دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به 3 مقصد پرطرفدار کشور، ارزان سفر کنید
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
یکی از کارهای هیجان‌انگیز و درعین‌حال استرس‌زا انتخاب مقصد سفر و پیدا کردن مکانی مناسب برای اسکان کوتاه‌مدت در آن شهر است.

در ادامه در این مقاله به 3 مقصد پرطرفدار کشور برای مسافرت اشاره خواهیم کرد و به بحث در مورد اینکه چگونه به‌راحتی و با کم‌ترین هزینه به این شهرها سفر کنید، خواهیم پرداخت.

اجاره ویلا در بهشت ایران

سفر به شمال کشور یکی از تجربه‌های بسیار لذت‌بخش به‌خصوص برای افراد ساکن پایتخت، به علت فاصله‌ی کمی که دارند است. شمال به‌عنوان مهم‌ترین مقصد گردشگری ایران شناخته می‌شود. یکی از زیباترین و تماشایی‌ترین راه‌ها برای رسیدن به شهرهای شمال جاده بسیار زیبای چالوس است. این منطقه از خوش آب‌وهوا ترین مناطق ایران به حساب می‌آید که به علت قرار گرفتن در کنار بازمانده دریای تتیس، بسیار سرسبز و مرطوب است.

شمال ایران از سه استان گیلان، مازندران و گلستان تشکیل‌شده که استان‌های مازندران و گیلان فاصله کم‌تری با تهران دارند و به همین دلیل بیشتر برای سفرهای کوتاه‌مدت انتخاب می‌شوند. در ادامه به معرفی چند شهر زیبای شمال کشور می‌پردازیم.

آستارا یکی از شهرهای ساحلی بسیار زیبای استان گیلان به شمار می‌رود. تالش یا طوالش زیباترین شهر شمال ایران است که می‌توان گفت دومین شهر پرجمعیت استان گیلان بعد از رشت به حساب می‌آید. رشت از دیگر شهرهای محبوب شمال است که مردمی مهمان‌نواز دارد. انزلی یکی دیگر از پرطرفدارترین شهرهای شمال به حساب می‌رود و از جاذبه‌های آن می‌توان به تالاب انزلی اشاره کرد. تنکابن یا شهسوار معروف به پایتخت مرکبات کشور است و بزرگ‌ترین شهر غرب استان مازندران به شمار می‌رود.

بابلسر منطقه‌ای بسیار با طراوت و سرسبز است که طبیعت زیبا و خارق‌العاده‌ی دارد. به شهر ساری مرکز استان مازندران که می‌رسیم، متوجه دیدنی‌های جذاب و فراوانی که دارد، می‌شوید. گرگان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای شمال ایران که توصیه می‌کنیم حتما به آن سر بزنید. شمال کشور مناطق خوش آب‌وهوا و بسیار دیدنی و سرسبز دارد و می‌تواند سفری عالی را برای شما رقم بزند. با اجاره‌ی ویلا شمال می‌توانید مشکلات سفر خود را به حداقل برسانید و هزینه‌های سفر را کاهش دهید. مسلما می‌دانید که موضوع مسکن از مهم‌ترین موضوع‌ها در زمان سفر است که این موضوع با انتخاب یک ویلا شمال به‌سادگی حل می‌شود.

لذت سفرهای خارجی در داخل کشور

منطقه آزاد کیش در خلیج‌فارس واقع‌شده و از نظر گردشگری یکی از شلوغ‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌گردد. از برترین جاذبه‌های گردشگری کیش که این منطقه را بسیار خاص می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

لذت سفر به خارج در کیش

باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها، کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، اسکله تفریحی کیش، خانه مردم‌شناسی بومیان کیش، آب‌انبار دوقلو، بوستان آهوان، روستای باغو کیش، جزیره هندورابی، ساحل مرجانی، پارک ساحلی میرمهنا، تور سافاری کیش، جت اسکی در کیش، شاتل و بنانا، درخت سبز کیش، پارک آبی اوشن، کشتی‌های تفریحی کیش، غواصی در کیش، پاراسل کیش، اسکی روی آب کیش، پلاژ بانوان کیش.

کیش یکی از شهرهای پرطرفدار توریستی ایران در نظر گرفته می‌شود و ازآنجایی‌که بسیار مدرن است و شرایطی متفاوت نسبت به سایر بخش‌های ایران دارد، گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند. به دلیل آب‌وهوای بسیار گرم این منطقه، بهترین زمان سفر به جزیره زیبای کیش اوایل دی تا اواخر فرودین است. شما می‌توانید با اجاره منزل مبله در کیش یک سفر راحت و ارزان داشته باشید و از این شهر زیبا لذت ببرید.

مدرن‌ترین شهرهای شمال کشور کدام است؟

نوشهر یکی از شهرهای مدرن شمال کشور است که در غرب استان مازندران قرارگرفته و دو بخش و 4 دهستان دارد. نوشهر از معدود شهرستان‌های ایران است که سه‌راه ارتباط زمینی، هوایی و دریایی دارد. آب‌وهوای نوشهر به دو صورت است؛ یکی آب‌وهوای جلگه‌ای معتدل مرطوب و دیگری کوهستانی سرد و نیمه مرطوب که هر کدام زیبایی و جذابیت مخصوص به خود را دارند.

یکی از جاذبه‌های نوشهر، بندر نوشهر است که بندری چند منظوره است و در زمینه تجاری، نفتی و مسافرتی فعالیت می‌کند. این بندر در شمال این شهر قرارگرفته که هنگام ورود به نوشهر کاملا قابل‌مشاهده است. با اجاره ویلا نوشهر می‌توانید سفری ارزان و راحت را برای خود و خانواده رقم بزنید و از این شهر بسیار زیبا و دیدنی لذت ببرید. فاصله تهران تا نوشهر حدود 206 کیلومتر و زمان آن 3 ساعت و 55 دقیقه محاسبه شده است که فاصله زیادی نیست و شما می‌توانید در آخر هفته به این منطقه سفر کنید و خاطرات خوبی را برای خود و خانواده بسازید.

رامسر یکی دیگر از شهرهای مدرن شمال به حساب می‌آید که از آن به‌عنوان بهشت زمینی خدا یاد می‌کنند. رامسر شهری است که در آن کوه و دریا و جنگل به هم می‌رسند و به زیبایی‌های این شهر می‌افزایند. رامسر قطب مهم گردشگری در کشور و حتی در جهان شناخته‌شده، با اینکه رامسر یک شهر کوچک است، ولی دیدنی‌های متعددی دارد. فاصله تهران تا رامسر حدود 277 کیلومتر و زمان آن 5 ساعت و 9 دقیقه در نظر گرفته شده است.

متل قو یا سلمانشهر از مدرن‌ترین شهرهای شمال کشور به حساب می‌آید که چندین سال است بسیار موردتوجه گردشگران قرارگرفته. این شهر کوچک ولی بسیار زیبا در کنار دریای خزر واقع‌شده و یکی از بهترین سواحل استان مازندران را دارد. فاصله کوتاه بین دامنه کوه و ساحل دریا به زیبایی این شهر می‌افزاید. فاصله متل قو از تهران حدود 412 کیلومتر و 7 ساعت و 55 دقیقه در نظر گرفته شده است.

مدرن ترین شهرهای شمال ایران

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله سه مقصد محبوب و پرطرفدار گردشگری را که هر ساله گردشگران زیادی به آن‌ها سفر می‌کنند را معرفی کردیم. شما می‌توانید با اجاره ویلا و یا منزل‌های مبله در این مناطق سفری به‌یادماندنی و کم‌هزینه داشته باشید و نهایت لذت را از سفر خود ببرید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits