دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معبد آپولو در ترکیه را بیشتر بشناسید
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معبد آپولو ترکیه یکی از جاذبه های دیدنی این کشور است. جاذبه های این کشور اهمیت زیادی دارند و شما می توانید در این بخش با یکی از بناهای تاریخی مهم آن آشنا شوید.

دیدیم از جمله شهرهای ساحلی پر جاذبه در غرب ترکیه است. شهری که با جاذبه های تاریخی خود اهمیت زیادی برای گردشگران دارد. یکی از زیباترین و معروف ترین جاذبه های این شهر معبد آپولو بوده که شما در این بخش می توانید با آن آشنا شوید.

آپولو کجاست؟

علاوه بر سواحل شنی، دریای آبی نیلگون و دیگر جاذبه های طبیعی می توانید از بناهای تاریخی و فرهنگی این شهر نیز دیدن کنید. این شهر ساحلی از آب و هوایی معتدل و مناسب برخوردار بوده که شما می توانید از آب و هوای مطبوع آن لذت ببرید. این معبد امروزه یکی از دیدنی های ترکیه است.
این معبد دیدنی در شهر توریستی دیدیم قرار دارد. این شهر در واقع یک بهشت گمشده بوده و یکی از تاریخی ترین شهرهای کشور ترکیه محسوب می شود. شما می توانید از این بنای قدیمی و تاریخی دیدن کنید. بدون شک این معبد یک سازه تاریخی با معماری بسیار ویژه می باشد. این معبد در گذشته یک اقامتگاه اژه بوده است.

معبد آپولو ترکیه

این معبد چه افسانه ای دارد؟

افسانه های متعددی درباره این معبد وجود دارد که گاها موجب شناخته تر شدن آن می شوند. در افسانه این معبد به یک داستان عاشقانه اشاره شده است. یکی از معشوقه های زئوس با نام لتو که باردار بوده نام یکی از فرزندان خود را آپولو گذاشته که امروزه نام این معبد تاریخی است. آپولو به معنای خدای نور می باشد.

معماری معبد آپولو

معماری آپولو

با ورود به این معبد یک سری از گچ بری ها را مشاهده می کنید که بر روی سردر معبد قرار دارند. این مارها در افسانه ها نماد مدوسا بوده اند. در واقع این مارها نگهبان معبد هستند. درختان و بوته های نگلی که مشاهده می کنید، نشات گرفته از عشق آپولو به یک دختر بوده اند. افسانه های دیگری نیز درباره این وجود داشته که در این بخش به آن اشاره نمی کنیم.
این معبد بسیار باشکوه بوده و در حال حاضر یکی از سازه های باشکوه می باشد. این بنا تنها یک ویرانه باستانی است که تنها ستون ها و دیواره هایی از آن باقی مانده است.

 معبد آپولو

این معبد در اثر زلزله تخریب شده و تنها بخش هایی از آن باقی مانده و می توانید از آن دیدن کنید. ستون هایی که از این بنا باقی مانده اند، خاکستری بوده و دارای رگه هایی قرمز رنگ است.
باستان شناسان درباره این بنا تحقیقات زیادی انجام داده اند و به قدمت بالای این بنا پی برده اند. در حال حاضر نیز این معبد در حال بازسازی می باشد که موجب حفظ ارزش های آن شده است. بازسازی های این بنا موجب مقاومت پایه های این معبد و ستون های آن شده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits