دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پروتکل های بهداشتی که در سفر به دبی باید رعایت شود
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
سفر و کلیه خدمات مربوط به آن یکی از علل اصلی شیوع بیماری بوده جزو اولین صنایعی بود که دچار تعطیلی و رکود بی سابقه شد.

ظهور ویروس جدیدی به نام کرونا با تمامی کوچکی ابعادش توانست زندگی بر روی کره زمین را به صورت کامل و در همه ابعاد دگرگون کند. اگر شما تا دو سال پیش می توانستید به راحتی با خرید بلیط هواپیما دبی تهران و بالعکس اقدام به سفر کنید بعد از این اپیدمی و به خصوص در ماه های اول چنین سفری بسیار سخت و تقریباً محال شده بود.

سفر و کلیه خدمات مربوط به آن یکی از علل اصلی شیوع بیماری بوده جزو اولین صنایعی بود که دچار تعطیلی و رکود بی سابقه شد. با گذشت چندماه و آشنایی بیشتر با ویروس و نوع تکثیر آن کم کم همه کشورها زندگی به سبک متفاوت را از سر گرفتند. سفر هم با توجه به اهمیت آن دوباره به روال خود برگشت به خصوص سفرهای هوایی که در بسیاری از مواقع اجتناب‌ ناپذیر و لازم هستند.

شما هم به عنوان مسافر دبی فارغ از اینکه سفرتان تفریحی و یا تجاری است در هنگام رزرو بلیط هواپیما دبی دغدغه سلامتی و ایمنی بهداشت خواهید داشت که تا حد زیادی طبیعی است. این دغدغه مختص شما نبوده و شرکت‌های هواپیمایی ارائه کننده بلیت هواپیما و مسئولان مرتبط با بهداشت و سلامت نیز قبل از خرید بلیط هواپیما توسط شما تمهیداتی را اندیشیده اند.

جلوگیری از اپیدمی ویروس انتخابی نبوده و رعایت تمام جوانب پیشگیرانه وظیفه ای است که افراد در هر موقعیتی حتی در سفر باید به آن عمل کنند. پیشنهاد می‌شود با خواندن این مطلب اطلاعات و آگاهی بیشتری در سفر هوایی به دبی کسب کنید. حتی اگر شما موفق به خرید بلیط هواپیما دبی در دقیقه ۹۰ هم شده باشید فرصت کافی برای رعایت این نکات خواهید داشت.

رعایت پروتکل ها توسط شرکت های هواپیمایی

بخش مهمی از اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش اپیدمی توسط شرکت‌های هواپیمایی باید انجام شود. پروتکل هایی در قالب دستورالعمل ها برای پیشگیری از شیوع کرونا و کاهش ابتلای مسافران و خدمه پرواز در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار داده شده است که شامل مواد زیر می باشد:

  • ضد عفونی کردن هواپیما بعد از هر پرواز و قبل از مسافر گیری
  • اطمینان از سلامت مسافران از طریق تب سنجی
  • ضدعفونی کردن کانتر ها قبل از پذیرش مسافران
  • انجام تست کرونا قبل از پرواز یا ارائه کارت واکسن
  • بررسی موارد مشکوک در بین مسافران و جداسازی آنها

البته برخی از خطوط هوایی اقدامات تکمیلی دیگری را نیز انجام می دهند مانند ایران ایر (هما) که علاوه بر نکات لازم بسته های بهداشتی شامل دستکش، ماسک و دستمال مرطوب آنتی باکتریال را به صورت رایگان در اختیار مسافران خود قرار می دهد و یا ایران ایر تور که اقدام به ضدعفونی کردن هواپیما با استفاده از اشعه UV می کند. ضمن اینکه شرکت‌های هواپیمایی در سطح جهان به مشتریان خود پیشنهاد می کنند در هنگام تهیه بلیت هواپیما در صورت امکان مالی بلیط صندلی مجاور را نیز خریداری کنند.

نکات بهداشتی که در سفر به دبی باید مسافران رعایت کنند

خرید آنلاین بلیط دبی

شما برای خرید بلیط هواپیما دبی می توانید به صورت آنلاین اقدام به رزرو بلیط کنید. با چنین انتخابی نه تنها در وقت و انرژی خود صرفه جویی کرده اید بلکه از ترافیک و انتقال ویروس نیز جلوگیری می کنید. توصیه می شود رزرو هتل دبی را نیز با همین روش انجام دهید.

پروتکل های بهداشتی که در سفر به دبی باید رعایت شود

اقدامات بهداشتی قبل از سفر:

بخش مهمی از اقدامات پیشگیرانه در رابطه با ویروس را می توانید از خانه شروع کنید. در هنگام چیدن وسایل لازم در چمدان حتماً یک بسته ماسک و الکل برای ضدعفونی کردن دست ها در میان وسایل خود بگنجانید. همچنین سعی کنید وسایل شخصی سرگرم کننده برای داخل هواپیما مانند کتاب، هدفون و ... را بردارید.

سنت و رسم بدرقه مسافر عملی پسندیده و خوب است اما در شرایط فعلی از خانواده بخواهید چنین رسمی را انجام ندهند تا شما هم از بابت ابتلای آنها دچار استرس نشوید.

در هنگام انجام مراحل فرودگاه تا رسیدن به هواپیما فاصله اجتماعی را رعایت کرده و ماسک بزنید. در پرداخت های مالی در هر مرحله ای سعی کنید از کارت های اعتباری استفاده کرده و اسکناس مصرف نکنید. در صورت معطلی و یا تأخیر در پرواز هواپیما به دبی سعی کنید در مکان های شلوغ و پرتردد نمانده و در فضای خلوت استراحت کنید.

رعایت پروتکل های بهداشتی در داخل هواپیما:

بدیهی است تمام مواردی که در قسمت قبل گفته شد در داخل هواپیما نیز لازم الاجراست. به خصوص استفاده از ماسک که درصد زیادی از ایمنی شما در سفر هوایی به دبی را تامین می‌کند. سرویس بهداشتی داخل هواپیما بیشترین احتمال انتقال ویروس را دارد پس تا حد ممکن از آن استفاده نکنید.

با توجه به شرایط اپیدمی که سرایت از راه تنفس، دهان و بینی را مطرح می‌کند بهتر است خوردن و آشامیدن را در داخل هواپیما محدود کنید تا مجبور به برداشتن ماسک نشوید.

بعد از رسیدن به هتلی که در پرواز تهران دبی رزرو کرده اید نیز باید رعایت پروتکل ها را همچنان ادامه دهید. بعد از رد و بدل کردن مدارک دستها را ضد عفونی کنید. در زمان حضور در دبی و گشت و گذار فاصله اجتماعی را رعایت کرده و وارد جمع های شلوغ نشوید!

بلیط دبی را از کجا بخرم؟

یکی از راه هایی که می توانیم بلیط دبی را ازان بخریم مراجعه به سایت های معتبر فروش بلیط هواپیما است. یکی از این سایت ها تیک بان است! تیک بان با ارائه خدماتی هوشمند و نوین شرایطی را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید قیمت بلیط دبی را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید. با مراجعه به این سایت می توانید انواع بلیط چارتر دبی، بلیط لحظه آخری دبی را با قیمت منصفانه ای خریداری کنید برای رزرو ارزان کافیست به www.tikban.com مراجعه کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits