دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهنمای سفر به استانبول بدون تور
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
در این‌مقاله می‌خواهیم درباره سفر به استانبول بدون تور صحبت کنیم. صحبت‌های خود را با بررسی سفر شخصی به استانبول و مواردی که باید قبل از سفر بدانید آغاز می‌کنیم.

اگر‌چه سفر با تور برای مسافران زیادی بهتر است، اما گردشگران و افرادی هستند که سفر شخصی را به استفاده از تور‌ها ترجیح می‌دهند. اگر با تور استانبول به ترکیه سفر نمی‌کنید، بهتر است از قبل درباره آن و نحوه سفر مطالعه کرده باشید.

استانبول یکی از شهر‌های بی‌نظیر برای گردشگران است. در این‌شهر برای همه سلیقه‌ها و سنین مختلف سرگرمی و جاذبه‌های خاص آن‌ها وجود دارد. مسافران زیادی از سراسر جهان در ماه‌های مختلف سال به ترکیه و استانبول سفر می‌کنند. ایرانی‌های زیادی هم برای سفر‌های خارجی خود استانبول و دیگر شهر‌های ترکیه را جزء اولین انتخاب‌ها می‌دانند.

تور‌های زیادی از شهر‌های مختلف ایران به مقصد استانبول حرکت می‌کنند. سفر با تور محدودیت‌هایی دارد که برخی افراد آن‌ها را دوست ندارند. سفر شخصی اگر‌چه کمی سخت‌تر به نظر می‌رسد ولی به شما آزادی عمل بیشتر در برنامه‌ریزی‌ها می‌دهد. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره سفر به استانبول بدون تور صحبت کنیم. صحبت‌های خود را با بررسی سفر شخصی به استانبول و مواردی که باید قبل از سفر بدانید آغاز می‌کنیم. اگر شما هم سفر شخصی را انتخاب کرده‌اید بهتر است این‌مطلب را تا پایان مطالعه کرده و با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

سفر شخصی به استانبول

سفر به استانبول به‌صورت شخصی شما را از محدودیت‌های قبلی دور می‌کند. تنها نکته‌ای که در سفر به استانبول بدون تور باید به آن دقت کنید، دانستن موارد لازم برای سفر است. در سفر شخصی شما مسئول اول هستید و باید برای همه جوانب سفر برنامه‌ریزی کرده باشید.

از خرید بلیط تا رزرو هتل در استانبول و مواردی مانند رزرو غذا، برنامه گشت‌وگذار در شهر و خرید از فعالیت‌هایی هستند که باید قبل از سفر به آن‌ها فکر کنید. ما در این‌مقاله قصد داریم راهنمای کاملی را برای سفر شما به استانبول بیان کنیم. بهتر است قبل از سفر و خرید بلیط یا رزرو هتل، این‌مقاله را مطالعه کرده و همه موارد آن را برای سفر رعایت کنید. اگر با تور استانبول سفر نمی‌کنید رعایت این‌نکات باعث می‌شود تا سفری بدون دردسر را تجربه کنید.

مقدمات سفر به استانبول بدون تور

زمانی‌که شما تور را برای سفر به استانبول و دیگر شهر‌ها انتخاب می‌کنید همه برنامه‌ریزی‌های لازم را تور انجام می‌دهد. شما فقط تاریخ تور را می‌بینید و آن را انتخاب می‌کنید یا سراغ تور دیگری می‌روید. زمانی که قرار است به‌صورت شخصی سفر کنید ابتدا باید تاریخی را برای سفر خود در‌نظر بگیرید.

دقت کنید که رزرو هتل و پروازی که شما را به استانبول می‌برد باید با هم هماهنگ باشند. زمانی که هتل در استانبول رزرو می‌کنید باید پرواز شما با چند ساعت اختلاف به آن‌جا برسد. در غیر این‌صورت سفر شما از نظر هزینه و زمان به‌صرفه نبوده است. یکی از راه‌های رزرو سریع هتل و خرید بلیط این است که به سایت علی بابا رفته و هر دوی آن‌ها را از یک مرجع تهیه کنید.

از دیگر مقدماتی که برای سفر به‌صورت شخصی باید آماده کنید مدارک سفر مانند پاسپورت و عوارض خروج از کشور است. مقداری ارز به‌صورت نقد همراه داشته باشید. بهتر است در سفر خود دلار ببرید. دلار را در صرافی‌های استانبول می‌توانید به لیر ترکیه تبدیل کنید. برای کرایه تاکسی و اتوبوس استفاده از لیر بد نیست ولی بهتر آن است که استانبول‌کارت بخرید. این‌کارت برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی کار شما را صد برابر آسان می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید: راهنمای سفر به مشهد از اصفهان

برنامه‌ریزی برای سفر

زمانی‌که شما با تور استانبول سفر می‌کنید تور برای سفر برنامه‌ریزی می‌کند. معمولا روزی که قرار است به خرید بروید یا روز‌هایی که به دیدن آثار تاریخی و تفریحی استانبول می‌روید را تور به شما می‌گوید. حتی تورلیدر یا همان راهنمای تور کمک زیادی به سفر شما می‌کند. اما در سفر شخصی این شما هستید که باید همه وظایف را به عهده بگیرید. حتما قبل از سفر درباره آثار تاریخی و دیدنی استانبول، مراکز خرید و هر‌چیزی که قرار است برای آن، وقت بگذارید، تحقیق کنید. بهتر است برنامه زمان‌بندی برای همه روز‌های سفر خود داشته باشید. این‌برنامه را بنویسید و طبق آن پیش بروید. هیچ‌کس دوست ندارد به استانبول سفر کند و بعد از بازگشت یاد کار‌هایی بیفتد که قرار بوده انجام دهد و فراموش کرده است. کسانی که قبلا به ترکیه سفرکرده‌اند می‌توانند در برنامه‌ریزی کمک‌حال خوبی باشند.

رزرو هتل و خرید بلیط

همان‌طور که در قسمت‌های ابتدایی متن گفته شد، هتل و پرواز از مهم‌ترین قسمت‌های سفر شما هستند. برای خرید بلیط پرواز بهتری است چند روز قبل از سفر اقدام کنید. اگر در روزهای شلوغی از سال به ترکیه سفر می‌کنید ممکن است در ساعات پایانی بلیط پیدا نکرده یا مجبور به پرداخت مبلغ بیشتری برای آن شوید. هتل را هم بهتر است به ‌همین ‌روال رزرو کنید. سایت علی بابا یکی از بهترین مراجع برای خرید بلیط و رزرو هتل در استانبول و بسیاری شهر‌های دیگر است. کافی است به سایت مراجعه کرده و در قسمتی که می‌خواهید استانبول را جستجو کنید. تعداد زیادی گزینه به شما نشان داده می‌شود که باید آن‌ها را بررسی کرده و بهترین آن‌ها را برای خود رزرو کنید.

بسته به این‌که شما با چه کسانی و برای چه منظوری به استانبول سفر می‌کنید، اقامتگاه‌های متفاوتی در ترکیه موجود هستند. مثلا اگر تنها هستید برای کم‌کردن هزینه‌های سفر، اقامت در پانسیون‌های ارزان بهتر است.

نکات پایانی در سفر شخصی به استانبول

استانبول شهری توریستی است و مسافران زیادی در آن هستند. در همه ایام سال شما مسافران و گردشگران بسیاری را می‌بینید. حتما اگر به‌صورت شخصی و بدون تور به استانبول سفر می‌کنید در ابتدا سعی کنید با افرادی سفر کنید که قبلا به آن‌جا سفرکرده‌اند. اگر این‌امکان را ندارید حتما قبل از سفر درباره همه قسمت‌های مسافرت خود تحقیق کرده و برنامه مشخصی داشته باشید. تاریخ مناسبی را برای سفر انتخاب کنید که همه جنبه‌های سفر را با بهترین هزینه تجربه کنید.

همه مواردی که در بالا گفته شد نیاز به تخصصی هر‌چند کم برای سفر‌های شخصی دارد. اگر حس می‌کنید سفر شخصی برای شما کمی دشوار است یا برای آن بودجه زیادی نیاز دارید، بد نیست در همان سایت علی بابا نگاهی به تور‌های استانبول بیندازید. استفاده از تور کار شما را آسان می‌کند. اما اگر قصد سفر شخصی دارید متن بالا را با‌دقت و کامل بخوانید و همه موارد را رعایت کنید.

راهنمای سفر به استانبول بدون تور

راهنمای سفر به استانبول بدون تور



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits