دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی لوکس ترین قطارها برای داشتن سفری آرام و رویایی
4
زمان مطالعه: 8 دقیقه
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای یک سفر خوب و آرام به دنبال بهترین قطار مسافربری باشید. ما در ادامه بهترین این قطارها را به شما معرفی میکنیم .

لوکس ترین و بهترین قطار ایران

همیشه شرکت های مسافربری برای ایجاد حس رفاه و امنیت مسافران به ارائه خدماتی می پردازند تا رضایت مخاطبین به بهترین نحو جلب شود.

مفهوم خدمات در شرکت های هواپیمایی به صورت اختصاصی تری مورد بررسی قرار گرفته است و در شرکت های هوایی انواع خدمات VIP و CIP در اختیار مسافران قرار دارد.

البته خدمات مسافری تنها محدود به هواپیما نیست و در ادامه تعدادی از بهترین قطار های ایران و خدمات موجود در آنها را معرفی می کنیم تا در سفرهای بعدی خود تجارب لذت بخش تری داشته باشید.

1. قطار ۵ ستاره فدک از لوکس ترین قطارهای ایران

قطار فدک یکی از بهترین قطارهای ایران است و به خاطر داشتن راحتی و ایمنی، به آن هتل ۵ ستاره متحرک نیز می گویند. قطار های فدک دارای سه کلاس مختلف هستند که دارای قیمت و خدمات متفاوتی است. البته بهتر است بدانید که تمامی قطار های فدک ۵ ستاره هستند.

در کوپه های قطار فدک چهار تخت خواب وجود دارد و دو نمایشگر نیز در هر کوپه قرار داده شده است. در صورت تمایل؛ حتی نحوه استفاده از ابزار موجود در قطار ار نیز به شما آموزش می دهند. دمای هوای کوپه ها در قطارهای فدک قابل تنظیم است و در صورتی که نیاز به کمک مهماندار باشید، تنها کافی است که کلید احضار مهماندار را فشار دهید.

قطار ۵ ستاره فدک / لوکس ترین و بهترین قطار ایران

پذیرایی در قطار های فدک بسیار خوب است و می توان آن را با یک رستوران خوب مقایسه کرد. در بدو ورود، پذیرایی از مسافران آغاز می شود و در بازه های متخلف خوراکی و نوشیدنی های مختلفی سرو می شود.

برای مثال وعده عصرانه در قطار در ۳ نوع مختلف سرو می شود و نکته قابل توجه رایگان بودن آنهاست. یعنی برای خدمات و پذیرایی هزینه اضافه ای از شما دریافت نمی شود.

در داخل واگن ها سرویس های بهداشتی ایران و فرنگی نیز برای استفاده مسافران قرار داده شده است. در صورت نیاز هدفون، روزنامه و گهواره و ویلچیر نیز از ابتدای حضور در ترمینال راه آهن تا پایان مسیر در اختیار مسافران قرار می گیرد. قطار فدک در مسیرهای تهران، قم، زنجان، شیراز، اهواز، قزوین، کرج و مشهد درحال تردد است.

خدمات موجود در قطارهای فدک در سه سطح لاکچری، تجاری و عادی صورت می گیرد که هریک دارای قیمت متفاوتی است. برای سفرهایی که بیشتر از دو نفره باشد، گاها اقامتی یک شبه و رایگان در مشهد نیز به مسافران هدیه داده می شود.

قطار ۵ ستاره فدک / لوکس ترین و بهترین قطار ایران

2.قطار ۵ ستاره زندگی

قطار ۵ ستاره زندگی همانطور که از نامش پیداست، یک گزینه سفری ایده آل برای راحتی در طول سفر است. قطار ۵ ستاره زندگی به لحاظ ظاهر دارای تفاوت های بسیاری با قطار های معمولی است که حتی در نگاه اول هم پیداست.

این قطار برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ وارد شرکت رجا شد و از جمله قطار های لوکس ایران است که خدماتی هوایی را در اختیار مسافران قرار می دهد، اما هزینه ای کمتر از هواپیما دارد!

کوپه های این قطار ۴ تخته هستند و گزینه بسیار مناسبی برای سفر های خانوادگی است. بلیط های قطار زندگی به همراه عصرانه، شام و شام ویژه لاکچری در اختیار مسافران قرار می گیرد. از جمله خدماتی که در قطار های زندگی ارائه می شود می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کوپه ھای ۴ نفره و مجھز به دو مانیتور ۱۸ اینچی برای تماشای برنامه ھای تلویزیون
  • سیستم صوتی و تصویری پیشرفته با قابلیت انتخاب دعا، فیلم و موسیقی
  • سیستم تھویه ی مطبوع و مجھز به دو دریچه برای تنظیم دما و نور داخل کوپه
  • قابلیت اتصال به شبکه ی اینترنت داخلی قطار
  • سرو دسر و نوشیدنی خوش آمد گویی
  • استفاده از ظروف چینی لوکس برای سرو غذا
  • فروشگاه کوچک برای خرید یادگاری و ھدایه
  • کتابخانه ای کوچک با داشتن ۳۶ کتاب و قابلیت سفارش کتاب برای مطالعه
  • ارائه روزنامه و نشریات
  • سرویس بھداشتی ایرانی و فرنگی در دو طرف ھر واگن
  • جعبه کمک های اولیه

البته خدمات موجود در قطارهای زندگی محدود به این موارد نیست و تنها تعدادی از آنها را عنوان کرده ایم. ھمه مھمانداران، دانش اموخته دانشگاه و مسلط به زبان انگلیسی اند و در رستوران های این قطار اواع غذاهای ایرانی و فرنگی نیز سرو می شود.

تمامی خدمات ارائه شده در قطار زندگی دارای کیفیتی مشابه با استاندارد های بین المللی خدمات هوایی هستند.

همچنین می توانید در هر زمان به آشپزخانه مراجعه کنید و شیوه طبخ غذا را سفارش دهید. البته استفاده از رستوران ها دارای زمان بندی های خاص خود است.

لوکس ترین و بهترین قطار ایران

3. قطار غزال بنیاد VIP

این قطار نیز یکی دیگر از بهترین قطار های موجود در ایران است. با خرید بلیط قطار غزال بنیاد VIP می توانید سفر خود را در واگن های لوکس و با کیفیت تجربه کنید و همچنین تجهیزات مناسبی در اختیار داشته باشید. این قطار در اختیار شرکت های بنیاد، وانیا ریل و ریل سفر قرار دارد و به عنوان یک قطار پرسرعت چینی در حال فعالیت است.

ظرفیت کلی قطار ۴۰ نفر است که از مجموع ۱۰ کوپه ۴ نفره تشکیل شده. از جمله امکاناتی که در قطارهای غزال بنیاد VIP در اختیار مسافران قرار می گیرد می توانیم به سیستم های صوتی و تصویری مجهز واگن های اشاره کنیم.

همچنین صندلی هایی راحت و تخت خواب انعطاف پذیر نیز در کوپه ها وجود دارد که به همراه سیستم تهویه مطبوع فضای مناسبی را برای مسافران به وجود می آورد.

لوکس ترین و بهترین قطار ایران

فرق قطار غزال بنیاد با غزال بنیاد vip

در مجموعه قطارهای غزال یک قطار غزال و یک قطار غزال بنیاد vip داریم و گاها باهم اشتباه گرفته می شوند. قطار غزال در نوع معمولی و vip دارای سطح خدمات و کیفیت بسیار خوبی هستند.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که در نوع معمولی و vip تفاوتی در واگن ها وجود ندارد، تنها نوع خدماتی که دریافت می کنید، سطح بلیط شما را تعیین می کند.

هر کدام از واگن ها دارای سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی هستند و کوپه ای نیز مخصوص مهمانداران وجود دارد که در آن امکاناتی مانند ماکروفر، آبسردکن، یخچال و ارتباطات تلفنی برای مسافران قرار داده شده است.

هر یک از صندلی‌ها میز جداگانه‌ای برای سرو غذا دارند و کنار هر کدام از آن‌ها پریز جداگانه‌ای برای شارژ لپ تاپ و تلفن همراه وجود دارد. در صورت نیاز، ویلچر نیز در اختیار مسافران قرار داده می شود.

قطار غزال در انواع کوپه ای و اتوبوسی موجود است و خدمات ارائه شده در آنها دارای تنوع مطلوبی است که باعث شده است مسافران رفاه و آسایش مناسبی را در طول سفر خود تجربه کنند.

همچنین دو قطار به نام های سروش و پرستو نیز در مجموعه قطار های غزال وجود دارد که دارای خدمات مشابهی است. البته بهتر است بدانید که قطار سروش تنها در مسیر قم به مشهد و بالعکس درحال تردد است.

لوکس ترین و بهترین قطار ایران

شرکت های قطاری ایران، کدام قطار بهتر است؟

همیشه شرکت های قطاری کشور با قطار های موجود در خطوط ریلی اشتباه گرفته می شوند؛ اما بهتر است بدانید که در حال حاضر در حدود ۱۱ شرکت قطاری در ایران وجود دارند که در حال جابجایی مسافران و ارائه خدمات در مسیرهای ریلی کشور هستند. قدیمی ترین شرکت قطار و حمل و نقل ریلی کشور، شرکت رجا است.

این شرکت های قطاری عبارتند از:

  1. شرکت حمل و نقل ریلی رجا
  2. شرکت مهتاب سیر جم
  3. شرکت وانیا ریل
  4. شرکت جوپار
  5. شرکت راه آهن شرقی بنیاد
  6. شرکت نورالرضا
  7. شرکت ریل ترابر سبا
  8. شرکت ریل سیر کوثر
  9. شرکت رعد تبریز
  10. شرکت راه آهن حمل و نقل
  11. شرکت ریل پردازنوآفرین

همچنین هر یک از این شرکت های قطاری دارای واگن های خاص خود هستند.

به غیر از اینکه شرکت های قطاری دارای خدمات متنوعی هستند، انواع قطار های موجود در خطوط ریلی نیز دارای خدمات مختلفی هستند که می توانند در انتخاب بهتر هنگام خرید بلیط قطار به شما کمک کنند.

مزایای سفر با قطار

همانطور که گفته شد قطار در ایران دارای سابقه ای طولانی است و حضور آن در کشور به دوران سلطنت ناصرالدین شاه باز می گردد.

درحال حاضر به دلیل مسائل مربوط به محدودیت زمانی، استفاده از خطوط هوایی و خرید بلیط هواپیما رونق خوبی داشته است، اما قطار همچنان به عنوان امن ترین ابزار سفر جایگاه خود را در ایران و جهان حفظ کرده است.

بر خلاف هواپیما که محدویت هایی درمورد وزن بارهای مسافران دارد؛ در سفر با قطار سقف وزن بار بیشتر بوده و محدودیت آن برای هر فرد تا ۲۰۰ کیلوگرم هم گزارش شده است؛ که البته چنین وزنی شامل موارد خاص و باربری می شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits