دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مکان های تفریحی و دیدنی استانبول و گرجستان کجان ؟
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
مکان های تفریحی و دیدنی استانبول و گرجستان ،

تفریحات استانبول و گرجستان

اماکن دیدنی که در سفر به گرجستان باید ببینید :

بازدید از فستیوال موسیقی در تفلیس

فستیوال موسیقی فضای باز تفلیس (Tbilisi Open Air) یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های موسیقی در کشور گرجستان است که برای موسیقی‌های الکترونیک و راک برگزار می شود. از سال ۲۰۰۹ مسئولان این فستیوال، هنرمندان شناخته شده‌ای را از سرتاسر جهان به این فستیوال دعوت کرده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به هنرمندانی نظیر Akvarium ،Adriatique ،Morcheeba و Beth Hart اشاره کرد. این فستیوال در حدود سه تا چهار روز بیرون از مرکز شهر در تور گرجستان برپا می‌شود.

یک سفر روزانه به Gori

به گزارش سفر با تو ، شهر گُری در فاصله‌ی ۸۶ کیلومتری شهر تفلیس دارد و سفر یک روزه به این شهر بهترین راه حل برای فرار از گرمای شهر تفلیس در فصل تابستان است. دلیل اصلی برای بازدید از شهر گُری این است که این شهر زادگاه Joseph Stalin بوده که امروزه خانه استالین تبدیل به یک موزه شده و اسناد و مدارک مهمی از زندگی وی را به نمایش می‌گذارد. همچنین شما می‌توانید واگن شخصی استالین را که برای مسافرت استفاده می‌کرده است، از نزدیک ببینید.

دریاچه های آبودلائوری

دریاچه‌های آبودلائوری به دلیل داشتن سه رنگ متفاوت (سبز، آبی و سفید) معروف هستند، این دریاچه‌ها در منطقه خوسورتی (Khevsureti) و در نزدیکی روستای روشکا (Roshka) قرار گرفته است. دریاچه‌های آبودلائوری ۲۸۱۲ متر از سطح دریا فاصله دارند که شما می‌توانید در یک روز پیاده‌روی به دریاچه‌ها برسید؛ اما باید شب را در روستا بمانید یا در کنار دریاچه سبز چادر بزنید.

پارک بین المللی روستاوی تفلیس

پارک بین المللی روستاوی تفلیس

یک مجموعه بسیار بزرگ و وسیع که در نزدیکی تفلیس که به کمک یک تاجر معروف گرجی ساخته شده است.در این مجموعه مسابقات معتبر جهانی و همچنین کلاس های آموزشی برگزار می شود. می توانید هیجان و سرعت را تجربه کنید اگر فردی هستید که عاشق سرعت و هیجان هستید حتی می توانید در تور گرجستان خود این ورزش و فعالیت هیجان انگیز را تجربه کنید.دراین مجموعه انواع کلاس های موتور سواری، ماشین سواری و... را می توانید تجربه کنید و از دیگر مزایای این مجموعه این است که می توانید حتی با ماشین شخصی خود وارد این مجموعه شوید و یا حتی ماشین های حرفه ای از مجموعه بگیرید.

آکوا پارک باتومی گرجستان، تنها پارک آبی باتومی

تور باتومی گرجستان را انتخاب کردید و به دنبال اماکن مهیج و تفریحی در باتومی می گردید؟ آکوا پارک باتومی یکی از اماکن محبوب و مهیج در این منطقه است که روزانه تعداد زیادی از گردشگران و بومیان را به سمت خود می کشاند. آکوا پارک باتومی تنها پارک آبی این شهر است که در یکی از بلوار های تازه تاسیس شهر و در خیابانی به نام شریف و در مجاورت نوار ساحلی دریای سیاه واقع شده است. این پارک آبی زیبا و تفریحی ۴ استخر با اندازه‌های متفاوت، یک استخر کودک و چندین سرسره داشته و برای تمامی گروه‌های سنی، تفریحات و بازی‌های مناسب و جذابی را ارائه می‌دهد. در کنار بازی و تفریحات آبی، سرگرمی‌های دیگری از جمله برنامه‌های نمایشی و هنری نیز برای مشتریان به اجرا گذاشته می‌شود. در داخل پارک آبی باتومی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بسیار نیز آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند و به شما در ساختن خاطره ای خوش تر کمک کرده است.

رستوران های تفلیس

آشپزی و غذایتفلیس در سراسر دنیا کمتر شناخته شده است طعم غذاهای گرجی دیوانه کننده و لذیذ ست و بیشتر تحت تاثیر ذائقه اروپایی و خاورمیانه شکل گرفته است. غذاهای لذیذ گرجی، بیشتر با تخم مرغ، گوشت و مرغ تهیه میشن این کشور پر از رستورانهای مجلل، کافه های روستایی هست و همونطور که بهترین غذاهای محلی رو دارن، بهترین و لذیذترین غذاهای بین المللی رو هم سرو میکنن. برخی از معروف ترین غذاهای گرجستان مث کاچاپوری، چورچخلا، خینکالی، چاکاپولی و لوبیو هستن که در بیشتر این رستوران ها این غذاها سرو میشه. تور ارازان گرجستان را از دست ندهید.

رستوران های تفلیس

اماکن دیدنی که در سفر به استانبول ترکیه باید ببینید :

پارک وایلند استانبول | vialand istanbul

یکی دیگر از تفریحات محبوب در استانبول، پارک سرگرمی vialand ، پارکی بی نظیر و نفس گیر برای تمام سنین بوده که وجود مرکز خرید و رستوران های متنوع جذابیت این پارک را دو چندان کرده است. این پارک برای افرادی که به دنبال یک هیجان منحصر به فرد هستند بسیار جالب و هیجان انگیز است و این تنها جذابیت این چارک نیست. می توانید هیجان، خرید از برند های مطرح دنیا و صرف غذا در رستوران های با کیفیت با طراحی مدرن را یک جا تجربه کنید. وسایل مهیج این پارک برای همه سنین مفرح و شادی آور بوده و با توجه به آخرین استاندارد ها طراحی شده اند وسایلی همچون : جت اسکی، ترن های هوایی اسرار آمیز، تونل سافاری، چرخه فلک های غول پیکر و صد ها وسیله نفس گیر و منحصر به فرد دیگر.

توزک استانبول

تفریح پرطرفدار دیگر استانبول که نباید آن را از دست دهید توزک می باشد که یک تیم گروهی مهیج و بسیار هیجان انگیز است. شما چشم های خود را باز می کنید و خودتان را در یک اتاق نا آشنا با طراحی عجیب پیدا می کنید.

آفر تورهای گرجستان ارزان قیمت و لحظه آخری را ببینید و انتخاب کنید.

برای فرار از این مکان، شما نیاز به باز کردن درب های قفل شده با استفاده از نکات در اطراف خودتان دارید، تجربه ای باور نکردنی و هیجان انگیز در پشت درهای بسته اتاق و راهی برای فرار. ماجراجویی واقعی را تنها در طول یک ساعت در توزک تجربه کنید.

Quest

اگر به دنبال حس واقعی هیجان هستید ما quest را به شما توصیه می کنیم. با شرکت در این بازی داستان نا تمامی را تمام می کنید و در هیجان یک داستان واقعی غرق می شوید. به مطب دکتر سليم آکسوي، دکتر آدم کش در سال ۷۰، بروید و با دنبال کردن سر نخ ها از اسرار دکتر پشت درب های قفل شده سر در آورید. هوش شما نقشه ها تله های دکتر را خراب می کند و می توانید از این بازی خارج شوید. اما فراموش نکنید که فرار از این بازی به این سادگی ها نیست و دکتر از آمدن شما با خبر است.

Quest برای شما تجربه یک هیجان واقعی خواهد بود و پایان بازی اصلا قابل پیش بینی نیست چراکه پایانی غیر مشابه به هم خواهید داشت.

حمام ترکی را تجربه کنید

حمام ترکی

یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین فعالیت ها در کشور ترکیه حمام کردن به سبک مردمان ترک است. در همه ی شهر های این کشور می توانید حمام های ترکی متنوعی را پیدا کنید. در استانبول هم حمام های ترکی زیادی وجود دارد که با کلیک روی لینک زیر می توانید با آن ها بیشتر آشنا شوید:

بهترین حمام های ترکی استانبول | نظافت به سبک عثمانی ها

شما با داخل شدن به حمام های ترکی می توانید نظافت را همراه با ماساژهای بسیار منحصر به فرد تجربه کنید. حمام کردن به سبک ترکی چندین مرحله دارد و با آداب خاصی انجام می شود که قطعا نظیرش را در هیچ جای دنیا جز ترکیه نخواهید یافت.

گشت و گذار در مراکز خرید

یکی از مهم ترین دلایلی که سبب پر آوازه شدن شهر استانبول در دنیا شده، وجود مراکز خرید و فروشگاه های متنوع در این شهر است. در استانبول می توانید انواع و اقسام اجناس را با صرف هزینه ی مناسب خریداری کنید، البته خرید پوشاک در این شهر بسیار محبوب تر است زیرا لباس های تولید شده در ترکیه اغلب کیفیت بسیار خوبی دارند و با قیمت مناسبی هم عرضه می شوند.

معروف ترین مرکز خرید استانبول آکمرکز ( Akmerkez ) نام دارد که پیشنهاد می کنیم حتی اگر قصد خرید ندارید هم از آن بازدید کنید تا با سبک زندگی و نوع اجناس در ترکیه بیشتر آشنا شوید.

همچنین در استانبول بازار های محلی زیادی هم وجود دارند که محبوب ترین آن ها بازار بزرگ استانبول است که بافتی سنتی و جالب دارد و اگر می خواهید کمی از مراکز خرید لوکس دور شوید می توانید از این بازار هم دیدن کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits