دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اگر با کوچولوهایمان به سفر می رویم
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اگر با کوچولوهایمان به سفر می رویم - مسافرت با کودکان-با کودکان چگونه سفر کنیم-سفر با نوزاد-با نوزادان چگونه سفر کنیم

با شروع فصل تابستان، وقت مسافرت های خانوادگی هم از راه می رسد. فرقی نمی كند كه سفر شما با ماشین از میان كوه ها و جنگل و صحرا و بیابان باشد یا با هواپیما به یك نقطه خوش آب و هوا. به هر حال با همراه داشتن یك كوچولو، ممكن است سفر شما شباهت كمتری به مسافرت های معمول داشته باشد.

اگر با کوچولوهایمان به سفر می رویم


شما خواه در یك فرودگاه شلوغ باشید یا یك ماشین پر سر و صدا، یا در ترافیك غروب تعطیل آخر هفته به دام افتاده باشید و یا حتی آب و هوای ناپایدار شما را غافلگیر نماید؛ راه های زیادی برای مشغول كردن كودكان و در نتیجه شبیه كردن مسافرتتان به مسافرت های معمول در اختیار دارید. در زیر چند پیشنهاد خلاقانه برای سرگرم كردن بچه ها طی سفر ارایه می دهیم.


چنان چه در جاده می رانید
این درست كه ساعت ها گذراندن وقت در ماشین با بچه ها ممكن است كسالت بار به نظر برسد اما با چند توصیه می توانید فضایی خلق كنید تا هم به شما خوش بگذرد و هم بچه ها از سفر كردن لذت بیشتری ببرند.


▪ آواز و موسیقی: هیچ چیز مثل موسیقی كودكان گذر زمان را كوتاه نمی كند. چند نوار موسیقی مورد علاقه بچه ها همراه ببرید.

اگر با کوچولوهایمان به سفر می رویم


▪ اسباب بازی های موزیكال: این اسباب بازی ها نیز می توانند در طول سفر با ماشین، كودكان را شاد و قانع سازند.


▪ تماشای منظره ها: هر منظره ای جالب خواهد بود اگر از این فرصت برای آموزش چیزهایی كه كودكان كمتر از نزدیك دیده اند یا هرگز ندیده اند استفاده كنید. مثلاً درباره كوه، جنگل، صحرا، كویر، باران، مه و مانند آن كه در طول سفر می بینید با او صحبت كنید.


▪ بیشتر نگهدارید: اگر با بچه ها و با ماشین سفر می كنید در برنامه ریزی سفر، زمان بیشتری از حالت معمول در نظر بگیرید. كودكتان به توقف های كوتاه نیاز پیدا خواهد كرد.
و این توقف ها از یكنواختی

ماشین سواری های طولانی در حین سفر می كاهد.


▪ با او نقشه خوانی كنید: قبل از سفر نقشه ای از محلی كه قرار است بروید روی كاغذ بكشید. شكل و شمایل آن طوری باشد كه بچه ها از آن خوششان بیاید و در ضمن نقاط مهم در طول راه را روی نقشه علامت گذاری كنید. بچه ها نیز می توانند نقشه خودشان را بكشند. نقاط جالب سفر را به بچه ها نشان دهید و از آن ها بخواهید روی نقشه خود دور آن نقاط خط بكشند. این كار سبب می شود تا كودكان درك روشن تری از فاصله ای كه پیموده اید و راهی كه در پیش دارید به دست آورند.


▪ زیردستی نقاشی: پیش از سفر یك زیردستی نقاشی مخصوص برای نقاشی از لوازم التحریر فروشی بخرید. به این ترتیب بچه ها می توانند بخشی از طول سفر را با نقاشی كردن بگذرانند. این كار زمانی برای سكون و آرامش نیز در اختیار شما خواهد گذاشت.


▪ صندلی مخصوص: هرگز كودك را بیرون از صندلی مخصوص كودك ننشانید، این كار ارزش ریسك كردن ندارد. اگر كودك شما از آن دسته بچه هایی است كه در صندلی مخصوصش به اصطلاح نحسی می كند و بی تاب است، زمان بیشتری برای سفر در نظر بگیرید و از توقف های بین راه برای رفع خستگی كودك بهره بگیرید.


▪ بطری آب را فراموش نكنید: در طول سفر در فصل تابستان، حتماً به میزان كافی به بچه ها آب بنوشانید، چون كودك تشنه بدخلق است.


اگر با هواپیما به سفر می روید
برای بچه ها هیچ چیز هیجان انگیزتر از سفر با هواپیما نیست اما به نظر می رسد برای بچه های خیلی كوچك این طور نباشد. اگر با خانواده سفر می كنید در این جا توصیه هایی برای شما داریم.


الف) به هنگام صعود و فرود هواپیما به بچه های كوچك چیزی بخورانید. با این كار كودك به هنگام اوج گرفتن هواپیما مشغول مكیدن و یا بلعیدن خواهد بود و دچار ناراحتی گوش و یا گرفتن گوش ناشی از اختلاف فشار هوا، نخواهد شد. معمولاً فرود هواپیما سبب ناراحتی بیشتر گوش می شود بنابراین سعی كنید حتی زمانی هم كه احساس می كنید هواپیما در حال كم كردن ارتفاع است شروع به خوراندن خوراكی به بچه بكنید.


ب) گاه پرواز هواپیماها با تاخیر انجام می شود بنابراین حتماً اسباب بازی با خود به همراه داشته باشید. به كودك اجازه دهید چمدان سفر مخصوص به خود داشته باشد.


یك كوله پشتی حاوی اسباب بازی ها، بطری آب و مقداری تنقلات به كودكتان كمك خواهد كرد كه احساس بزرگانه ای به خود بگیرد و در هواپیما نیز رفتار بهتری داشته باشد.


ج) هیچ چیز غیر از كارت بازی خانوادگی به گذر زمان كمك نمی كند. انواع كارت های بازی كه مناسب سن همه باشد می توانند مفید باشند.
د) بی تردید كودكتان نمی تواند در حالت معمول ابرها، دریا، كوه ها و صحراها را از بالا و از آن زاویه تماشا كند، مراقب باشید این صحنه ها را از دست ندهید.


و) غذایی كه در هواپیما سرو می شود ممكن است قابل پیش بینی نباشد و شما هم احتمالاً خواهان یك كودك گرسنه در طول یك پرواز طولانی نیستید، بنابراین خوراك مختصر اما سالمی را به همراه داشته باشید كه اگر كودك به منوی غذایی هواپیما علاقه نداشت به او بدهید.

منبع : ویستا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits