دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ونیز ایتالیا/شهری بر روی آب
14
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ونیز ایتالیا-شهری بر روی آب-ونیز کجاست؟-ایتالیا- دیدنی های ایتالیا-سفر به ونیز-تاریخچه ونیز-دیدنی های ونیز-کانال های ونیز-قایق های ونیز-گندولا-قایق های ونیزی-شهر آبی-رمانتیک ترین شهر جهان-ونیز کجاست؟-گردشگری های ایتالیا-سفر به ونیز

ونیز به شهر کانال‌ها مشهور است و با جمعیتی بالغ بر هفت میلیون نفر مرکز ناحیه ونتو است. شهر ونیز در شمال ایتالیا و در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته است.. شهر ونیز یکی از شهرهای توریست پذیر جهان است و سالانه میلیون ها توریست از این شهر بازدید می کنند . از دیدنی های این شهر میتوان به میدان سن مارکو محل دفن مرقس یکی‌ از حواریون حضرت مسیح که به سن مارکو مشهور است را نام برد.ونیز ایتالیا/شهری بر روی آب

شهر ونیز بیشتر از هزار سال مرکز جمهوری ونیز بود و به نامهای سرنیسیما (آرام آرام) و لا دومینانته (حاکم) و رجینا دل ادریاتیکو (ملکه دریای آدریاتیک) نیز شناخته می‌شود. ملکه دریای آدریانیک، شهر آب ها، شهر پل ها، شهر چراغ ها و شهر سلطه گر هم دیگر القاب ونیز است. ونیز در قسمت شمالی دریای آدریاتیک واقع شده است.

ونیز ایتالیا شهری بر روی آب
در ونیز حدود 118 جزیره و جزیرکچه، 170 کانال و 350 پل وجود دارد. تاریخ غنی و گندولاهای ونیز (قايق‌ ونيزى كه‌ با يك‌ پاروى دسته‌ بلند هدايت‌ مى‌شودو جلو و عقب‌ آن‌ بالا آمده‌ است‌)شهرت فراوانی به این شهر می دهد. ونیز یکی از رمانتیک ترین شهرهای جهان است.

ونیز ایتالیا شهری بر روی آب
ونیز هر روز زیباتر از دیروزش می شود.گندولاها(قایق های مخصوص) در سطح شهر می چرخند و میدان زیبا و جذاب مارک مقدس در وسط شهر چشم نوازی می کند و جایگاه بسیاری از زوج های جوان می باشد.

ونیز ایتالیا شهری بر روی آب

ونیز ایتالیا شهری بر روی آب

ونیز ایتالیا شهری بر روی آب
به دلیل بالا آمدن سطح دریا، در ماه های نوامبر و دسامبر سفر به ونیز لطفی ندارد ماه ژانویه هم ممکن است آب بالا باشد و مجبور شوید با چکمه های بلند و کت های بارانی بلند همراه شوید!

ونیز ایتالیا شهری بر روی آبونیز ایتالیا شهری بر روی آب
ونیز آب و هوایی مدیترانه ای دارد. دمای هوا در زمستان‌ها به حداقل ۳ درجه بالای صفر به طور متوسط می‌رسد و در تابستان‌ها متوسط دمای هوا ۲۴درجه بالای صفرمی باشد و رطوبت هوا نیز بالا می‌باشد.

ونیز ایتالیا شهری بر روی آبونیز ایتالیا شهری بر روی آب
سفر به ونیز برای انهایی خوب است که از خودرو دل خوشی ندارند و فقط می خواهند قایق سواری کنند. فرودگاه بين المللي ونیز، ماركوپولو نامیده می شود. ونيزي‌ها براي گراميداشت ماركوپولو شهروند نامدار و جهانگرد خود، نام این فرودگاه را ماركوپولو گذاشته اند. اين فرودگاه در 20 کیلومتری شهر واقع شده است و دروازه ونيز محسوب مي شود. كساني كه با ماشین به ونيز سفر می کنند در نزديكي شهر خودروهاي خود را در 2 پاركينگ بزرگ پارك مي كنند كه البته براي هر روز بايد 25 يورو بپردازند.

ونیز ایتالیا شهری بر روی آبونیز ایتالیا شهری بر روی آب

شهر ونیز به خاطر شکل عجیب و همچنین تعدد آثار تاریخی و هنری و معماری در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته که همین امر موجب شده سالانه میلیونها نفر از سر تا سر جهان برای دیدن این شهر زیبا به ایتالیا سفر کنند.

ونیز ایتالیا شهری بر روی آبونیز ایتالیا شهری بر روی آبونیز ایتالیا شهری بر روی آب

گرداوری و ترجمه:
بخش گردشگری مجله دلگرم
(اعظم بهادر)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (14 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits