دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ واقعیت جالب از ژوهانسبورگ در تور آفریقای جنوبی
1
زمان مطالعه: 12 دقیقه
تا حالا به ژوهانسبورگ سفر کرده اید ژوهانسبورگ یکی از زیباترین شهرهای آفریقای جنوبی است . ده واقعیت جالب در مورد ژوهانسبورگ در افریقای جنوبی بدانید.

تا حالا به ژوهانسبورگ سفر کرده اید؟ یک ماشین را در ژوهانسبورگ کرایه کنید، زیرا به همان اندازه مهم است که شما همه چیز را درباره شهر و تاریخچه آن هم بدانید.

در اینجا ده واقعیت جالب در مورد ژوهانسبورگ وجود داردکه باید بدانید.

بزرگترین شهر آفریقای جنوبی

دومین شهر بزرگ در قاره آفریقا پس از شهر قاهره در مصر است.

این شهر چهار بار بازسازی شده است

در قرن یک، ژوهانسبورگ از یک اردوگاه چادری، یک شهر کوچک با کلبه های حلبی، ساختمان های آجری 4 طبقه دوران ادواردیان و در حال حاضر، به یک شهر پر از آسمان خراش های مدرن تبدیل شده است که در تور آفریقای جنوبی مشاهده خواهید کرد..

این شهر لقب «شهر طلا» را دارد

شهر ژوهانسبورگ با یک طوفان طلا در قرن نوزدهم شکل گرفت – به طور دقیق تر 4 اکتبر 1886.

ژوهانسبورگ خانه تقریبا نیمی از فسیل های اجداد انسان در جهان می باشد

مهد بشریت، خانه 40 درصد از فسیل های انسانی این سیاره را تشکیل می دهد و یکی از ثروتمندترین سایت های باستان شناسی جهان است.

تور ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی

ژوهانسبورگ خانه بزرگترین جنگل های ساخته شده به دست انسان است

ژوهانسبورگ خانه 10 میلیون درخت است که به شهر کمک می کند تا اثرات گلخانه ای را کاهش دهد و سر و صدا سطح شهر را نیز کاهش می دهد.

بلندترین ساختمان ها در آفریقا، در ژوهانسبورگ خودشان را به رخ می کشند

برج Hillbrow در ارتفاع 270 متری، به همه چیز در شهر ژوهانسبورگ، مسلط است.

ژوهانسبورگ، بزرگترین بیمارستان در جهان را دارد

بیمارستان Chris Hani-Baragwanath توانایی خدمت رسانی به 3.5 میلیون نفر در ژوهانسبورگ را دارد.

شلوغ ترین فرودگاه در آفریقا

فرودگاه بین المللی ژوهانسبورگ OR Tambo در حدود 28 میلیون مسافر را سالانه می پذیرد.

در کالیفرنیا یک ژوهانسبورگ وجود دارد

این شهر به افتخار معدن چیان طلا که در ژوهانسبورگ کار می کنند نام گذاری شده است، و در حدود 172 نفر ساکن دارد.

در ژوهانسبورگ درست کردن تخم مرغ آب پز یک دقیق بیشتر طول می کشد

آماده کردن سالاد کاب در ژوهانسبورگ ممکن است کمی بیشتر از حد معمول طول بکشد. ژوهانسبورگ 2000 متر بالاتر از سطح دریا است، بنابراین هوا به اندازه کافی متراکم نیست.

5 دانستی کمتر شناخته شده از پیلانرزبرگ

هیچ چیز جذاب تر از بوته زارهای آفریقایی و طبیعت حیات وحش آن نیست.

فقط زمانی که فکر می کنید که همه چیز را درباره این سرزمین بوته زار می دانید، شما با برخی از حقایق کمتر شناخته شده در حالی که در سافاری هستید، شگفت زده خواهید شد.

یکی از بزرگترین مقصد های سیاحتی در آفریقای جنوبی، پارک ملی پیلانرزبرگ در شمال غربی استان پیلانرزبرگ است.

گفت و گوی اخیرا با دو راهنمای محلی، Juan Heydenrych و Lucy Mabaso را بخوانید تا برخی از اسرار پنهان این بخش باور نکردنی از تور آفریقای جنوبی را بدانید!

  1. پیلانرزبرگ تنها مجموعه حفاظت شده است که در مجموعه حلقه قلیایی قرار دارد (که تنها سه تا از آن در جهان وجود دارد).

آتشفشان قلیایی باستانی، تپه هایی را که امروزه Kwa Maritane در آن قرار دارد، شکل می دهد، از این رو نام این لادج به معنی «محل صخره» است. خوشبختانه آتشفشان خاموش است و 200 میلیون سال پیش فوران کرد.

  1. در پیلانرزبرگ، آثار مردمان تسوانا در 1750 میلادی یافت می شود.

در سرتاسر منطقه پیلانرزبرگ، سایت های متعددی وجود دارد که آثار وجود انسان در عصر آهن و عصر سنگ را اثبات می کند.

  1. آیا چیزی درباره پروژه خاکبرداری کتاب پیدایش شنیده بودید – پروژه جابجایی پارک حفاظت شده؟

در اوایل دهه 1980، بیش از 6000 حیوان از پارک های دیگر در پارک پیلانرزبرگ مستقر شدند. R1.5 میلیون برای حصار کشی اطراف پارک، و در حدود R1.8 میلیون برای داخل پارک صرف شد.

امروزه این منطقه تقریبا تمام گونه های حیوانی از جنوب آفریقا را شامل می شود که شامل شیرها، فیل ها، بوفالوها، پلنگ ها، گورخر ها، کفتارها، زرافه ها، اسب آبی و کروکودیل ها است و بیش از 350 گونه پرنده در این پارک زندگی می کند.

  1. سن متوسط شیرهایی که در پیلانرزبرگ زندگی می کنند، 12 سال است.

Ketimetsi ، یک شیر نر که در Kwa Maritane زندگی می کرد، در ماه گذشته، زمانی که در سن 17 سالگی بود به طرز عجیبی فوت کرد.

  1. بهترین نقاط برای مشاهده انواع حیات وحش، Mankwe و Makuwani است.

مشاهدات در تور آفریقای جنوبی اینجا شامل فیل ها، کرگردن، شیر، تمساح، پرندگان، مارمولک ها، اسب آبی ها و تراپبن ها (نوعی لاک پشت) می باشد. اما اگر صبور باشید حتما چیزهای بهتری را خواهید دید.

شهر گمشده در سان سیتی – Lost City at Sun City

تور ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی

الهام گرفته از افسانه پادشاهی آفریقایی فراموش شده، شهر گمشده در سان سیتی یکی از جذابترین و خلاقانه ترین جاذبه های گردشگری در جهان است. این کاخ 5 ستاره شهر گمشده، به خوبی این تمدن افسانه ای را در هر جزئیاتش نشان می دهد: با عبور از هر در بزرگی، شما مستقیما به زمان گذشته قدم می گذارید، جایی که باعث حیرت شما می شود.

این کاخ 5 ستاره عنوان محل اقامت پادشاهی باستانی، محوطه و برج های باشکوهش با جزئیات مجسمه سازی، موزاییک، نقاشی های دیواری و فواره ها، و قرار گیری در آغوش جنگل مرموز، با نهرهای آبش و آبشارهایش تکمیل شده است. کاخ شهر گمشده، که در سال 1992 به طور رسمی افتتاح شد، ادای احترام به تخیل انسان و پیشرفت درخشان معماری است.

در اقامت بعدی تور آفریقای جنوبی خود در هتل، زمانی که شما به اندازه قبلی غرق در حیرت از شکوه و عظمت این سازه نیستید و به معماری خیره کننده ان بیشتر توجه می کنید، این حقایق الهام بخش را در ذهن داشته باشید:

  1. ساخت و ساز، که در آگوست 1990 آغاز شد، تنها 28 ماه برای تکمیل زمان برد، که واقعا برای پرژوه ای به این بزرگی و پیچیدگی زمان کوتاهی بود.
  • در اوج ساخت و ساز، 5،000 نفر در این پروژه مشغول به کار بودند.
  • تقریبا 2 میلیون متر مکعب خاک از مکام ساخت هتل جا به جا شد، به استثنای 300 هزار متر مکعب سنگ شکسته.
  • 85 هزار متر مکعب بتن ریخته شد.
  • تقریبا 15،000 قطعه از پیش ساخته شده در نمای کاخ استفاده شده است.
  • در طول سال اول ساخت و ساز، به طور متوسط حدود 1 میلیون آجر در هر ماه توسط 200 کارگر آجر جین، چیده شد. در نهایت، تعداد آجرهای چیده شده به 300 میلیون آجر رسید!
  1. محوطه بیرونی کاخ تحت تاثیر حیات وحش نیرومند آفریقا می باشد.

هر گوشه و طراحی این کاخ به تجلیل از این افسانه بی نظیر و حیات وحش آفریقا و حیوانات فوق العاده آن می پردازد. سقف برج های هتل که با قطعات از پیش ساخته شده مانند برگ های درخت نخل پوشانده شده است، در حالی که حکاکی عاج های فیل و حیوانات وحشی در ساختار بیرونی هتل قرار دارند. شش عاج فیل که به شکل یک طاق در آمده اند و در بالای لانج و بار Tusk قرار گرفته اند، 5.6 متر ارتفاع و 2 تُن وزن دارند و از چوب اندونزیایی ساخته شده اند که از عاج فیل هم سنگین تر است.

در سرسرای ورودی هتل مجسمه برنزی Shawu، یکی از معروف ترین فیل های آفریقا در سایز اصلی خودش قرار دارد. این مجسمه توسط مجسمه ساز آفریقایی Danie de Jager، مجسمه ساز واقع گرا که این مجسمه ها را با جزئیات دقیق بافت چرمی پوست، گوش های ناهموار و پاهای ترک خورده ساخته است. مجسمه Shawu 4.5 متر از زمین ارتفاع دارد و یکی از زیباترین مجسمه های حیوانات در دنیا برای عکسبرداری است.

  1. فضای داخلی توسط Trisha Wilson از ویلسون و همکاران، دالاس، تگزاس طراحی شده است.

فضای داخلی در مقیاس بزرگ – مانند یک کاخ سلطنتی – مشخص شده است و جهان طبیعت را جشن می گیرند. سقف های گنبدها با استفاده از نقاشی های مارپیچ؛ کف زمین هم با موزاییک های نقش دار پوشانده شده است. قطعه یا قسمتی در این هتل وجود ندارد که از زیر نگاه تیزبین طراحان آن در رفته باشد. 85 درصد از تمام الزامات مورد نیاز برای فضای داخلی در جنوب آفریقا تامین می شود.

  1. تقریبا همه چیز در این کاخ سفارشی بود.

در این کاخ 5 ستاره، و برای اولین بار در تور آفریقای جنوبی در جنوب آفریقا، مبلمان دست ساز در تمامی مناطق عمومی هتل و اتاق های مهمان هتل استفاده شد. تمام درهای چوبی هتل با دست حکاکی شده بوده، از جمله درهای بزرگ 8 متری در ورودی های سلطنتی. فرش ها حدود 50.000 متر مربع، و به طور خاص برای کاخ طراحی شده است. به طور مشابه، تمام پارچه های مورد استفاده تنها برای هتل بافته شده بود.

  1. گنبد سقف ورودی رویال کاخ یک شاهکار معماری است.

ارتفاع این گنبد 25 متر بالاتر از سطح کف، 16 متر قطر و با شش ستون بالا نگه داشته می شود. ساخت و ساز آن یک چالش عمده بود.

  1. موزاییک درهم برهم کف لابی شامل 38 سایه روشن مختلف مرمری است.

هر کدام از این موزاییک ها با دست کار گذاشته شده و جلا داده شده است که در مرکز آنها 6 حیوان مختلف قرار دارد. علاوه بر این موارد، میز پذیرش لابی و دربان با چوب sapele pommele دست ساز می باشد که رویه این میزها از سنگ مرمر rosa Verona و quagga می باشد. مساحت سنگ مرمر بکار رفته در کاخ حدود 5.650 متر مربع است.

  1. نقاشی روی سقف اتاق پذیرایی رویال به همان سبکی است که میکل آنژ در کلیسای سیتین رُم، نقاشی کرده است.

نقاشی چشم انداز محیط زیست آفریقایی با حیوانات و پرندگان آن به صورت دستی انجام شد و برای تکمیل 5،000 ساعت طول کشید. کل مساحت نماهای دیواری در کاخ 3،400 متر مربع است، در حالی که مساحت نقاشی های دیواری در حدود 425.000 متر مربع است.

  1. 75 هزار متر کابل کشی برق در کاخ وجود دارد.

این معادل 6.500 لامپ می باشد که از همه آنها نورانی تر و با شکوه تر لوستر بزرگ در کریستال کورت می باشد که 5 متر قطر و 4.2 متر ارتفاع دارد.

  1. برج شاه، با 70 متر، بلندترین برج بین 10 برج کاخ است.

این برج، نمایی بی نظیر از استخرهای آبی و زلال هتل به همراه جنگل سرسبزی که اطراف هتل را محاصره کرده است، به شما در تخفیف قیمت تور آفریقای جنوبی تقدیم می کند.

  1. سوئیت پادشاه، خلاصه ای از توانگری شاهانه است.

دیوارهای این سوئیت با چوب های افرا کنده کاری شده پوشانده شده است و داخل اتاق از 8.000 آیتم منحصربفرد که سفارشی و دست ساز می باشد پر شده است. در هر کدام از اتاق ها؛ یک تخت دو نفره King، اتاق نشیمن، میزکار، کمد لباس، دو تلفن با خطوط خارجی، یک حمام اختصاصی و یک کتابخانه است. همچنین یک اتاق آرایش جدا، یک سونا و یک آشپزخانه کوچک وجود دارد.

به ما بگویید: آیا در هتل Palace اقامت داشته اید؟ اولین تصور شما چیست؟

www.delgarm.com

کیپ تاون

هر سال هزاران گردشگر تور آفریقای جنوبی به کیپ تاون می آیند تا ترکیب متمایزی از فرهنگ ها، تاریخ و مناظر نفس گیر را تجربه کنند. این شهر به قدر کافی برای ارائه خودش دارد – و بهترین راه برای تجربه همه اینها کرایه کردن یک ماشین در کیپ تاون می باشد.

اگر می خواهید بیشتر در تور آفریقای جنوبی در مورد «شهر مادر» بدانید، در اینجا 10 حقیقت را که باید درباره کیپ تاون بدانید، را بخوانید.

  • کیپ تاون در سال 1652 تاسیس شد، زمانی که Jan van Riebeeck از کمپانی هند شرقی هلند مستقر در هلند، برای کشتی های که به شرق سفر می کردند، در بین راه یک توفقگاه برای آنها در اطراف دماغه امید نیک بنا کرد.
  • آب و هوای کیپ تاون همانند کالیفرنیا و مدیترانه است. فصل زمستان در ماه می آغاز می شود و در ماه سپتامبر به پایان می رسد و به طور کلی یک فصل مرطوب و بادخیز است. تابستان از نوامبر تا مارچ شروع می شود.
  • قلعه شهر کیپ تاون به نام Castle of Good Hope، قدیمی ترین ساختمان در آفریقای جنوبی است. این شرکت بین سال های 1666 تا 1679 توسط کمپانی هند شرقی هلندی ساخته شده است.
  • خط ساحلی Victoria and Alfred در کیپ تاون، مقصد پرطرفدار در آفریقای جنوبی است - پیش از کوه میز
  • آبشار Victoria & Alfred در کیپ تاون بیشترین طرفدار را در آفریقای جنوبی دارد و بعد از آن کوهستان Table قرار دارد.
  • قلمرو پادشاهی Cape Floral خانه 7000 گیاه است که در هیچ جای دیگری در جهان یافت نمی شود.
  • Lion’s Head یا کله شیر، شاید گربه های بزرگ وحشی داشته باشد اما، برای 200 سال گذشته هیچ شیری را به خود ندیده است. بعد از رونق گرفتن منطقه، آخرین شیر در سال 1802 به ضرب گلوگله از بین رفت.
  • شهر سیمون، منزل پرطرفدارین گونه پنگوئن آفریقایی، پنگوئن Jackass است.
  • کیپ تاون اولین شهر خارج از اروپا بود که به دلیل کیفیت بالای آب، امکانات فوق العاده، ایمنی و پاکیزگی، وضعیت پرچم آبی را بدست آورد.
  • کیپ تاون به عنوان بهترین مکان در جهان برای بازدید در سال 2014 از طرف مجله نیویورک تایمز عنوان شد.
  • تقریبا 3.5 میلیون نفر در کیپ تاون، دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی زندگی می کنند.

آژانس مسافرتی سام سیر، با داشتن تجربه و کادری حرفه ای در این مسیر و برگزاری موفقیت آمیز تورهای آفریقای جنوبی، به یکی از مطرح ترین و معتبرترین آژانس ها در زمینه تور آفریقای جنوبی تبدیل شده است و سالانه با اجرای تور آفریقای جنوبی چه به صورت انفرادی و چه به صورت گروهی در فصل تابستان و تعطیلات عید تور نوروز به یکی از آژانس های قدرتمند در این مسیر تبدیل شده است.

منبع: تور آفریقای جنوبی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits