دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نگاهی به موزه آینده دبی
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
موزه آینده دبی یک مجموعه منحصر به فرد بوده که از سه بخش ساختمان، فضای توخالی و تپه های سرسبز تشکیل شده است. این موزه چشم اندازی به ۵۰ سال بعد بوده و فضای توخالی آن نشان دهنده ابتکارهای سال های بعدی می باشد.

یکی از زیباترین سازه های شهر دبی، موزه آینده می باشد. این موزه در شهر دبی بسیار شناخته شده است و یک مکان پر بازدید به شمار می آید. این موزه نمای فولادین و ضد زنگ داشته که بسیار وسیع می باشد. طراحی و معماری که در این موزه مشاهده می کنید، بسیار دیدنی خواهد بود.

موزه آینده دبی

آشنایی با موزه آینده دبی

همانطور که می دانید، دبی یک شهر توریستی پر جاذبه است که در دنیا حرف اول را می زند. این شهر که یک شهر تازه ساز بوده و مدام در حال پیشرفت و رونق است، هر ساله ساختمان ها و سازه های جدیدی به خود می بینید. وجود چنین سازه هایی موجب رونق توریستی در این مکان ها شده است. اگر می پرسید در سفر به دبی از کدام مکان های دیدنی دبی دیدن کنیم؟

معماری موزه آینده

این موزه یکی از جدیدترین سازه های شهر دبی بوده است. طبق برنامه ریزی های انجام شده این موزه در سال ۲۰۲۰ افتتاح شده و بنا بر شرایط کرونا نیز در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ افتتاح گردیده است. این سازه شگفت انگیز دارای ویژگی های مهمی بوده و فضایی بالغ بر ۳۰۰۰۰ متر مربع دارد. ارتفاع این سازه به ۷۷ متر نیز می رسد. این بنا در حاشیه اتوبان شیخ زاید واقع شده و ساخت آن نیز به مدت ۹ سال طول کشیده است.
این موزه دیدنی ویژگی های مهمی در معماری خود دارد. نمای فولادین این بنا ضد زنگ بوده و بیش از ۱۷ هزار متر مربع از دبی را فراگرفته است. برخی از این سازه ها نیز به وسیله ربات ها ساخته شده اند. هر صفحه نما که در این سازه مشاهده می کنید، تشکیل شده از چهار لایه بوده و طی شانزده مرحله ایجاد شده اند. الگوریتم های به کار رگفته شده در این سازه بسیار منحصر به فرد هستند.

عکس از موزه آینده دبی

در طراحی و ساخت این بنا از اسکن های سه بعدی استفاده شده و یکی از علت های شناخته شده این سازه بنای نامتقارن آن بوده که در مجله نشنال جئوگرافیک به ثبت رسیده است. این موزه به عنوان یکی از ۱۴ موزه مهم دنیا شناخته شده و جوایز زیادی از جهت معماری ویژه خود دریافت کرده است.

حتماً بخوانید:
هتل شیک و لوکس هبتور گرند ، دبی

هتل شیک و لوکس هبتور گرند ، دبی

هبتور گرند ریزورت اند اسپا (Habtoor Grand Resort & Spa) یک هتل تفریحی و 5 ستاره در ساحل جمیرا در دبی است.این هتل و تفریحگاه لوکس، چشم انداز زیبایی به…

نمای بیرونی موزه

نمای بیرونی این سازه بسیار چشم گیر و خلاقانه می باشد. استفاده از خط عربی در این سازه از یک سو و از سوی دیگر پنجره های شیشه ای نمایی زیبا به این سازه بخشیده اند. خطوط و اشعاری که بر روی این سازه مشاهده می کنید، نوشته هایی از شیخ محمد بن راشد آل مکتوم بوده که توسط متار بن لاهج حکاکی شده است.

نمای بیرونی موزه آینده

در این نقل قول می گوید: «آینده متعلق به کسانی است که می توانند آن را تصور کنند، طراحی کنند و اجرا کنند. این چیزی نیست که منتظرش باشید، بلکه آن را خلق کنید.»

بازدید از درون موزه

این موزه دروازه ای به ۵۰ سال آینده می باشد. پیشرفت و توسعه بشری در این موزه به خوبی مشهود است. این موزه سه بخش تپه سبز، قسمت توخالی و ساختمان دارد. تپه های سبز نشان دهنده سرسبزی و جاودانگی زمین بوده و ساختمان نیز به نوع خود منحصر به فرد هستند. اما فضای توخالی نشان دهنده ابتکار و اختراع می باشد.

 درون موزه

موزه آینده دبی شامل بخش های مختلفی بوده این موزه امروزه یکی از دیدنی های رایگان دبی به شمار می آید. از دیگر سازه های این شهر می توان به میدان ساعت دبی اشاره نمود که در نوع خود منحصر به فرد می باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits