دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بورسیه های تحصیلی آلمان
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
آلمان به عنوان یک مقصد ایده‌آل برای دانشجویان بین‌المللی، برخی از بهترین شرایط را برای ادامه تحصیل و لذت بردن از یک تجربه معتبر آلمانی را ارائه می‌دهد.

تحصیل در آلمان همراه با بورسیه‌ تحصیلی

از بورسیه‌های دولتی گرفته تا بورسیه‌های تحصیلی با بودجه غیردولتی و دانشجویان دانشگاه‌های خاص، آلمان طیف وسیعی از بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی خود ارائه نموده است. برخی از این بورسیه‌ها در آلمان برای دانشجویان بین‌المللی به شرح زیر است:

عنوان بورسیه تحصیلی

مبلغ بورسیه در هر ماه

Konrad-Adenauer-Stiftung Scholarships in Germany for International Students

بورسیه های تحصیلی Konrad-Adenauer-Stiftung در آلمان برای دانشجویان بین المللی

یورو1,091

Heinrich Boll Scholarships in Germany for International Students

بورسیه هاینریش بول در آلمان برای دانشجویان بین المللی

842 یورو (کارشناسی ارشد) و 991 یورو (دکتری)

German Studies Research Grant

کمک هزینه تحقیقاتی مطالعات آلمان

یورو1,277 - 2,555

Development-Related Postgraduate Courses (EPOS)

دوره های تحصیلات تکمیلی توسعه محور

(EPOS)

1217 یورو (کارشناسی ارشد) و 1388 یورو (دکتری)

RISE Germany - Research Internships in Science and Engineering

RISE آلمان - کارآموزی تحقیقاتی در علوم و مهندسی

یورو743

بورسیه تحصیلی در آلمان برای دانشجویان بین المللی

آلمان به عنوان یک مقصد ایده‌آل برای دانشجویان بین‌المللی، برخی از بهترین شرایط را برای ادامه تحصیل و لذت بردن از یک تجربه معتبر آلمانی را ارائه می‌دهد. دلایل زیادی وجود دارد که چرا آلمان یک مقصد برای دانشجویان خارجی است، که آلمان یک مقصد تحصیلی ارزان در اروپا است. در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی خارج از اروپا، زندگی در آلمان به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی هزینه کمتری دارد. با این حال زندگی در یک کشور خارجی در حالی که دور از خانه هستید به این معنی است که شما باید مهارت‌های کاملی در مدیریت مالی هزینه‌های خود را داشته باشید.

تخمین زده شده است که هزینه‌های زندگی در آلمان حدود 853 یورو در ماه است. از آنجایی که این می‌تواند برای دانشجویان بین‌المللی یک چالش باشد، برنامه‌هایی وجود دارد که به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا برای حمایت مالی در قالب بورسیه درخواست دهند. در ادامه بورسیه‌های موجود برای دانشجویان بین‌المللی در آلمان را لیست کرده‌ایم که می‌توانند برای متقاضیان تحصیل در آلمان مفید باشد.

1. برنامه‌های بورسیه DAAD

DAAD (Deutscher Akademischer Austauschdienst) یا سرویس تبادل آکادمیک آلمان یک سازمان مشترک از موسسات آموزش عالی آلمان است که مسئول ارتقای روابط بین‌المللی دانشگاهی است. آنها بر انتقال دانشجو، دانشگاهیان و محققانی که به دانشجویان خارجی، دانشجویان فارغ‌التحصیل و دانشمندان در آلمان کمک هزینه تحصیلی و فاند ارائه می‌دهند، تمرکز دارند.

بورسیه‌های DAAD به دانشجویانی اعطا می‌شود که می‌خواهند در یک دوره تحصیلی تمام وقت مدرک تحصیلی دریافت کنند. متقاضیان باید مدرک کارشناسی خود را حداکثر در 6 سال گذشته تکمیل کرده باشند و حداقل دو سال سابقه کار ثابت داشته باشند. مبلغ کمک هزینه بورسیه DAAD برای دانشجویان کارشناسی ارشد 850 یورو ماهانه و برای دانشجویان دکتری 1200 یورو ماهانه است.

2. بورسیه‌های موسسه هاینریش بل در آلمان

موسسه Heinrich Böll تقریباً 1200 بورسیه در سال به دانشجویان برتر، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دکتری از همه رشته‌ها و ملیت‌ها اعطا می‌کند. این دانشجویان باید مدرک خود را در دانشگاه‌های دولتی در آلمان دنبال کنند. انتظار می‌رود که دریافت‌کنندگان بورسیه دارای سوابق تحصیلی برجسته و مشارکت سیاسی و اجتماعی باشند و در عین حال به ارزش‌هایی مانند بوم‌شناسی، پایداری، دموکراسی، حقوق بشر، خودمختاری و همچنین عدالت علاقه نشان دهند.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در تحصیلات کارشناسی ارشد، علاوه بر کمک هزینه‌های فردی، 850 یورو در ماه دریافت خواهند کرد (شهریه ممکن است محتمل باشد). همچنین دانشجویان دکتری که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می آیند، 1200 یورو در ماه، علاوه بر 100 یورو کمک هزینه پویایی و فعالیت در هر ماه و سایر کمک هزینه‌های فردی (به استثنای هزینه‌های تحصیل) دریافت خواهند کرد.

برنامه بورسیه کمک هزینه آلمان DeutschlandStipendium

برنامه بورسیه Deutschlandstipendium به دانشجویان جاه طلب و برجسته از تمام نقاط جهان کمک مالی می‌کند. این برنامه از دانشجویان در تمام دانشگاه‌های شرکت کننده در آلمان بدون در نظر گرفتن ملیت، درآمد شخصی حمایت می کند. بورسیه تحصیلی از طریق یک همکاری دولتی و خصوصی امکان پذیر است که در آن مشاغل، بنیادها یا افراد با مبلغ 150 یورو در ماه از دانشجویان حمایت می‌کنند در حالی که دولت فدرال 150 یورو دیگر به این مبلغ اضافه می کند. این بورسیه توسط دانشگاه‌ها اعطا می‌شود، به این معنی که متقاضیان ملزم به رعایت الزامات موسسات آموزشی هستند.

بورس تحصیلی برای دو ترم اعطا می‌شود اما ممکن است برای زمانی که دوره استاندارد تحصیل را پوشش می‌دهد نیز معتبر باشد. پس از دو ترم دانشگاه بازبینی می‌کند که دانشجو همچنان معیارهای بورسیه را دارد تا کمک مالی خصوصی ادامه یابد. برنامه‌های منتورینگ، رویدادهای شبکه‌سازی و همچنین دوره‌های کارآموزی نیز از طریق این بورس تحصیلی در دسترس خواهد بود.

4. برنامه‌های بورسیه اراسموس در آلمان

برنامه اراسموس (Erasmus) همچنین یک انتخاب عاقلانه برای دانشجویان بین‌المللی است که قصد شرکت در یک برنامه تحصیلی تمام وقت در آلمان را دارند. اراسموس به عنوان یک کمک مالی در سراسر اتحادیه اروپا که توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا تأمین می شود، کمک مالی برای دوره‌های تبادل یک ساله برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های آلمان ارائه می دهد. برای اینکه بتوانید بورسیه تحصیلی آلمان را دریافت کنید، باید در یک موسسه آموزش عالی ثبت نام کنید و هم دانشگاه محل اقامت شما و هم دانشگاه آلمان باید توافق اراسموس برای آموزش عالی را امضا کرده باشند.

اکثر دانشگاه‌های بزرگ اتحادیه اروپا در طرح اراسموس شرکت می‌کنند و دانشگاه‌های آلمان در برنامه‌های تحصیلی متعددی که بورسیه‌های تحصیلی توسط Erasmus Mundus و Erasmus+ تامین می‌شود، شرکت می‌کنند. کمک‌های مالی این برنامه هزینه‌های ثبت نام، سفر و همچنین هزینه‌های اولیه زندگی را پوشش می‌دهد.

بورسیه های تحصیلی آلمان

5. بورسیه تحصیلی موسسه فردریش ایبرت Friedrich Ebert Stiftung

گزینه دیگر بورسیه تحصیلی موسسه فردریش ایبرت (Friedrich-Ebert-Stiftung) است که به دنبال ترویج سوسیال دموکراسی از طریق کمک مالی دانشگاهی است. این بورسیه برای متقاضیان خارجی که در حال تحصیل در مقطع دکتری در آلمان در دانشگاه‌های دولتی یا موسسات دولتی شناخته شده علوم کاربردی هستند، در دسترس است. انتظار می رود این دانشجویان پیشرفت تحصیلی بالاتر از حد متوسط داشته باشند. این بورسیه فرصت خوبی برای کسانی است که در زمینه‌های علوم اجتماعی، سیاسی یا علوم انسانی فعالیت می‌کنند.

برای واجد شرایط بودن برای این بورسیه، باید مهارت‌های تسلط به زبان آلمانی را نشان دهید. حتی اگر دوره‌ آموزشی را که می‌گذرانید به زبان انگلیسی باشد، باید اثبات کنید که از مهارت زبان آلمانی خوبی برخوردار هستید. ظرفیت محدود است زیرا تنها 40 نفر در سال از آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و اروپای شرقی از این برنامه فاند می‌توانند استفاده کنند. دارندگان بورسیه تحصیلی در دوره‌های کارشناسی ماهانه 830 یورو دریافت خواهند کرد. کسانی که در برنامه‌های کارشناسی ارشد شرکت کرده‌اند 850 یورو در ماه به همراه هزینه‌های بیمه درمانی دریافت خواهند کرد.

موسسه مهاجرتی صبا

موسسه مهاجرتی صبا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به آلمان، شرایط تحصیل در آلمان ، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان ، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا در ارتباط باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits