دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چند نکته برای سفری راحت با کودکان
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چگونگی سفری راحت با کودکان و رعایت نکاتی برای سفری راحت با کودکان

سفری راحت با کودکان

سفری راحت با کودکان

مسافرت رفتن با بچه همیشه هم سخت نیست. با کمی برنامه‌ریزی و برخورد مثبت، می‌توانید سفری داشته باشید که همه از آن لذت ببرید.

1. با خودتان تنقلات ببرید.

گرسنه شد بچه‌ها و غذاهای ناسالم توی راه می‌تواند مسافرتتان را به یک فاجعه تبدیل کند. با بردن تنقلات و غذاهای سالم با خودتان می‌توانید هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و هم از بروز مشکل برای بچه‌ها جلوگیری کنید. اگر مسافرتتان هوایی است، یک ساک را با انواع غذاهای سبک و سالم و تنقلات پُر کنید. نیازی به همراه داشتن نوشیدنی نیست زیرا نمی‌توانید آنها را داخل هواپیما با خود ببرید. برای سفرهای جاده‌ای، چند بطری آب اضافه و یک یخچال کوچک در ماشین بگذارید و آن را با ساندوچ و تنقلات مختلف که به راحتی در ماشین قابل خوردن باشند پُر کنید.

2. برای فعالیت‌های طی مسیر آنها برنامه‌ریزی کنید.

همه اعضای خانواده باید برای راه خود فعالیتی برای انجام دادن داشته باشند. اگر فرزندتان عاشق مطالعه است، با خودتان کتاب بیاورید، اگر طرفدار بازی‌های کامپیوتری‌ است، باطری اضافه همراه داشته باشید و اگر فرزندتان فیلم و کارتون دوست دارد، چند سی‌دی یا دی‌وی‌دی فیلم و کارتون همراهتان باشد. کارت بازی، یک دفترچه نقاشی و مدادرنگی هم می‌تواند آنها را سرگرم کند.

سفری راحت با کودکان

3. چمدان‌هایتان را سبک ببندید.

سبک‌تر بودن چمدان‌ها باعث می‌شود مجبور نشوید هزینه بابت بار اضافی در سفرهای هوایی پرداخت کنید. اگر در مسافرت با کمبود لباس مواجه شدید، می‌توانید لباس‌هایتان را برای شستشو بدهید یا خرید کنید.

4. مدارک لازم را مرتب کنید.

یکی از والدین باید مسئول مدارک لازم برای مسافرت مثل بلیط‌ها، پاسپورت‌ها، کارت‌های شناسایی، نقشه، برگه‌های رزرو و اطلاعات هتل و سایر مدارم لازم باشد. اگر همه چیز را یک جا در یک پاکت نگه دارید، از گم شدن یا فراموش کردن جای مدارک جلوگیری می‌شود.

سفری راحت با کودکان

5. منتظر غیرمنتظره‌ها باشید.

در برنامه سفر و فعالیت‌هایی که هریک از اعضای خانواده دوست دارند انجام دهند، انعطاف‌پذیر باشید. اگر از برنامه‌ای که برای سفرتان ریخته بودید، عقب افتادید ناراحت نشوید، مهم لذت بردن از زمانتان است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits