دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین شهرهای گردشگری دنیا در سال ۲۰۱۴
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بهترین شهرهای گردشگری دنیا-برترین شهرهای گردشگری دنیا-پربازدیدترین شهرهای گردشگری دنیا

بهترین شهرهای گردشگری دنیا


بهترین شهرهای گردشگری دنیا

parisنشریه گردشگری "Lonely Planet" پایتخت فرانسه را به عنوان بهترین شهر گردشگری جهان در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد.

به گزارش توریست ها در شرایطی که فرانسه همواره در سال‌های اخیر عنوان مقصد نخست گردشگری جهان را به خود اختصاص داده، خبرگزاری فرانسه به نقل از نشریه معتبر «لونلی پلنت»، شهر پاریس را در صدر فهرست بهترین شهرهای جهان برای سفر در سال ۲۰۱۴ قرار داده است.

«پاریس» که سالانه به طور متوسط میزبان حدود هشت میلیون گردشگر است؛ به عنوان یکی از پرگردشگران شهرهای جهان مکانی است که گردشگران می‌توانند با قدم زدن در کرانه رود سن و پیاده‌رو‌های ساعات خوشی را تجربه کنند. این شهر که «دیزنی‌لند»، «برج ایفل»، «موزه‌ لوور» و «کاخ ورسای» چهار جاذبه اصلی گردشگری آن محسوب می‌شوند، با دارا بودن ۴۷۸ هزار درخت، سرسبزترین پایتخت قاره اروپا است. گردشگران پاریس همچنین می‌توانند در سال ۲۰۱۴ از چند بنای تاریخی و موزه این شهر که پروژه مرمت آنها تا رو به پایان است دیدن کنند.

شهر تاریخی «ترینیداد» کوبا نیز که در سال ۲۰۱۴ پانصدمین سال تاسیسش را جشن می‌گیرد، دومین شهر پیشنهادی "لونلی پلنت" است. این شهر بدلیل تاریخ غنی و سبک ویژه معماری در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده ایست. در سال‌های اخیر که دولت کوبا توجه ویژه‌ای به توسعه صنعت گردشگری نشان داده به عنوان یکی از مقاصد گردشگری زیبا و ارزان جهان روزانه میزبان هزاران گردشگری است که در قالب تورهای مسافرتی به این شهر سفر می‌کنند.

در رتبه بعدی شهر «کیپ‌تاون»، دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی قرار دارد. این شهر که از آن به عنوان "مادر هنر معماری مدرن شهری" نام برده می‌شود‌، از ساختمان‌های شگفت‌انگیز، چشم‌انداز زیبا و باغ‌های مجسمه‌ای بهره‌ می‌برد که هر گردشگری را مبهوت زیبایی‌هایی خود می‌کنند.

در رتبه چهارم بهترین شهرهای جهان برای سفر در سال ۲۰۱۴، «ریگا» پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری لتونی که به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۴ نیز انتخاب شده است، دیده می‌شود. در این شهر می‌توان بناهای تاریخی ارزشمند با قدمتی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰۰ سال را مشاهده کرد.

«زوریخ»، بزرگ‌ترین و پرجمعیتﺗﺮین شهر سوئیس که در دامنه کوﻩهای آلپ جای گرفته‌، یک مقصد گردشگری منحصر به فرد برای گردشگران و بویژه گردشگران ورزشکار محسوب می‌شود که در این فهرست حضور دارد.

در رتبه ششم بهترین شهرهای جهان برای سفر در سال ۲۰۱۴، شهر آسیایی «شانگهای» قرار دارد. در این شهر بندری گردشگران می‌توانند سرعت واقعی توسعه در چین را با چشمان خود ببنند. شانگهای در سال آینده میلادی صاحب سومین ساختمان مرتفع جهان‌ و سومین خط طولانی مترو جهان خواهد شد. علاوه بر این همواره برگزاری جشنواره‌های سنتی چینی نقش بسزایی در جذب گردشگران به این شهر دارند.

در رتبه‌ بعدی شهر «ونکوور» در کانادا قرار دارد که در یک طرف آن جنگل و پیست‌های اسکی و در سوی دیگر آن ساحلی پاک برای شنا کردن وجود دارد که می‌تواند گردشگرانی با علائق مختلف را راضی به کشورهایشان بازگرداند.

در رتبه هشتم نیز شهر «شیکاگو» در آمریکا قرار گرفته است. این شهر زیبا که به داشتن مجموعه‌ای از بهترین موزه‌های جهان شهرت دارد،‌ شهر نمادین کوچک دیگر به نام «ویندی سیتی» را نیز در خود جای داده که محل استقرار صدها سالن تئاتر نمایش‌های کمدی است که در سال‌ ۲۰۱۴ پنجاه‌وپنجمین سال خود را جشن خواهد گرفت.

در رتبه بعدی بهترین شهرهای جهان از نگاه "لونلی پلنت"، «آدلاید» در استرالیا قرار گرفته که به عنوان یک مقصد گردشگری همواره در سایه ملبورن و سیدنی قرار داشته و از آن به عنوان پایتخت فرهنگی استرالیا نام برده می‌شود. این شهر زیبا علاوه‌بر میزبانی رویدادهای معتبر بین‌المللی ورزشی و هنری، تعدادی از بهترین رستوران‌های جهان را نیز در خود جای داده است.

در نهایت «اوکلند» در جنوب نیوزلند در رتبه پایانی بهترین شهرهای جهان برای سفر گردشگران در سال آینده میلادی قرار دارد. این شهر زیبا علاوه‌بر دارا بودن معماری مدرن از یک چشم‌انداز زیبای روستایی نیز بهره می‌برد. اوکلند همچنین به عنوان مقصد نخست گردشگری نیوزلند یکی از پاکترین سواحل دنیا را نیز در اختیار دارد.

منبع : توریست ها



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits