه

      1. قاضی
      2. خلبان
      3. پرستار کودک
      4. معلم زبان فرانسه
      5. برنامه نویس حرفه ایی
      6. مترجم مسلط به چند زبان
      7. روان شناس
      8. پزشک
      9. جوشکار زیر دریا
      10. مدیر فروش آنلاین

      هزینه لوازم خانگی در ترکیه

      هزینه های خرید لوازم خانگی به نسبت ایران مناسبتره و باید گفت شما با پرداخت مبلغی مناسب، کالایی با کیفیت تر می خرید که گارانتی واقعی داره بخصوص اگه از تولیدات خود ترکیه بخواین لوازم بخرین مبالغ مناسبی بهتون پیشنهاد میدن .

      در کل برای یک خانه مسکونی با حدود ۴۰۰۰ لیر میتونین لوازم دسته دوم در حد خوب بخرین و در صورت میل به خرید وسایل نو ، باید حدود ۲۰ هزار لیر به بالا کنار بذارین .

      ارزانترین شهر ترکیه برای زندگی / تجربه من از زندگی در ترکیه / هزینه زندگی در ترکیه 2020 / هزینه زندگی در ترکیه به پول ایران / هزینه زندگی در ترکیه

      هزینه تفریح ترکیه

      ترکیه کشوریه که با هر درآمدی میشه تفریح کرد . قطعا هرچه بیشتر بخواین لذت ببرین باید بیشتر هم هزینه کنین .

      اما توی شهرهایی مثل استانبول و ازمیر ، شما با ۵ لیر میتونید به ساحل برسید و یک غروب آرام با یک چای ۴ لیری و یک ساندویچ ارزون برای خودتون تدارک ببینین .

      به هرحال لازمه که مبلغی رو برای تفریحات مثل رستورانها ،دیسکو ،کنسرت و… کنار بگذارید چون این تفریحات رو نمیشه به راحتی از زندگی روزمره حذف کرد .

        با تشکر از همراهی شما عزیزان با مجله اینترنتی دلگرم:
        در این مقاله سعی بر آن شد تا تمام هزینه های اصلی و مایحتاج شما در ترکیه برآورد شود. قابل ذکر است هزینه زندگی در ترکیه در این صفحه به تومان ذکر شده. و برخی دیگر به لیر حال برای سهولت کار شما عزیزان برای تبدیل پول ترکیه به تومان قیمت لیر (پول ترکیه) در سال 2020 را برای شما باز گو میکنیم:
        لیر ترکیه : 2600 تومان
        و برای تبدیل، قیمت های ذکر شده را ضرب در (2600) نمایید.



        این مطلب چقدر مفید بود ؟
        4.3 از 5 (7 رای)  

        دیدگاه ها

        اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

        
        hits