دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
گشتی در ایران از شرق، مرکز تا شمال غرب
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
سفر همیشه فرصتی برای جداشدن از فشارها و استرس زندگی روزمره بوده است. فرقی نمی‌کند سفر طولانی بروید یا یک سفر کوتاه و مختصر شما را از زندگی عادی دور کند.

مردم شهرهای مذهبی را بیشتر به‌واسطه‌ی حرم مقدس اهل‌بیت می‌شناسند و مقصد سفرهای زیارتی آنهاست اما جاهای دیدنی مشهد آن‌قدر زیاد و متنوع است که می‌توانید دلی سیر در آن سیاحت کنید. بخش‌های مرکزی و کویری ایران هم برای آنان‌که دل در گروه آسمان شب و زیبایی بی‌همتایش دارند، بهشتی زمینی است. عروس کویر ایران، شهر یزد آن‌قدر زیبایی و شگفتی در آستین خود پنهان کرده که در هر یک از کوچه‌پس‌کوچه‌های آن قدم بزنید، ردی از زیبایی، هنر و تاریخ در جاهای دیدنی یزد خواهید دید. از تاریخ حرف زدیم، چه کسی است که نامی از تاریخ بیاورد و یاد تبریز نکند!؟ تبریز یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است. برای دیدن جاهای دیدنی تبریز اگر برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی نداشته باشید نمی‌توانید از همه‌ی آنها لذت ببرید. در هر خیابان و کوچه‌ آن یک خانه‌ی تاریخی، یک موزه یا یک مکان دیدنی قرار دارد. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های این سه شهر جذاب و بزرگ تا پایان همراه ما باشید.

جاهای دیدنی مشهد ، زیبایی‌هایی که ندیده‌اید

مشهد مجموعه‌ای از تمام چیزهایی است که از یک سفر انتظار دارید. تفریح، گردش، زیارت و سیاحت همه در یک شهر منتظر شماست. از زیارت حرم مطهر امام رضا که بگذریم، جاهای دیدنی مشهد هم فرصتی برای تفریح است و هم محلی برای برای خرید و لذت بردن از طبیعت.

مسافر مشهد که شدید دیدن آرامگاه فردوسی را فراموش نکنید. یکی از زیبا‌ترین و باشکوه‌ترین آرامگاه‌هایی که در فاصله‌ی زمانی ۳۰‌دقیقه‌ای از مشهد قرار گرفته است. بعد از رفتن به توس، سری به طرقبه و شاندیز بزنید. طبیعت این مناطق در فصل پاییز پیشنهاد ویژه‌ای ما به شماست.
بازار رضا هم یکی‌دیگر از جاهای دیدنی مشهد است. هر کس یک بار مسافر این شهر باشد حتما سری به آن می‌زند و از آن خرید می‌کند. بازار قدیمی رضا محلی برای خرید انواع وسایل مورد نیاز است. خوبی این بازار نزدیکی آن به حرم است.
بی‌دلیل نیست اگر مشهد را مجموعه‌ای از همه‌ی دیدنی‌ها و جذابیت‌ها می‌شناسیم. بزرگ‌ترین پارک آبی آسیا درست در دل شهر مشهد منتظر شماست. برای استفاده از تمام امکانات هیجان‌انگیز این پارک بهتر است یک روز کامل را به حضور در سرزمین موج‌های آبی اختصاص دهید. پارک آبی ایرانیان هم از دیگر پارک‌های آبی مشهد است.

مجموعه تاریخی نادری بخش ارزشمندی از تاریخ را به شما نشان می‌دهد. کلات نادری، گنبد هارونیه، قصر خورشید و خانه اردکانی قسمت‌های دیگری از پازل تاریخی این شهراند.
درباره‌ی همه چیز حرف زدیم، طبیعت بکر مشهد را از قلم نندازیم! اگر به‌هوای طبیعت‌گردی هم مسافر مشهد باشید، دست خالی به خانه برنمی‌گردید.
جنگل فریزی،‌ آبشار قره‌سو، پارک طبیعی هفت حوض و چالیدره از زیبایی‌های طبیعی مشهد است که دیدن آنها شما را سر کیف می‌آورد.

جاهای دیدنی یزد، کهن‌ترین بافت زنده‌ی دنیا

گشتی در ایران از شرق، مرکز تا شمال غرب

جاهای دیدنی یزد این عروس کویری، آن‌قدر زیبا و زیاد است که چشمان مسافرین و مخاطبین خود را سیراب کند. از مسجد جامع کبیر یزد با معماری مثال‌زدنی و بی‌نظیرش گرفته تا مجموعه‌ی امیرچخماق که قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بافت این شهر است توجه هر بیننده و مسافری را به خود جلب می‌کند.

دیدن از کویر سیاه، کویر کاراکال بخش جدا نشدنی از سفرنامه‌ی مسافران و کویرگردان یزد است. برای سفر به کویر سعی کنید مناسب‌ترین زمان را انتخاب کنید. تابستان‌های گرم و زمستان‌های خشک و سرد این منطقه شما در دام خواهد انداخت! اگر کویرنورد حرفه‌ای باشد یا برای تفریح، قصد سفر به این مناطق را دارید بهتر است پاییز و بهار را برای سفر به کویر انتخاب کنید.

یزد یکی از اصیل‌ترین شهرهای ایران است. جایی که از هر دوره‌ی تاریخ، نگینی درخشان برای خود برداشته است. مسجد جامع فهرج در روستایی به‌همین نام یکی از گواهان تاییدکننده‎ی این ادعا است. بنایی بسیار کهن که قدمت آن به دوران صدر اسلام برمی‌گردد و درست به‌اندازه‌ی قدمتش، از مهم‌ترین و خاص‌ترین بناها در میان مکان های دیدنی یزد محسوب می‌شود.
باغ دولت آباد یزد از نمونه‌های عالی باغ‌های ایرانی است که در بخش مرکزی این شهر قرار دارد. سنگ بنای اولیه‌ی این باغ در دوران افشاریه گذاشته شد و در دوران زندیه کامل شد.
تا از حال‌وهوای تاریخ بیرون نیامده‌ایم، سری به تبریز بزنیم.

جاهای دیدنی تبریز، بهترین مکان‌هایی که باید ببینید

جاهای دیدنی دیدنی تبریز در سفرزون

تبریز شهری قدیمی اما سرشار از تفرجگاه‌های مختلف و شگفت‌انگیز است. اگر تنها یک بار مسافر این شهر شوید برای همیشه دلتان را در بندبند زیبایی‌ها و جذابیت‌های آن جا خواهید گذاشت. آن‌قدر که با هر فرصتی دنبال بهانه برای رفتن و دیدن جاهای دیدنی تبریز خواهید بود.
کسانی که مسافر تبریز‌اند از دیدن ایل‌گلی نمی‌گذرند. عمارت کلاه فرنگی که بخش اصلی و تاریخی ایل‌گلی است امروز تبدیل به یک رستوران سنتی شده. اگر در شب به ایل‌گلی بروید، زیبایی و رقص رنگین نورپردازی این عمارت، حسابی غافل‌گیرتان خواهد کرد.
بازار تبریز میراثی تاریخی، ارزشمند و جهانی در دل این شهر است. بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان که با سقف بلند و معماری جالبش یکی از مکان‌های دیدنی و پرطرفدار آن محسوب می‌شود. راسته‌های مختلفی مثل راسته فرش‌فروشان و کفش‌فروشان در این بازار وجود دارد.
تبریز و زیبایی‌هایش را یاد کردیم اما از مسجد کبود، فیروزه جهان اسلام یادی نکنیم! این مسجد با وجود گذر زمان و صدمه‌های زیادی که دیده است هنوز هم یکی از بی‎‌نظیرترین بناهای تاریخی ایران است.

سخن آخر

برای تجربه‎ی یک سفر خوب و ماندگار همیشه لازم نیست هزینه‌های زیادی کنار بگذارید. چیزی که سفر را لذت‌بخش و به‌یادماندنی می‌کند بیشتر از هر موردی برنامه‎ریزی و استفاده کردن از تمام فرصت‌ها و امکاناتی است. داشتن یک برنامه‎ریز سفر به شما کمک می‌کند تا با بودجه‌ای معقول و کم، بیشترین بهره‌ را از سفر خود ببرید. سفرزون می‌تواند یک برنامه‌ریز خوب در تمام مراحل سفرتان باشد. رزرو بلیط،‌ محل اقامت و برگزاری تورهای مختلف گردشگری تا لیستی از بهترین جاهای دیدنی شهرهای مختلف در سفرزون که کار را برای شما آسان می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر همین الان به صفحه‌ی سفرزون بروید. با سفرزون بخند، بگرد، زندگی کن.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits