دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قلعه بلوگرادچیک بلغارستان | همه آنچه قبل از رفتن باید بدانید
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قلعه بلوگرادچیک یکی از قلعه های تاریخی و مهم در کشور بلغارستان به شمار می آید. برای بازدید از این قلعه باید به شهری با همین نام بروید. این قلعه به زمان رومی ها باز می گردد و اطراف آن توسط صخره های مرتفع و وسیع گرفته شده است.

همانطور که می دانید، کشور بلغارستان از زیبایی ای بی شماری برای گردشگران برخوردار است. این کشور شگفتی های زیادی را در خود جای داده و اهمیت زیادی دارد. بخش مهمی از زیبایی های این کشور را جاذبه های تاریخی آن تشکیل می دهند. قلعه بلوگرادچیک که یکی از سازه های قدیمی است، می تواند اهمیت گردشگری بالایی داشته باشد.

قلعه تاریخی بلوگرادچیک

قلعه بلوگرادچیک

این قلعه در میان صخره های ۲۰۰ میلیون ساله واقع شده است. بسیاری از گردشگران این سازه را با عنوان قلعه کالتو نیز به خاطر دارند. در دامنه های شمالی این منطقه نیز می توانید، کوه های بالکان را مشاهده کنید که از شگفتی های زیادی برخوردار هستند. این قلعه امروزه یکی از مکان های دیدنی بلغارستان برای گردشگران محسوب می شود.

بلوگرادچیک کجاست؟

برای بازدید از این قلعه تاریخی و دیدنی باید نزدیکی شهری با همین نام بروید. این شهر در شمال غربی بلغارستان واقع شده است و امروزه یکی از قطب های گردشگری منطقه به شمار می آید. این دژ دارای انواعی از صخره های تماشایی بوده و تشکیل شده از انواع ماسه سنگ ها می باشد. اشکال عجیبی که در این اطراف مشاهده می کنید، می تواند یکی از ویژگی های این سازه باشند.

قلعه بلوگرادچیک کجاست؟

پیشینه تاریخی قلعه:

پیشینه تاریخی این قلعه بسیار بالا بوده و در زمان امپراطوری رم ساخت این بنا انجام شده است. در آن زمان این قلعه با موقعیت مناسب خود نیازی به مصالح زیاد نداشته و اطراف آن را دیواره های سنگی احاطه کرده اند. سنگ های این اطراف حکم دیواره های قلعه داشته و در بقیه ساختار این قلعه نیز از سنگ های عمودی استفاده شده است. بیشترین کاربرد این سازه برای دیده بانی بوده در ارتفاع آن می توانید، زیباترین چشم اندازها را مشاهده کنید.

حتماً بخوانید:
جاذبه های گردشگری و توریستی صوفیه بلغارستان

جاذبه های گردشگری و توریستی صوفیه بلغارستان

جاهای دیدنی صوفیه صوفیه پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور بلغارستان و یکی از قدیمیترین پایتخت‌های اروپا می‌باشد. تاریخ این شهر به سده ۸ میلادی برمیگردد.…

جاذبه های قلعه:

قلعه بلوگرادچیک از جاذبه های دیدنی بی شماری برای گردشگران برخوردار می باشد. کل زمین این قلعه ۱۰ هزار متر مربع بوده و امروزه به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های بلغارستان به شمار می آید. دیواره های این بنا نیز دارای ۲ متر ضخامت بوده و ارتفاع ان به ۱۲ متر می رسد. در این نواحی می توانید از صخره های حیرت انگیزی دیدن کنید. ارتفاع صخره های اطراف این سازه به ۲۰۰ متر می رسد.

دیدنی های بلوگرادچیک

دژ زیبای بلوگرادچیک

این قلعه دارای ۳ حیاط بوده و در فاصله ای از یکدیگر واقع شده اند. امروزه نیز جایگاهی از توپ های نظامی وجود دارد. دیواره ها، سنگرها و استحکامات نظامی بخش های دیگری از این سازه به شمار می آیند. بالاترین نقطه از این قلعه اولین لوحه محسوب می شود. در این بخش می توانید از مناظر زیبایی عکاسی کنید.

دیدنی های بلوگرادچیک

این منطقه هم ارزش تاریخی داشته و هم دارای صخره ها و تخته سنگ های عظیم می باشد. در نزدیکی این بنا نیز غاری باستانی واقع شده که با نام ماگورا شناخته می شود. قدمت این غار به دوره های تاریخی مختلفی باز می گردد. شما با قدم زدن در بخش های مختلف این قلعه می توانید، چشم اندازهای تماشایی را مشاهده کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits