دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نکاتی که در سفر به هند باید رعایت کرد
1
زمان مطالعه: 8 دقیقه
کشور زیبای هند (India) که پایتخت آن شهر دهلی است در جنوب آسیا قرار دارد. زیبایی طبیعی، شگفتی های باستانی و مدرن، جشن ها و آیین های متعدد و سواحل جذاب این کشور پهناور را به سرزمینی رویایی برای...

کشور زیبای هند (India) که پایتخت آن شهر دهلی است در جنوب آسیا قرار دارد. زیبایی طبیعی، شگفتی های باستانی و مدرن، جشن ها و آیین های متعدد و سواحل جذاب این کشور پهناور را به سرزمینی رویایی برای گردشگران تبدیل کرده است. هند یکی از مقرون به صرفه ترین مقصد های گردشگری در جهان است به همین دلیل انتخاب گردشگرانی است که قصد سفری هیجان انگیز و کم هزینه را دارند.

بهترین زمان سفر به هند

فصول هند به اندازه جمعیت آن متنوع است. چهار فصل سرد و خشک از ماه دسامبر تا فوریه، گرم و خشک از ماه مارس تا مه، فصل بارش از ماه ژوئن تا سپتامبر و معتدل در ماه‌های اکتبر و نوامبر در این کشور دیده می‌شود. در حالی که زمستان در قله های شمالی پر از برف است، در همان زمان در ایالت های جنوبی آفتاب درخشان و گرم است. در واقع هیچ فصل مشخصی از سال را نمی توان بهترین زمان برای سفر به هند دانست اما معمولاً ماه آگوست (نیمه مرداد) تا ماه اکتبر (نیمه آبان)، بیشترین تعداد گردشگران به کشور هندوستان سفر می‌کنند.

جشنواره هالی هالی

جشنواره هالی هالی (جشنواره رنگها) در بهار در ایالات اوتارپرادش و بیهار برگزار می شوند. مناطق شمالی مثل دره های پروات، کشول و اسپیتی در بهار دیدنی هستند. باغ های رنگارنگ و دیدنی اووتی دره اندراپرادش در ایالات جنوبی هم از مقاصد گردشگری در فصول بهار هستند.

نکاتی که در سفر به هند باید رعایت کرد

تابستان در هند به معنای تعطیلات است. در کل کشور مکان های دیدنی مختلفی در تابستان وجود دارند. ناینیتال، مک لودگونج و موسسوری در شمال و دارجیلینگ و شیلونگ در شرق و در جنوب وایاناد، مونار و کودایکانال از بهشت های تابستانی سفر به هند هستند. سواحل گوا، اریسا و کرالا هم بهترین مکان برای برنزه شدن هستند.

در فصل پاییز باران های موسمی در هند رایج است ولی مقصد هایی مانند کودایکانال در ماه های نوامبر تا دسامبر تجربه خوبی هستند.

زمستان تقریباً در مناطق جنوبی کشور وجود ندارد اما در شمال کشور اسکی و پیاده روی رودخانه یخ زده در دره زانسرا از لذت های زمستانی هند هستند که نباید از دست بدهید. زمستان زمان خوبی برای بازدید از صحراها در راجستان است. جیپور، جیشالمر، پوشکار در راجستان و رن کوت در گجرات از بهترین انتخاب ها برای سفرهای زمستانی است.

هزینه سفر به هند

از اولین‌ هزینه های سفر به هند، باید به هزینه های دریافت گذرنامه و هزینه ویزای توریستی هند اشاره کرد. با داشتن ویزای توریستی هند که یک ماهه است می توانید پس از ورود به هند ۱۴ روز آنجا اقامت داشته باشید. برای گرفتن ویزا باید از طریق سفارت هند در تهران یا اقدام کنید. اطلاعات کامل آن در آدرس وجود دارد. البته می توانید با پرداخت ۱۴۰ دلار، ویزای الکترونیکی هند را دریافت کنید که در فرودگاه مقصد به شما داده می شود.

برای رفتن به هند می‌توانید از اتوبوس یا قطار استفاده کنید. برای این کار حتماً باید ویزای معتبر هند را داشته باشید. مرز بین‌المللی بنگلادش به هند یکی از راه‌های ورود زمینی به هند است. در بنگلادش برای هند قطار و اتوبوس وجود دارد و مهم‌ترین آن مسیر داکا-کلکته است. برای استفاده از این مرز باید مالیات خروج بپردازید. می‌توانید از تیمبو پایتخت بوتان با اتوبوس به کلکته بروید یا از لاهور پاکستان با اتوبوس یا تاکسی ویژه و از طریق مرز آتاری- وگاه وارد هند شوید.

اگر قصد سفر به هند با هواپیما را دارید، در نظر داشته باشید قیمت بلیط هواپیما به هند همواره بسته به فصل، کلاس پرواز، میزان تقاضا و عواملی دیگر متغیر است و بهتر است قیمت آن را به‌صورت آنلاین جست‌وجو کنید.در کل، قیمت یک بلیط هواپیما به هند بین ۲ تا ۳ میلیون‌ تومان برایتان تمام خواهد شد. برای کاهش هزینه ها سفرهای خارج از فصل (می، سپتامبر،-اکتبر) بهترین گزینه است. همچنین پروازهای بین هفته و چارتر به صرفه تر هستند.

شرکت هواپیمایی هما پروازهایی به بمبئی دارد و هواپیمایی ماهان نیز به دهلی پرواز دارد. مالیات گمرک و هزینه‌های دیگر در بلیت‌های خطوط هوایی گنجانده شده اند.

هزینه های اقامت در هند، بسته به شهر، فصل مسافرت، شلوغی هتل، خدمات هتل بسیار متغیر هستند. انواع هتل و مسافرخانه در شهرهای مختلف هند وجود دارند. اگر خوابگاه یا هتل دو ستاره را به عنوان محل اقامت خود تعیین می کنید ۱۰۰ تا ۱۶۰ هزارتومان هزینه برای هر شب اقامت در نظر بگیرید. برای اقامت در هتل های خوب هزینه ای حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برای هر شب کنار بگذارید. اقامت در هتل های لوکس بین ۵۵۰ هزار تا ۲ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

در شهرهایی مثل بنگلور، دهلی، بمبئی، کلکته، جیپور، چنای، کوچی و گورگورام اتوبوس ها، منوریل و مترو گزینه های مناسب برای سفرهای درون شهری هستند. در داخل بمبئی می توانید از قطارهای محلی استفاده کنید که ارزان هستند. مترو و منوریل بسته به مسیر هزینه ۱۰ تا ۴۵ روپیه دارند. کرایه اتوبوس ها حدود ۸ روپیه است. تاکسی های خصوصی شیک‌تر و تمیزترند ولی قیمتی بالاتر دارند. دقت کنید قبل از سوار شدن در تاکسی حتماً قیمت را با راننده طی کنید حتی در مورد بار خود هم توضیح دهید. ریکشاها هم در بیشتر مناطق در دسترس هستند وکرایه نسبتاً پایینی دارند.

نکاتی که در سفر به هند باید رعایت کرد

در هند علاوه بر رستوران های شیک و کافه های دنج، چرخ‌دستی های زیادی در خیابان ها دیده می شوند که بر روی آن ها غذا طبخ می کنند. پاکوره و سمبوسه را می توانید با هزینه بسیار کم ۱۰تا۳۰ روپیه خریداری کنید. قیمت ماسالا دوسا ۵۰ تا ۱۰۰ روپیه، نان حدود ۲۶ روپیه و آب نیم لیتری حدود ۲۸ روپیه است.

بیشتر مناطق دیدنی در هند هزینه بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ روپیه دارند. بعنوان مثال ورودی تاج محل در آگرا ۱۰۰۰ روپیه، عامر فورت در جیپور ۲۰۰ روپیه و قطب منار در دهلی ۵۰۰ روپیه است.

نکات مورد نیاز سفر به هند

  • چمدان مناسب با وسایل خود و مجهز به قفل برای سفر به هند انتخاب کنید.
  • لباس های هندی ارزان، زیبا و رنگارنگ هستند، پس بهتر است لباس کمی با خود برای سفر ببرید و لباس هندی بخرید.
  • انواع کفش و صندل با قیمت های مناسب در هند پیدا خواهید کرد پس به بردن یک جفت کفش راحتی برای پیاده روی قناعت کنید.
  • هنگام بازدید از مکان های مذهبی برای زنان پوشاندن سر و پاها و شانه ها و برای مردان پوشاندن دست و پاها الزامی است.
  • برای سفر به هند می توانید روپیه یا دلار و یا یورو به همراه داشته باشید. مشکلی برای تبدیل ارز در این کشور از دلار و یورو به روپیه نخواهید داشت. امکان استفاده ار کارت اعتباری هم در تمام شهرها وجود دارد.
  • سعی کنید اگر داروی خاصی مصرف میکنید، آن را به همراه ببرید تا سفری با خیال راحت داشته باشید.
  • شرایط بهداشتی در هند چندان مناسب نیست. دستمال مرطوب، ژل ضدعفونی دست، پودر اوآراس همراه خود داشته باشید.
  • مطمعناً وسایل شخصی مثل مسواک، کرم ضدآفتاب، کلاه، دستمال کاغذی، پد بهداشتی، آداپتو و شارژ، کوله پشتی کوچک و اسپری ضد حشرات را فراموش نخواهید کرد.
  • قبل از سفر، واکسن های تب زرد، کزار، تیفوس و هپاتیت A و B که برای سفر به به هند ضروری هستند را بزنید. سازمان جهانی بهداشت به مسافرانی که به هند می روند توصیه می کند واکسن سرخک، اوریون و سرخچه را هم بزنند.
  • در سفر به هند به ‌راحتی می توانید انواع غذاها را امتحان کنید اما مواظب تندی و چربی غذاهای هند باشید.
  • هرگز در شب به تنهایی پیاده روی نکنید و بهتر است از خیابان های شلوغ و روشن عبور نمایید.
  • از سیم‌کارت هندی برای کاهش هزینه هایتان استفاده کنید. می توانید سیم کارت های مخصوص توریست ها را در فرودگاه تهیه کنید.
  • اینترنت بی‌سیم رایگان در بیشتر امکان تفریحی، رستوران‌ها، کافه ها و مناطق دیدنی هند در دسترس است.
  • به فرهنگ مردم هند احترام بگذارید. توجه کنید که حیواناتی مثل گاو، میمون، طاووس و موش و همین طور درختی به نام«بی بل» مقدس و محترم هستند.
  • از توهین به پرچم و نمادهای ملی هند در سفر به هند به شدت خودداری فرمایید.
  • در کشور هند پای انسان عضو غیر تمیزی است، سعی کنید با پا چیزی را لمس نکنید. همچنین اگر با دست چپ چیزی بخورید و یا چیزی به کسی بدهید ناخوشایند است.
  • چانه زدن در هند بسیار رایج است. هنگام خرید حتماً چانه بزنید.
  • نقشه منطقه را به همراه داشته باشید.
  • از اعتماد به افراد غریبه خودداری نمایید.
  • شماره و آدرس سفارت و کنسولگری های ایران و شماره های ضروری کشور هندوستان را به همراه داشته باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits